Eisensteindan başlayarak Rus biçimcileri (Eichenbaum, Tinyanov), Prag Dilbilim Çevresi (Jakobson, Mukrovski vb. ) geleneğinin sinemaya bakışının bir devamını oluşturuyor Lotmannın bu metni. Wollen ve Metze giderken bir ana uğrak... Bu çalışma sinema dilinin dizgisel, köklü bir biçimde betimlenişi, sinematografinin dilbilgisi değildir. Amacı, yalnızca, seyircileri bir sinema dilinin varlığı düşüncesine alıştırmak ve bu alanda gözlemlerde bulunmalarını ve düşünmelerini sağlamaktır. Lotmanın sinema tarihinden alarak açıklamalarını somutlaştırdığı örnekler Meliesden başlayıp Chaplin ve Eisenstein üzerinden Truffaut ve Antonioniye dek uzanmaktadır.
Eisensteindan başlayarak Rus biçimcileri (Eichenbaum, Tinyanov), Prag Dilbilim Çevresi (Jakobson, Mukrovski vb. ) geleneğinin sinemaya bakışının bir devamını oluşturuyor Lotmannın bu metni. Wollen ve Metze giderken bir ana uğrak... Bu çalışma sinema dilinin dizgisel, köklü bir biçimde betimlenişi, sinematografinin dilbilgisi değildir. Amacı, yalnızca, seyircileri bir sinema dilinin varlığı düşüncesine alıştırmak ve bu alanda gözlemlerde bulunmalarını ve düşünmelerini sağlamaktır. Lotmanın sinema tarihinden alarak açıklamalarını somutlaştırdığı örnekler Meliesden başlayıp Chaplin ve Eisenstein üzerinden Truffaut ve Antonioniye dek uzanmaktadır.