Auteur Kuramı; geliştirilmeye muhtaç yönlerine rağmen, sinemanın bir sanat olduğunu kanıtlaması ile vazgeçilmez bir kuramdır. Çünkü, filmi yapanın bir sanatçı olup olmadığını sorgularken, filmlerin de bir sanat eseri olduğu ya da olması gerektiği üzerinde durur. Sinemayı gösteriden, eğlenceden sanat mertebesine doğru yükseltir. Bir derinlik, bir öz, ona katılmış bir ruh arar filmde. Bu tavır da filmin yönetmenine sorumluluklar yükler. Türkiye sinemasına bakarak ruhu olan, yönetmenin kişiliğinin vurgusunu taşıyan filmler var mı? Derinliği, sinema duygusu ve ustalık taşıyan bu filmlerin yönetmenleri kimler diye sorulduğunda çok sayıda isim akla gelivermese de üç beş isim sayılabilir. Sinemamızda Bir Auter Ömer Kavur kitabı, işte bu isimlerden biri olan Ömer Kavuru ve filmlerini inceliyor. Şükran Esen, onun bir Auteur olduğunu ve filmlerinin sanat eseri olarak değerlendirmemize neden olan unsurlarını açıklıyor.
Auteur Kuramı; geliştirilmeye muhtaç yönlerine rağmen, sinemanın bir sanat olduğunu kanıtlaması ile vazgeçilmez bir kuramdır. Çünkü, filmi yapanın bir sanatçı olup olmadığını sorgularken, filmlerin de bir sanat eseri olduğu ya da olması gerektiği üzerinde durur. Sinemayı gösteriden, eğlenceden sanat mertebesine doğru yükseltir. Bir derinlik, bir öz, ona katılmış bir ruh arar filmde. Bu tavır da filmin yönetmenine sorumluluklar yükler. Türkiye sinemasına bakarak ruhu olan, yönetmenin kişiliğinin vurgusunu taşıyan filmler var mı? Derinliği, sinema duygusu ve ustalık taşıyan bu filmlerin yönetmenleri kimler diye sorulduğunda çok sayıda isim akla gelivermese de üç beş isim sayılabilir. Sinemamızda Bir Auter Ömer Kavur kitabı, işte bu isimlerden biri olan Ömer Kavuru ve filmlerini inceliyor. Şükran Esen, onun bir Auteur olduğunu ve filmlerinin sanat eseri olarak değerlendirmemize neden olan unsurlarını açıklıyor.