Hepimiz Osmanlı toprak Düzeni nin esiriyiz.Mevcut yapının ilahi düzen olarak kabul edildiği,en ufa bir toplumsal kıpırtıdan tedirginlik duyulduğu bir mirasın devamıyız.. Osmanlı Toprak Düzeni anti-sermaye birikimi bir öze sahipti.Sermaye birikimi mevcut düzene karşı en büyük tehdit sayılmıştı.Feodal bir yapıdan da bu noktada ayrılıyordu.Feodaliteden gelen toplumlar sermaye birikimi yaptı,sanayileşme hamlesine girişti,burjuvazi ve onun doğal karşıtı proleterya oluştu.Bu gelişme toplumsal ilerlemenin motorunu ateşledi.Toplumsal çelişki o ülkelerin yerinde saymasını önledi. Biz geri kaldık.Sadece toplumsal resim olarak değil,düşünce olarak da... Yeryüzündeki değişim liberalizm ile sosyalizmi doğurdu..Türkiye Cumhuriyeti4nde ne sermaye vardı ,ne de bir proleterya sınıfı..Biz köylü,esnaf ve bürokrat üçlüsü arasında kaldık..Toplumsal düşünce sefaletimizin nedeni budur.. Liberalizm hiç yeşermedi,marksizm de anlaşılmadı...Evrensel düşünce ikliminin yerini Türklük ve Müslümanlık aldı..Olaylara liberalizm ya da sosyalizm açısından değil,müslümanlık ya da Türklük açısından bakar olduk..Yeryüzünde bir önceki asrın bu iki karşıt düşünce sistemi senteze giderken,biz hala ırk ve din ikilemini aşmış,yeryüzündeki havayı solur hala gelmiş değiliz.. Eser Karakaş bu tablonun bir kaç istisnasından biridir..Toplumsal konulara sistematik bir özgür anlayış ile çare aramak,bireyi tüm yaşam felsefesinin önüne koymak yeni öğrendiğimiz bir şey..Eser Karakaş bu öğrenme döneminin esaslı toplumsal hocalarından biri oldu.. Türkiye ye sadece sorunlara liberal açıdan nasıl yaklaşılmasını öğretmeye çalışmıyor, Türkiye nin bağnaz ortamlarına tartışma adabı gösteriyor.. Elinizdeki kitap Eser Karakaş ın Türkiye nin temel sorunlarına özgürlükçü,akılcı,cesur ve radikal teshisleri değil,çözümleri de içeriyor. Orada berrak bir kafayı,akademik bir özellik olan kavramsallaştırmayı,hipnoza uğramamış bir beynin yaratıclığını da bulacaksınız. Bu kitap,Eser Karakaş ın Liberte yayınları ndan çıkan ilk kitabı normalleşme yi tamamlar nitelikte..İkisine bir arada bakınca Türkiye nin çağdaş dünyada var olabilmesi için,bireyini özgür ve zengin kılabilmesi için,mevcut kireçlenmeye karşı bir fikirsel başkaldırının keyifli,cezur,berrak hikayesini izleyeceksiniz. Düşünce fakiri Türkiye de ,liberal anlayışın militan savunucusu Eser karakaş ın görüşlerinin tümünü birarada bulamamak bir eksiklik idi.Bu kitap ile bu eksiklik giderilmiş oluyor. Mehmet altan ...
Hepimiz Osmanlı toprak Düzeni nin esiriyiz.Mevcut yapının ilahi düzen olarak kabul edildiği,en ufa bir toplumsal kıpırtıdan tedirginlik duyulduğu bir mirasın devamıyız.. Osmanlı Toprak Düzeni anti-sermaye birikimi bir öze sahipti.Sermaye birikimi mevcut düzene karşı en büyük tehdit sayılmıştı.Feodal bir yapıdan da bu noktada ayrılıyordu.Feodaliteden gelen toplumlar sermaye birikimi yaptı,sanayileşme hamlesine girişti,burjuvazi ve onun doğal karşıtı proleterya oluştu.Bu gelişme toplumsal ilerlemenin motorunu ateşledi.Toplumsal çelişki o ülkelerin yerinde saymasını önledi. Biz geri kaldık.Sadece toplumsal resim olarak değil,düşünce olarak da... Yeryüzündeki değişim liberalizm ile sosyalizmi doğurdu..Türkiye Cumhuriyeti4nde ne sermaye vardı ,ne de bir proleterya sınıfı..Biz köylü,esnaf ve bürokrat üçlüsü arasında kaldık..Toplumsal düşünce sefaletimizin nedeni budur.. Liberalizm hiç yeşermedi,marksizm de anlaşılmadı...Evrensel düşünce ikliminin yerini Türklük ve Müslümanlık aldı..Olaylara liberalizm ya da sosyalizm açısından değil,müslümanlık ya da Türklük açısından bakar olduk..Yeryüzünde bir önceki asrın bu iki karşıt düşünce sistemi senteze giderken,biz hala ırk ve din ikilemini aşmış,yeryüzündeki havayı solur hala gelmiş değiliz.. Eser Karakaş bu tablonun bir kaç istisnasından biridir..Toplumsal konulara sistematik bir özgür anlayış ile çare aramak,bireyi tüm yaşam felsefesinin önüne koymak yeni öğrendiğimiz bir şey..Eser Karakaş bu öğrenme döneminin esaslı toplumsal hocaları... tümünü göster