Cumhuriyet tarihini, değişik fonksiyonlar ve özellikleri açısından numaralandırma işlemini (2. Cumhuriyet gibi) ve Kurtuluş Savaşının anti-emperyalist olmadığı tezini 1973 yılında ortaya süren Küçükömer, öteden beri özgün düşüncelerinden dolayı ambargoluydu. Kimliğine karşı konulan bu ambargoyu kimler daha da ağırlaştırmak için gizli/açık tavır almadı, ittifaklara girmedi ki? Bu ambargoya rağmen Küçükömer, temel sorusuna cevap aramaya devam etti. Ben doğulu mu, yoksa batılı mıyım? sorusuna cevap vermek ömrünü aldı desek doğru olur. Doğu toplumunda doğan, Batıdan etkilenen bir bilim adamı olarak düşünmeyi yasaklamış bir toplumda bugün sivil toplumu savunan birçok kişinin ilk esin kaynağı oldu. Onlar gerçeği belirtmese de, onlara yön ve hedef gösterdi. Biz kimiz? Neyi değiştirebiliriz? diye sormuştu. Sivil Toplum Yazıları, Küçükömerin sivilleşme konusundaki fikirlerini içeren, sivil toplumun işlevini analiz eden gerçek bir kaynak.
Cumhuriyet tarihini, değişik fonksiyonlar ve özellikleri açısından numaralandırma işlemini (2. Cumhuriyet gibi) ve Kurtuluş Savaşının anti-emperyalist olmadığı tezini 1973 yılında ortaya süren Küçükömer, öteden beri özgün düşüncelerinden dolayı ambargoluydu. Kimliğine karşı konulan bu ambargoyu kimler daha da ağırlaştırmak için gizli/açık tavır almadı, ittifaklara girmedi ki? Bu ambargoya rağmen Küçükömer, temel sorusuna cevap aramaya devam etti. Ben doğulu mu, yoksa batılı mıyım? sorusuna cevap vermek ömrünü aldı desek doğru olur. Doğu toplumunda doğan, Batıdan etkilenen bir bilim adamı olarak düşünmeyi yasaklamış bir toplumda bugün sivil toplumu savunan birçok kişinin ilk esin kaynağı oldu. Onlar gerçeği belirtmese de, onlara yön ve hedef gösterdi. Biz kimiz? Neyi değiştirebiliriz? diye sormuştu. Sivil Toplum Yazıları, Küçükömerin sivilleşme konusundaki fikirlerini içeren, sivil toplumun işlevini analiz eden gerçek bir kaynak.