Tuğrul Çakar, Siyah-Beyaz Masallardan önce yayınladıklarıyla, Göz ile Sözü birleştirme ve birarada işleme ustalığını göstermişti. Buradaysa, geliştirdiği ustalığın Gözünü kendi temel etkinlik alanının cemaatine çeviriyorfotograficilerin fotografisini çekiyor... Ama Sözü de unutmadan: Masallaştırıyor fotograf dünyamızı. O dünya çoğumuzaüyesi olmayanlarayabancı, tabiî ki; zaten Çakar da türlü kamuflajlar kullanıyor, o dünyanın mensubanını betimlerken, ama, yer yer kahkahalarla okuduğumuz metinler, bir yandan da, matraklıklarının arkasından, cemaatleşmenin sorunlarını, giderek sakıncalarını anımsatıyor bizeaslında hepimize ortak bir tarihe geri götürüyor bizi... O mensuban, herhalde, tek tek tanıyacaklardır kendilerini, Çakarın Masallarını okurken, ama, biz de, o cemaatin içinde yer almayanlar; ama onun içinde yer aldığı toplumun üyeleri, olarak, belki, kendi yerlerimizle ilgili ipuçları bulabiliriz, bu Masallarda... ORUÇ ARUOBA
Tuğrul Çakar, Siyah-Beyaz Masallardan önce yayınladıklarıyla, Göz ile Sözü birleştirme ve birarada işleme ustalığını göstermişti. Buradaysa, geliştirdiği ustalığın Gözünü kendi temel etkinlik alanının cemaatine çeviriyorfotograficilerin fotografisini çekiyor... Ama Sözü de unutmadan: Masallaştırıyor fotograf dünyamızı. O dünya çoğumuzaüyesi olmayanlarayabancı, tabiî ki; zaten Çakar da türlü kamuflajlar kullanıyor, o dünyanın mensubanını betimlerken, ama, yer yer kahkahalarla okuduğumuz metinler, bir yandan da, matraklıklarının arkasından, cemaatleşmenin sorunlarını, giderek sakıncalarını anımsatıyor bizeaslında hepimize ortak bir tarihe geri götürüyor bizi... O mensuban, herhalde, tek tek tanıyacaklardır kendilerini, Çakarın Masallarını okurken, ama, biz de, o cemaatin içinde yer almayanlar; ama onun içinde yer aldığı toplumun üyeleri, olarak, belki, kendi yerlerimizle ilgili ipuçları bulabiliriz, bu Masallarda... ORUÇ ARUOBA