Dramatik yapıyı, karakteri, önermeyi, çatışmayı, bir filmin helezonik bir yapıda geliştiğini ilk defa Ertem Eğilmezle olan sohbetlerimizden hatırlıyorum.Onun elinde bir kitap vardı; Lajos Egrinin Piyes Yazma Sanatı. bu kitabı Atilla Özdemiroğlu Türkçeye çeviriyordu. O güne kadar Amerikan filmlerinin Türkçe adaptasyonlarının hakim olduğu Türk Sineması, yeni yeni özgün senaryo yazarlarıyla karşılaşıyordu. Biz de kendi senaryomuzu kendimiz yazacaktık ve bilmemiz gerekiyordu: Senaryo Nedir?
Dramatik yapıyı, karakteri, önermeyi, çatışmayı, bir filmin helezonik bir yapıda geliştiğini ilk defa Ertem Eğilmezle olan sohbetlerimizden hatırlıyorum.Onun elinde bir kitap vardı; Lajos Egrinin Piyes Yazma Sanatı. bu kitabı Atilla Özdemiroğlu Türkçeye çeviriyordu. O güne kadar Amerikan filmlerinin Türkçe adaptasyonlarının hakim olduğu Türk Sineması, yeni yeni özgün senaryo yazarlarıyla karşılaşıyordu. Biz de kendi senaryomuzu kendimiz yazacaktık ve bilmemiz gerekiyordu: Senaryo Nedir?