Kadimdevlet geleneklerinde, tecrübeye dayanan bilgilerin dışında, teorik bir siyasi doktrin mevcut olmadığından devlet, hükümdarın güç ve otoritesinden başka bir şey değildir. Adaletin tesisi ve uygun siyaset, hükümdarın şahsi ve ahlaki meziyetlerine dayanır. Geçmişte bilginler, hükümdarların yanlış siyaset gütmeleri ihtimaline karşı onlara, iyi idarenin yollarını göstermişlerdir.İslam dünyasında yazılan siyasetnameler de, kadim kültürlerden intikal eden adet üzere idarecilere, klasik şark tarzında bazı teorik teklif ve önerilerde bulunurlar. Muhtevalarında dini yön ağırlıklıdır ve olayları manevi açıdan ele alırlar. Konulara siyaset teorisinden ziyade siyaset sanatı ve siyaset ahlaki açısından bakarlar. Siyasetnameler, hükümdarda bulunması gereken ahlaki özelliklerin yanı sıra, yönetim esaslarını da ortaya koyar. Devlet hazinesi, vergi, askeriye ve memurların korunması ve denetlenmesi konusunda öneriler sunarlar. Hepsinin temel amacı, yeryüzünde adaletli bir yönetim ve iyi bir devlet düzeni oluşturmaktır..
Kadimdevlet geleneklerinde, tecrübeye dayanan bilgilerin dışında, teorik bir siyasi doktrin mevcut olmadığından devlet, hükümdarın güç ve otoritesinden başka bir şey değildir. Adaletin tesisi ve uygun siyaset, hükümdarın şahsi ve ahlaki meziyetlerine dayanır. Geçmişte bilginler, hükümdarların yanlış siyaset gütmeleri ihtimaline karşı onlara, iyi idarenin yollarını göstermişlerdir.İslam dünyasında yazılan siyasetnameler de, kadim kültürlerden intikal eden adet üzere idarecilere, klasik şark tarzında bazı teorik teklif ve önerilerde bulunurlar. Muhtevalarında dini yön ağırlıklıdır ve olayları manevi açıdan ele alırlar. Konulara siyaset teorisinden ziyade siyaset sanatı ve siyaset ahlaki açısından bakarlar. Siyasetnameler, hükümdarda bulunması gereken ahlaki özelliklerin yanı sıra, yönetim esaslarını da ortaya koyar. Devlet hazinesi, vergi, askeriye ve memurların korunması ve denetlenmesi konusunda öneriler sunarlar. Hepsinin temel amacı, yeryüzünde adaletli bir yönetim ve iyi bir devlet düzeni oluşturmaktır..