Tasarımdan Uygulamaya 3D Mantığı bir bilgisayar kitabından ziyade 3D tasarım kitabı olarak nitelendirilebilir. Alıştığımız gibi bir 3D tasarım programının nasıl kullanılacağını anlatmıyor. 3D ile ilgili her şeyin bu kitapta olduğu da iddia edilemez. Bu kitapta örnek bir 3D tasarım çalışmasının üretim sürecine şahit olacaksınız: Basit fikirlerden somutlaşan tasarıma...Tasarımdan Uygulamaya 3D Mantığı 3 kısımdan oluşuyor: Tasarım, Modelleme ve Işıklandırma. Tasarım kısmında; ilk fikrin ortaya çıkışı, bunun olgunlaştırılması ve eskiz çalışmaları ele alınıyor. Modelleme kısmında; modelleme ve dokulamayla ilgili temel bilgiler, detaylar ve incelikler, tasarım bileşenlerinin teker teker oluşturulması, duvar, merdiven, kemer, tonoz, ferforje, sokak lambası, zemin, kapı ve süslemeler gibi yapı elemanlarının modellenmesi anlatılıyor. Son kısım olan Işıklandırmada ise; ışıklandırmayla ve kompozisyonla ilgili temel bilgiler veriliyor. Bütün bunları okurken Çetin Tükerin ödüllü 3D tasarımı Tonozlu Sokakın yapılışına şahit oluyor ve benzer bir çalışmayı yapmak için gereken bilgiye sahip oluyoruz.Çetin Tüker Tonozlu Sokak ve Yalnız Sokak 3D tasarım çalışmalarıyla ve PUSU oyunundaki modelleriyle hem ülkemizde hem de yurt dışında tanınmış bir tasarımcı. Bu kitapla onun tasarım dünyasına dalacak ve belki de usta bir tasarımcı olma yolunda bir adım daha atacaksınız.
Tasarımdan Uygulamaya 3D Mantığı bir bilgisayar kitabından ziyade 3D tasarım kitabı olarak nitelendirilebilir. Alıştığımız gibi bir 3D tasarım programının nasıl kullanılacağını anlatmıyor. 3D ile ilgili her şeyin bu kitapta olduğu da iddia edilemez. Bu kitapta örnek bir 3D tasarım çalışmasının üretim sürecine şahit olacaksınız: Basit fikirlerden somutlaşan tasarıma...Tasarımdan Uygulamaya 3D Mantığı 3 kısımdan oluşuyor: Tasarım, Modelleme ve Işıklandırma. Tasarım kısmında; ilk fikrin ortaya çıkışı, bunun olgunlaştırılması ve eskiz çalışmaları ele alınıyor. Modelleme kısmında; modelleme ve dokulamayla ilgili temel bilgiler, detaylar ve incelikler, tasarım bileşenlerinin teker teker oluşturulması, duvar, merdiven, kemer, tonoz, ferforje, sokak lambası, zemin, kapı ve süslemeler gibi yapı elemanlarının modellenmesi anlatılıyor. Son kısım olan Işıklandırmada ise; ışıklandırmayla ve kompozisyonla ilgili temel bilgiler veriliyor. Bütün bunları okurken Çetin Tükerin ödüllü 3D tasarımı Tonozlu Sokakın yapılışına şahit oluyor ve benzer bir çalışmayı yapmak için gereken bilgiye sahip oluyoruz.Çetin Tüker Tonozlu Sokak ve Yalnız Sokak 3D tasarım çalışmalarıyla ve PUSU oyunundaki modelleriyle hem ülkemizde hem de yurt dışında tanınmış bir tasarımcı. Bu kitapla onun tasarım dünyasına dalacak ve belki de usta bir tasarımcı olma yolunda bir adım daha atacaksınız.
Çetin hoca 3D (özelde mimari görselleştirme) genel yaklaşımına dair iyi bir çerçeve / fikir vermiş. Tüm kitap uzun ve detaylandırılmış bir "tutorial" / "making of" makalesi gibi düşünülebilir. Kitap her ne kadar yazılımdan bağımsız bilgiler içerse de, anlatılan çalışma 3ds Max ile yapıldığı için temelde max'in modelleme teknikleri kullanılıyor. Yeterli seviye 3ds max bilgisi olan bir kullanıcı kitabı okurken; "ben bunu şu modelleme tekniği ile daha rahat yapardım" diyebileceği gibi, "bu komutu böyle kullanmak aklımdan geçmezdi" de diyebilir.