Halk müziğimizin zenginliği yalnızca nicelik bakımından olmayıp makam, usul, tema, güfte, tür gibi nitelikleri bakımından da aynı zenginlik mevzubahistir. Bu zenginliğin ihmal edilen bahislerinden biri de Tatyan Havalarıdır. Pek çoğumuzun belki de ilk kez duyduğu Tatyan adlandırması iller içerisinde sadece Erzurum, Erzincan ve Elazığda kullanılmakta, diğer illerde ise, genel türkülerle aynı şekilde değerlendirilmektedir. Halk müziğimizin sayı olarak az, ancak özel bölümünü oluşturur. Eserde çeşitli yörelerde tespit edilen 20 adet numune notaları ile birlikte takdim edilir. Eserin girişinde Tatyan Havaları hakkında ve ekinde ön plana çıkan Tatyan icracıları hakkında malumat verilir. Bir kısmı aşinası olduğunuz türkülerin ortak hususiyetleri etrafında keyifli bir gezintiye çıkacaksınız.
Halk müziğimizin zenginliği yalnızca nicelik bakımından olmayıp makam, usul, tema, güfte, tür gibi nitelikleri bakımından da aynı zenginlik mevzubahistir. Bu zenginliğin ihmal edilen bahislerinden biri de Tatyan Havalarıdır. Pek çoğumuzun belki de ilk kez duyduğu Tatyan adlandırması iller içerisinde sadece Erzurum, Erzincan ve Elazığda kullanılmakta, diğer illerde ise, genel türkülerle aynı şekilde değerlendirilmektedir. Halk müziğimizin sayı olarak az, ancak özel bölümünü oluşturur. Eserde çeşitli yörelerde tespit edilen 20 adet numune notaları ile birlikte takdim edilir. Eserin girişinde Tatyan Havaları hakkında ve ekinde ön plana çıkan Tatyan icracıları hakkında malumat verilir. Bir kısmı aşinası olduğunuz türkülerin ortak hususiyetleri etrafında keyifli bir gezintiye çıkacaksınız.