Bu çalışma, ‘seçkin’ semtin ‘seçkin’ sakinleri olan Nişantaşı - Teşvikiyelilerin ‘seçkinlik’ söylemleri ve bu söylemlere dayanarak ‘ayırma’ biçiminde geliştirdikleri stratejileriyle oluşturdukları kimlik kurgularının incelenmesi üzerini kuruludur. Semt sakinlerinin yürüttükleri bu ‘seçkinlik’ operasyonu aynı zamanda bir burjuvalaşma sürecine de denk düşmektedir. Çalışmamız bu süreci de inceleme iddiasını taşımaktadır.Çalışmanın sonucunda ortaya çıkan gerçek, Türk burjuvazisinin önde gelen mekanlarından biri olan Nişantaşı - Teşvikiye sakinlerinin geçmişe dayandırdıkları ‘seçkinlik’ iddialarını, ‘ayırma’ stratejileriyle bugün de sürdürüp kimlik kurgularını, kendilerini ve semtlerini ‘dışarı’dan koruyacak ve ‘diğer’lerini de dışarıda bırakacak şekilde geliştirdikleri ve ‘sosyal duvarlar örme’ yöntemiyle ‘seçkinlik’lerini muhafaza ettikleridir.
Bu çalışma, ‘seçkin’ semtin ‘seçkin’ sakinleri olan Nişantaşı - Teşvikiyelilerin ‘seçkinlik’ söylemleri ve bu söylemlere dayanarak ‘ayırma’ biçiminde geliştirdikleri stratejileriyle oluşturdukları kimlik kurgularının incelenmesi üzerini kuruludur. Semt sakinlerinin yürüttükleri bu ‘seçkinlik’ operasyonu aynı zamanda bir burjuvalaşma sürecine de denk düşmektedir. Çalışmamız bu süreci de inceleme iddiasını taşımaktadır.Çalışmanın sonucunda ortaya çıkan gerçek, Türk burjuvazisinin önde gelen mekanlarından biri olan Nişantaşı - Teşvikiye sakinlerinin geçmişe dayandırdıkları ‘seçkinlik’ iddialarını, ‘ayırma’ stratejileriyle bugün de sürdürüp kimlik kurgularını, kendilerini ve semtlerini ‘dışarı’dan koruyacak ve ‘diğer’lerini de dışarıda bırakacak şekilde geliştirdikleri ve ‘sosyal duvarlar örme’ yöntemiyle ‘seçkinlik’lerini muhafaza ettikleridir.