Thespis, Antik Yunanda Dionysos şenliklerinde kendini gösteren şair, ditramboslar okuyan adam, korobaşı ile konuşunca da ilk oyuncu diye kayıtlara geçmiş. İ.Ö. 534 yılında bir de ödül alan Thespis, tiyatro adına birçok yeniliğin de sahibi. Tiyatroya bağımsız aktör kavramını, maskeyi, makyaj ve kostümü getiren de o. Onun izinden yürüyen tiyatro sanatçılarını, tiyatroya gönül verenleri Thespisin delileri, çılgın çocukları diye nitelendiren Prof. Dr. Yusuf Eradam, tiyatro ile uğraşanlardan Thespis asiliğine yakışır beklentilerini ve fikirlerini bu kitaptaki tiyatro incelemeleri, deneme ve eleştirilerinde bir araya getirdi. Edgar Allan Poenun şiir ve öykü için kaleme aldığı tek etki kuramını tiyatro/gösteri ürünlerine uyarlayarak okuduğu ve izlediği oyunlardan ve gösterilerden örneklerle tartışıyor. Tek etki eksenindeki bu yazılar içinde tiyatroda/gösteri sanatlarında mekân/uzam, diksiyon, artikülasyon, simetri, renk, müzik, ışık ve maske, dil ve beden kullanımlarına ilişkin ders niteliğinde ipuçları, ironi, vasatlık, bathos, bellek, eşik, trajik yücelik, göstermeci oyunculuk, ikili karşıtlıklar, öznel ve nesnel ilüzyon, gibi kavramların izlenen yapıtlardaki etki ve önemi ile bienal vb. etkinliklerde teatrallik üzerine yorumlarını bulacaksınız. Keyifli bir okuma sürecinden sonra kitabı bitirdiğinizde, tiyatro ve gösteri sanatları dışında da birçok alanı ilgilendiren değerli fikirler edinmiş olacaksınız.
Thespis, Antik Yunanda Dionysos şenliklerinde kendini gösteren şair, ditramboslar okuyan adam, korobaşı ile konuşunca da ilk oyuncu diye kayıtlara geçmiş. İ.Ö. 534 yılında bir de ödül alan Thespis, tiyatro adına birçok yeniliğin de sahibi. Tiyatroya bağımsız aktör kavramını, maskeyi, makyaj ve kostümü getiren de o. Onun izinden yürüyen tiyatro sanatçılarını, tiyatroya gönül verenleri Thespisin delileri, çılgın çocukları diye nitelendiren Prof. Dr. Yusuf Eradam, tiyatro ile uğraşanlardan Thespis asiliğine yakışır beklentilerini ve fikirlerini bu kitaptaki tiyatro incelemeleri, deneme ve eleştirilerinde bir araya getirdi. Edgar Allan Poenun şiir ve öykü için kaleme aldığı tek etki kuramını tiyatro/gösteri ürünlerine uyarlayarak okuduğu ve izlediği oyunlardan ve gösterilerden örneklerle tartışıyor. Tek etki eksenindeki bu yazılar içinde tiyatroda/gösteri sanatlarında mekân/uzam, diksiyon, artikülasyon, simetri, renk, müzik, ışık ve maske, dil ve beden kullanımlarına ilişkin ders niteliğinde ipuçları, ironi, vasatlık, bathos, bellek, eşik, trajik yücelik, göstermeci oyunculuk, ikili karşıtlıklar, öznel ve nesnel ilüzyon, gibi kavramların izlenen yapıtlardaki etki ve önemi ile bienal vb. etkinliklerde teatrallik üzerine yorumlarını bulacaksınız. Keyifli bir okuma sürecinden sonra kitabı bitirdiğinizde, tiyatro ve gösteri sanatları dışında da birçok alanı ilgilendiren değerli fikirler edinmiş olacaksınız.
Karton Cilt, 312 sayfa
2010 tarihinde, Eflatun Yayınevi tarafından yayınlandı