Roman, öykü, anı, deneme alanlarında yetkin ürünler veren Adalet Ağaoğlu, tiyatro eserlerini bir araya getiren Toplu Oyunların birinci cildiyle okurlarının karşısında.Evcilik Oyunu, Çatıdaki Çatlak ve Kendini Yazan Şarkı dan oluşan Toplu Oyunlar 1, insanı çevreleyen ve etkileyen bir karmaşık yapının: toplumun, insana yüklediği değer yargılarını gözler önüne seriyor. Sorgulamaktan kaçınmayanlar için... TADIMLIKAdalet Ağaoğlu oyun kişilerini geliştirirken güncel gözlemlerinden yola çıkan gerçekçi bir yazardır. Bu oyun kişileri hem toplumun belli kesimlerinin temsilcisi olarak tipik özellikle, hem de karakter boyutuna ulaşan özel ayrıntılarıyla donatılmıştır. Örneğin, Çatıdaki Çatlakdaki Fatma Hanım, hep vermek için koşullandırılmış, orta halli ev kadını tipidir. Hiç evlenmemiş oluşu, sevecenliği, yardımseverliği ise onu özel bir kişi yapan kendine özgü nitelikleridir. Dramı, taşıyamayacağı kadar ağır bir yükün altında kalmış olmasında yatar. Bu dramın toplumsal boyutu ise, bu yükü, bu yorgunluğu, bu yıpranmayı kadına layık gören insanlık anlayışındaki çarpıklığı gösterir. Fatma Hanım karakteri bizi, onun dramının ardındaki kadın sorunları üzerinde durmaya çağırır. Adalet Ağaoğlu ülkemizdeki kadın sorunlarına eğilen, fakat bu sorunları, erkeği de içine alan asal sorunsalı göz ardı etmeden ele alan bir yazardır. Evcilik Oyununda da, Çatıdaki Çatlakda da temelde eskiyip geçerliğini yitirmiş değerler sistemi ile ekonomik düzensizlik vardır. Yazar, oyun kişilerine anlayışla, hoşgörüyle yaklaşırken, onları bu düzensizliğin farkında olmadıkları için eleştirir de. Fakat eleştirinin büyüğü aynı bilmezlik içinde olan seyirciye yöneltilmiştir. Oyun içindeki, bu düzeni kendi çıkarlarına araç edenler ise kınanırlar.
Roman, öykü, anı, deneme alanlarında yetkin ürünler veren Adalet Ağaoğlu, tiyatro eserlerini bir araya getiren Toplu Oyunların birinci cildiyle okurlarının karşısında.Evcilik Oyunu, Çatıdaki Çatlak ve Kendini Yazan Şarkı dan oluşan Toplu Oyunlar 1, insanı çevreleyen ve etkileyen bir karmaşık yapının: toplumun, insana yüklediği değer yargılarını gözler önüne seriyor. Sorgulamaktan kaçınmayanlar için... TADIMLIKAdalet Ağaoğlu oyun kişilerini geliştirirken güncel gözlemlerinden yola çıkan gerçekçi bir yazardır. Bu oyun kişileri hem toplumun belli kesimlerinin temsilcisi olarak tipik özellikle, hem de karakter boyutuna ulaşan özel ayrıntılarıyla donatılmıştır. Örneğin, Çatıdaki Çatlakdaki Fatma Hanım, hep vermek için koşullandırılmış, orta halli ev kadını tipidir. Hiç evlenmemiş oluşu, sevecenliği, yardımseverliği ise onu özel bir kişi yapan kendine özgü nitelikleridir. Dramı, taşıyamayacağı kadar ağır bir yükün altında kalmış olmasında yatar. Bu dramın toplumsal boyutu ise, bu yükü, bu yorgunluğu, bu yıpranmayı kadına layık gören insanlık anlayışındaki çarpıklığı gösterir. Fatma Hanım karakteri bizi, onun dramının ardındaki kadın sorunları üzerinde durmaya çağırır. Adalet Ağaoğlu ülkemizdeki kadın sorunlarına eğilen, fakat bu sorunları, erkeği de içine alan asal sorunsalı göz ardı etmeden ele alan bir yazardır. Evcilik Oyununda da, Çatıdaki Çatlakda da temelde eskiyip geçerliğini yitirmiş değerler sistemi ile ekonomik düzensizlik vardır. Yazar, oyun kişilerine anlayışla, hoş... tümünü göster