Bertolt Brechtin, Tolstoy ve Strindbergle birlikte yeni Avrupanın en büyük öğretmenlerinden biri, dediği Wedekind, yarattığı yabancılaştırma yöntemiyle Bertolt Brechti etkilemiş, Alman dışavurumculuğunun öncüsü olmuştur. Alman tiyatrosunun temel taşlarından biri kabul edilen yazarın oyunları, bugüne dek Türkçeye çevrilmedi, ülkemizde oynanmadı. Lulu, toplumsal ahlak yasalarının doğal ahlaka aykırılığını ve çarpıklığını bir kadının kişiliğinde veren, kapitalist toplumda insanın nasıl meta haline gelip para yasalarının egemenliğine girdiğini anlatan, tiyatro edebiyatında ilk modern oyun sayılan bir yapıt. Ahlaklılık, meta ahlakı olup, insani ahlakla derin çelişki içindedir. Lulu, bu temel çelişkiyi anlatır ve doğal insanî ahlak ile ikiyüzlü burjuva ahlakını karşı karşıya getirir. İlkbahar Uyanışı, üç gencin ilk cinsellik uyanışını sergilerken toplumdaki tabuları yıkmayı zorlar; zamanın eğitim sistemine keskin eleştiriler getirir; bu nedenle oyun, zamanın eleştirmenlerince ağır saldırılara uğramıştır. 1906da ünlü yönetmen Max Reinhardt tarafından sahneye konan oyun, bütün bu karşı koymalara rağmen, 20 yıl repertuvarda kalmayı başarmıştır.
Bertolt Brechtin, Tolstoy ve Strindbergle birlikte yeni Avrupanın en büyük öğretmenlerinden biri, dediği Wedekind, yarattığı yabancılaştırma yöntemiyle Bertolt Brechti etkilemiş, Alman dışavurumculuğunun öncüsü olmuştur. Alman tiyatrosunun temel taşlarından biri kabul edilen yazarın oyunları, bugüne dek Türkçeye çevrilmedi, ülkemizde oynanmadı. Lulu, toplumsal ahlak yasalarının doğal ahlaka aykırılığını ve çarpıklığını bir kadının kişiliğinde veren, kapitalist toplumda insanın nasıl meta haline gelip para yasalarının egemenliğine girdiğini anlatan, tiyatro edebiyatında ilk modern oyun sayılan bir yapıt. Ahlaklılık, meta ahlakı olup, insani ahlakla derin çelişki içindedir. Lulu, bu temel çelişkiyi anlatır ve doğal insanî ahlak ile ikiyüzlü burjuva ahlakını karşı karşıya getirir. İlkbahar Uyanışı, üç gencin ilk cinsellik uyanışını sergilerken toplumdaki tabuları yıkmayı zorlar; zamanın eğitim sistemine keskin eleştiriler getirir; bu nedenle oyun, zamanın eleştirmenlerince ağır saldırılara uğramıştır. 1906da ünlü yönetmen Max Reinhardt tarafından sahneye konan oyun, bütün bu karşı koymalara rağmen, 20 yıl repertuvarda kalmayı başarmıştır.