Güngör Dilmen, oyunlarını tarihten ve söylencelerden aldığı konuları güncel bir sorunsallık içinde, daha çok insani tutkular çerçevesinde, manzum bir dille yazar. Plastik bir oyun yapısı kurmaya özen gösterdiği oyunları, deneysel tiyatroya çok elverişlidir. Deli Dumrul, Dede Korkut Masallarındaki ünlü efsaneyi günü-müze göndermelerle, yeryüzündeki adaletin, sevgi, eşitlik ve barışla kurulabileceğini anlatır. Seyirlik oyun yapısı içinde anlatılan öykü, günümüzde hâlâ ders alınabilecek bir bir ibret oyunu olarak karşımıza çıkıyor. Akadın Yayı ise Fenike efsanesinden alınmış bir metin. Öldürücü bir silahı, savaş tehdidi yerine barış gücü için kullanmayı tercih eden, böylece de toplum dışına itilmekten kurtulamamış bir adamın öyküsü. Kahramanın tüm evrene, barışla savaş açması, yazarın kendine özgü yalın ve özenli sahne diliyle anlatılıyor.
Güngör Dilmen, oyunlarını tarihten ve söylencelerden aldığı konuları güncel bir sorunsallık içinde, daha çok insani tutkular çerçevesinde, manzum bir dille yazar. Plastik bir oyun yapısı kurmaya özen gösterdiği oyunları, deneysel tiyatroya çok elverişlidir. Deli Dumrul, Dede Korkut Masallarındaki ünlü efsaneyi günü-müze göndermelerle, yeryüzündeki adaletin, sevgi, eşitlik ve barışla kurulabileceğini anlatır. Seyirlik oyun yapısı içinde anlatılan öykü, günümüzde hâlâ ders alınabilecek bir bir ibret oyunu olarak karşımıza çıkıyor. Akadın Yayı ise Fenike efsanesinden alınmış bir metin. Öldürücü bir silahı, savaş tehdidi yerine barış gücü için kullanmayı tercih eden, böylece de toplum dışına itilmekten kurtulamamış bir adamın öyküsü. Kahramanın tüm evrene, barışla savaş açması, yazarın kendine özgü yalın ve özenli sahne diliyle anlatılıyor.