"Sait Faik yolda, sinema önünde, otobüste, köprü üstünde, vapurda, Gülhane Parkı'nda, ne bileyim bir dükkânda ya da İstanbul'un en kıyıda köşede kalmış bir yerinde rastladığı insanları kollarından tutup öykülerine sokuşturur.
Tabii, bu öyküleri düzmek için yanaştığı her insana hemencecik el atmaz, onları, kavun alıyormuş gibi iyice tartar, koklar ve öykü olabilecek bir yan bulduktan sonra onlara kucak açar. Çünkü ona göre her insanın içinde öykü bulunmaz. Yazara düşen iş, içinde öykü taşıyan insanı kıstırmaktır. Bir kez kıstırdıktan sonra da elini uzatıp onun içinden öyküyü çekip çıkarmaktan başka iş kalmaz."
-Salâh Birsel, Ah Beyoğlu Vah Beyoğlu'dan-
(Tanıtım Bülteninden)
"Sait Faik yolda, sinema önünde, otobüste, köprü üstünde, vapurda, Gülhane Parkı'nda, ne bileyim bir dükkânda ya da İstanbul'un en kıyıda köşede kalmış bir yerinde rastladığı insanları kollarından tutup öykülerine sokuşturur.
Tabii, bu öyküleri düzmek için yanaştığı her insana hemencecik el atmaz, onları, kavun alıyormuş gibi iyice tartar, koklar ve öykü olabilecek bir yan bulduktan sonra onlara kucak açar. Çünkü ona göre her insanın içinde öykü bulunmaz. Yazara düşen iş, içinde öykü taşıyan insanı kıstırmaktır. Bir kez kıstırdıktan sonra da elini uzatıp onun içinden öyküyü çekip çıkarmaktan başka iş kalmaz."
-Salâh Birsel, Ah Beyoğlu Vah Beyoğlu'dan-
(Tanıtım Bülteninden)
Yazarın ölümünden 1 yıl sonra Yunus Nadi tarafından yayınlanan eser dokuz öykü, sekiz röportaj ve Salâh Birsel’in Ah Beyoğlu Vah Beyoğlu eserinden Sait Adında Bir Balık alıntısı yer almakta. Röportajlarda genelde işçi sınıfının sorunlarını kendine has iğneleyici üslubuyla aktarmış. Öykülerinde ise son dönemlerinde baskınlaşan sürrealizm dikkat çekmekte. Özellikle Bir Kütüphanenin Hikayesi isimli öyküde hem sürrealizm hem de edebi hayatının büyük bir kısmında taşıdığı umutsuzluk ve İstanbul üzerinden topluma duyduğu öfke kendini ortaya koyuyor.
Karton Cilt, 1. Baskı, 120 sayfa
20Temmuz2016 tarihinde, İş Bankası Kültür Yayınları tarafından yayınlandı