SITKI FIRAT
En iyi sanat eğitimcisinin doğa olduğu söylenir. Öyle olsaydı, hergiin doğada dolaşan tüm çobanların sanatçı olmaları gerekirdi. Doğaya kimin baktığı önemlidir gerçekte. Doğaya vizörden bakarken beynininizi ve yüreğinizi fotoğraf makinesine ekleyemiyorsanız, yaptığınız sanat olamaz. Deklanşöre basmak sanat olsaydı, fotoğraf sanatçısından geçilmezdi. Fotoğraf sanatçısı olmak demek, Sıtkı Fırat ustanın deyimiyle, Fotoğraf makinesinin özüne gözümüzü değil gönlümüzü yerleştirmektir. Ben buna sanatçının doğayla sevişmesi diyorum. Sıtkı Fıratın fotoğrafları makinenin objektifinin ürünü değil, almış olduğu resim eğitiminin fotoğraf makinesinde birleşen bir düzen anlayışının sonucudur.
Prof. Zafer Gençaydın
SITKI FIRAT
En iyi sanat eğitimcisinin doğa olduğu söylenir. Öyle olsaydı, hergiin doğada dolaşan tüm çobanların sanatçı olmaları gerekirdi. Doğaya kimin baktığı önemlidir gerçekte. Doğaya vizörden bakarken beynininizi ve yüreğinizi fotoğraf makinesine ekleyemiyorsanız, yaptığınız sanat olamaz. Deklanşöre basmak sanat olsaydı, fotoğraf sanatçısından geçilmezdi. Fotoğraf sanatçısı olmak demek, Sıtkı Fırat ustanın deyimiyle, Fotoğraf makinesinin özüne gözümüzü değil gönlümüzü yerleştirmektir. Ben buna sanatçının doğayla sevişmesi diyorum. Sıtkı Fıratın fotoğrafları makinenin objektifinin ürünü değil, almış olduğu resim eğitiminin fotoğraf makinesinde birleşen bir düzen anlayışının sonucudur.
Prof. Zafer Gençaydın