Bu eser, tümüyle antolojik bir çalışma sayılmasa da Cumhuriyet dönemi fotoğraf tarihimizin işlerinin toplandığı keyifli bir derleme oldu. Fotoğrafımızdan bir kesit, Türk fotoğraf portfolyosu da denebilir. Çalışmalarımın ülkemiz fotoğrafının genel yapısına toplu bir bakış sağladığını, ufuk açıcı bir çalışma olduğunu düşünüyorum. Fotoğrafçılarımızın eserlerini bir araya getiren bu tür çalışmalar ülkemizde yapıldı, ancak hem kompozisyon yapısını teknik olarak anlatan, hem de yorum yüklü, bu çap ve yapıda bir çalışmanın olmadığını söyleyebilirim. Bu anlamıyla bu da benim için bir ilktir.
Kitabın yararı şu olacaktır: Arabayı at çeker, araba atı çekmez. Pratik için teorik birikim şarttır. Fotoğraf başkalarının fotoğraflarından öğrenilir. Fotoğrafın nasıl okunduğu, kompozisyon dilinin ne olduğu konusunda, el altında öğretici bir çalışmanın fotoğraf çevresine yararları olacağını düşünüyorum.
Gültekin Çizgen
Bu eser, tümüyle antolojik bir çalışma sayılmasa da Cumhuriyet dönemi fotoğraf tarihimizin işlerinin toplandığı keyifli bir derleme oldu. Fotoğrafımızdan bir kesit, Türk fotoğraf portfolyosu da denebilir. Çalışmalarımın ülkemiz fotoğrafının genel yapısına toplu bir bakış sağladığını, ufuk açıcı bir çalışma olduğunu düşünüyorum. Fotoğrafçılarımızın eserlerini bir araya getiren bu tür çalışmalar ülkemizde yapıldı, ancak hem kompozisyon yapısını teknik olarak anlatan, hem de yorum yüklü, bu çap ve yapıda bir çalışmanın olmadığını söyleyebilirim. Bu anlamıyla bu da benim için bir ilktir.
Kitabın yararı şu olacaktır: Arabayı at çeker, araba atı çekmez. Pratik için teorik birikim şarttır. Fotoğraf başkalarının fotoğraflarından öğrenilir. Fotoğrafın nasıl okunduğu, kompozisyon dilinin ne olduğu konusunda, el altında öğretici bir çalışmanın fotoğraf çevresine yararları olacağını düşünüyorum.
Gültekin Çizgen