Üç sâmî vâzı-ı kânûn (Üç sami kanun koyucu), Hamurabi Kanunu, Eski Ahit ve Kuranın; medeni hukuk, ceza hukuku, iş hukuku, borçlar hukuku ve usul hukuku gibi konularla ilgili hükümlerini tespit ederek tasnif etmiş, her birinin ilgili konudaki yaklaşımını sunmuş ayrıca konuyu değerlendirerek karşılaştırmalar yapmıştır.Eser aynı zamanda Babilliler, İbranîler ve Arapların bu metinlere yansımış sosyal hayatını tarihi seyri içinde karşılaştırmalı olarak ortaya koymuştur. Bu bakımdan bir anlamda bu metinler aracılığıyla her üçü de Samî olan Babil, İbranî ve Arap kültürleri, dinî hukukî ve sosyal açıdan karşılaştırılmıştır.Türkiyede, din sosyolojisi, dinler tarihi ve karşılaştırmalı dinler tarihi alanlarında yapılan çalışmaların son zamanlarda yeni yeni şekillenmeye başladığı dikkate alınırsa, Galantinin 1927de yayınlanan bu eseri daha iyi değerlendirilecektir.
Üç sâmî vâzı-ı kânûn (Üç sami kanun koyucu), Hamurabi Kanunu, Eski Ahit ve Kuranın; medeni hukuk, ceza hukuku, iş hukuku, borçlar hukuku ve usul hukuku gibi konularla ilgili hükümlerini tespit ederek tasnif etmiş, her birinin ilgili konudaki yaklaşımını sunmuş ayrıca konuyu değerlendirerek karşılaştırmalar yapmıştır.Eser aynı zamanda Babilliler, İbranîler ve Arapların bu metinlere yansımış sosyal hayatını tarihi seyri içinde karşılaştırmalı olarak ortaya koymuştur. Bu bakımdan bir anlamda bu metinler aracılığıyla her üçü de Samî olan Babil, İbranî ve Arap kültürleri, dinî hukukî ve sosyal açıdan karşılaştırılmıştır.Türkiyede, din sosyolojisi, dinler tarihi ve karşılaştırmalı dinler tarihi alanlarında yapılan çalışmaların son zamanlarda yeni yeni şekillenmeye başladığı dikkate alınırsa, Galantinin 1927de yayınlanan bu eseri daha iyi değerlendirilecektir.