Saddam Hüseyin’in düşüşüyle (2003), Irak resmi olarak federal bir devlet haline geldi. Kürtler Bağdat’tan bağımsız olarak
işlerini artık kendileri yönetiyorlar. Milyarlarca dolar, petrol parası gelmeye başladı. Ülke kocaman bir şantiyeye dönüştü. Doğuya özgü bir kargaşa içinde hayat yeniden başladı, yeniden köyler yapılmaya başlandı, yeni yollar çizildi. Bundan sonra, bu uzak bölgelerin düzene ihtiyacı doğdu...
Bu, filmin ana karakteri Baran’ın hayalidir. Ben filmimi yazdığım sırada gördüğüm her şey bana Amerika’nın çok sevdiğim Vahşi Batı’sını hatırlatıyordu; dağlar, yabani düzlükler ve steplere serpiştirilen köyler. Eski savaşçılar
şerifler haline gelmişlerdi, bazıları paralı askerlik yapıyordu ve bazıları da işadamı olmuşlardı.
İşte filmimde, heyecan ve mizahla anlatmak istediğim şey bu. Çünkü deriz ki “Tanrı on tane Kürdü yarattı ve on birincisini
onları güldürmesi için yarattı."
Saddam Hüseyin’in düşüşüyle (2003), Irak resmi olarak federal bir devlet haline geldi. Kürtler Bağdat’tan bağımsız olarak
işlerini artık kendileri yönetiyorlar. Milyarlarca dolar, petrol parası gelmeye başladı. Ülke kocaman bir şantiyeye dönüştü. Doğuya özgü bir kargaşa içinde hayat yeniden başladı, yeniden köyler yapılmaya başlandı, yeni yollar çizildi. Bundan sonra, bu uzak bölgelerin düzene ihtiyacı doğdu...
Bu, filmin ana karakteri Baran’ın hayalidir. Ben filmimi yazdığım sırada gördüğüm her şey bana Amerika’nın çok sevdiğim Vahşi Batı’sını hatırlatıyordu; dağlar, yabani düzlükler ve steplere serpiştirilen köyler. Eski savaşçılar
şerifler haline gelmişlerdi, bazıları paralı askerlik yapıyordu ve bazıları da işadamı olmuşlardı.
İşte filmimde, heyecan ve mizahla anlatmak istediğim şey bu. Çünkü deriz ki “Tanrı on tane Kürdü yarattı ve on birincisini
onları güldürmesi için yarattı."
Karton Cilt, 174 sayfa
2014 tarihinde, Avesta tarafından yayınlandı