Ölüm ölenden (ya da öldürülenden) çok geride kalanlar için yüzleşilmesi gereken bir gerçekliktir. İkinci Dünya Savaşı esnasında Naziler tarafından gerçekleştirilen ve Holocaust olarak da adlandırılan Yahudi katliamından sonra, "kudretli, iyi ve Yahudi kavmini kendisine özel olarak seçmiş olan bir Tanrı" inancına sahip Yahudiler için Holocaust, nedenleri ve sonuçları bağlamında yüzleşilmesi gereken teolojik bir problem halini almıştır. Eğer Tanrı, Yahudi tarihinin Tanrısı ve İsrailoğulları da onun seçilmiş kavmi ise, altı milyon Yahudi`nin Naziler tarafından yok edilmesi karşısında hiçbir müdahalede bulunmayan bu Tanrı`ya karşı duyulan geleneksel inanç hala korunabilir mi?
Yahudi teolog ve felsefecilerin Holocaust trajedisi hakkındaki düşünceleri ve modern felaketi açıklamak üzere verdikleri cevaplar, pratik anlamda Yahudilerin duygu ve inançlarının ifadesi olmuş, acılarının paylaşılarak azalmasına katkıda bulunmuştur. Bunun yanında kuramsal anlamda onlar, karşılaşılan felaketi ve kendi tecrübelerini anlaşılır kılma çabasıyla, Yahudi inancının hayatta kalmasına olanak sağlamaya çalışmışlardır. Bu anlamda Holocaust, Tanrı ile insan arasındaki ilişki ve özelde de Tanrı ile Yahudiler arasındaki sözleşmenin niteliği ve anlamı hakkındaki modern açıklamaların başlangıç noktası olmuştur.
Ölüm ölenden (ya da öldürülenden) çok geride kalanlar için yüzleşilmesi gereken bir gerçekliktir. İkinci Dünya Savaşı esnasında Naziler tarafından gerçekleştirilen ve Holocaust olarak da adlandırılan Yahudi katliamından sonra, "kudretli, iyi ve Yahudi kavmini kendisine özel olarak seçmiş olan bir Tanrı" inancına sahip Yahudiler için Holocaust, nedenleri ve sonuçları bağlamında yüzleşilmesi gereken teolojik bir problem halini almıştır. Eğer Tanrı, Yahudi tarihinin Tanrısı ve İsrailoğulları da onun seçilmiş kavmi ise, altı milyon Yahudi`nin Naziler tarafından yok edilmesi karşısında hiçbir müdahalede bulunmayan bu Tanrı`ya karşı duyulan geleneksel inanç hala korunabilir mi?
Yahudi teolog ve felsefecilerin Holocaust trajedisi hakkındaki düşünceleri ve modern felaketi açıklamak üzere verdikleri cevaplar, pratik anlamda Yahudilerin duygu ve inançlarının ifadesi olmuş, acılarının paylaşılarak azalmasına katkıda bulunmuştur. Bunun yanında kuramsal anlamda onlar, karşılaşılan felaketi ve kendi tecrübelerini anlaşılır kılma çabasıyla, Yahudi inancının hayatta kalmasına olanak sağlamaya çalışmışlardır. Bu anlamda Holocaust, Tanrı ile insan arasındaki ilişki ve özelde de Tanrı ile Yahudiler arasındaki sözleşmenin niteliği ve anlamı hakkındaki modern açıklamaların başlangıç noktası olmuştur.
Karton Cilt, Din > Musevilik , 167 sayfa
2002 tarihinde, Ayraç Yayınevi tarafından yayınlandı