Ortada bir ben yoksa büyüklük taslayan bir Şey de yoktur demektir. Yaratma gücü ve sıfatların bir somut yansımasından yoksun iken, bir Sanata karşı ben ileriye sürmek Hiçbir şey ileriye sürmektir. Hiçbir şey herhangi bir şeyi kapsamadığından içi boştur ve sadece İlkesizlik olarak ifade edilebilir. Hemen belirtmek gerekir ki Mükemmel Âdemden kastımız, doğrudan Hz. Âdem değil,tüm insanlığın ortak formasyonu olan ve o mükemmel işleyen, hayat bulduğu ortam olan doğa ile de birebir uyum içinde olan eksiksiz biyolojik fizyolojik ve psikolojik bütünlüktür. Hz. Âdem ise; Bu formasyonun ilk canlı örneğidir. Eğer Şeytanın düşmanlığı sadece Hz. Âdemin şahsına olsaydı, yoldan çıkarmaları ve yıkımları, Hz Âdem ile sınırlı kalır, sonradan gelecek nesillerle uğraşmazdı. Mükemmel Âdem Formasyonundaki her türlü dürtü ve eğilim,iç dinamikler olarak ifade edilebilir
Ortada bir ben yoksa büyüklük taslayan bir Şey de yoktur demektir. Yaratma gücü ve sıfatların bir somut yansımasından yoksun iken, bir Sanata karşı ben ileriye sürmek Hiçbir şey ileriye sürmektir. Hiçbir şey herhangi bir şeyi kapsamadığından içi boştur ve sadece İlkesizlik olarak ifade edilebilir. Hemen belirtmek gerekir ki Mükemmel Âdemden kastımız, doğrudan Hz. Âdem değil,tüm insanlığın ortak formasyonu olan ve o mükemmel işleyen, hayat bulduğu ortam olan doğa ile de birebir uyum içinde olan eksiksiz biyolojik fizyolojik ve psikolojik bütünlüktür. Hz. Âdem ise; Bu formasyonun ilk canlı örneğidir. Eğer Şeytanın düşmanlığı sadece Hz. Âdemin şahsına olsaydı, yoldan çıkarmaları ve yıkımları, Hz Âdem ile sınırlı kalır, sonradan gelecek nesillerle uğraşmazdı. Mükemmel Âdem Formasyonundaki her türlü dürtü ve eğilim,iç dinamikler olarak ifade edilebilir