Akıl, işleyiş itibarı ile sayman ve ölçü koyucu olduğundan sonsuz fonksiyonlu bir cetveldir. Cetvel olması itibarı ile ölçtüğü şeylerde hüküm yürütebilmesi için, hem olçtüğü şeyin mahiyetini bilmelidir, hem de seviye koyup sınırlama yapabilmesi için dayanaga ihtiyaç duyar. Aklın ihtiyaç duyduğu hu dayanağı Teklifi Emirler ona sağlamış olur. Bu durumda sorgulamayı yapan insan merkezli hayatın temel öğeleri A-Değerlerimiz B~Akıl C-Teklifi Emirler (Din kuralları) olarak ortaya çıkmış olur. Bu temel öğelerin meydana getirdiği hayatı, fenomen (Görüngü) bir hayat olarak yaşarız. Bu fenomen (Görüngü) hayatın maddî tarafını, İşleyiş Kanunları vasıtası ile görerek, manevî tarafını ise Ahlâk kuralları vasıtası ile anlayarak idrâk etmeye çalışırız. Anlama işini de aklımız sayesinde yaparız.
Akıl, işleyiş itibarı ile sayman ve ölçü koyucu olduğundan sonsuz fonksiyonlu bir cetveldir. Cetvel olması itibarı ile ölçtüğü şeylerde hüküm yürütebilmesi için, hem olçtüğü şeyin mahiyetini bilmelidir, hem de seviye koyup sınırlama yapabilmesi için dayanaga ihtiyaç duyar. Aklın ihtiyaç duyduğu hu dayanağı Teklifi Emirler ona sağlamış olur. Bu durumda sorgulamayı yapan insan merkezli hayatın temel öğeleri A-Değerlerimiz B~Akıl C-Teklifi Emirler (Din kuralları) olarak ortaya çıkmış olur. Bu temel öğelerin meydana getirdiği hayatı, fenomen (Görüngü) bir hayat olarak yaşarız. Bu fenomen (Görüngü) hayatın maddî tarafını, İşleyiş Kanunları vasıtası ile görerek, manevî tarafını ise Ahlâk kuralları vasıtası ile anlayarak idrâk etmeye çalışırız. Anlama işini de aklımız sayesinde yaparız.