Allah boyasını yaşadığımız âleme sonsuz renklerle/tecellîlerle vurmuş ve İdrâk etmek isteyenlerin önüne esmâül-hüsnâ tablolarını cömertçe sermiştir. Böylece Dipsiz Karanlıkta gizil bir hazine (Kenz-i Mahfî) olan ve bu varlık düzeyinde her şeyden aşkın olan Hakk, bilinmezliğini -dilediği ölçüde olmak kaydıyla- izhâr ederek inşânın fehminde ve idrâkinde sudur eden, blllnen-billnebilir bir tecellîye dönüşmüştür. Varlık âlemi maddî nesnelerden ve maddî olmayan ya da rûhânî varlıklardan ibarettir.
Bu her İki nevi de Hakkın büründüğü tecellî suretleridir. Böylece her şey, ister maddî isterse rûhânî olsun, kendine mahsus bir tarzda bu tecellîlerin ardındaki Hakk -nihaî Hakîkati- ifşa eder. içinde yaşadığımız âlem zıtların çakışmasından oluşan bir hayret âlemidir. Birbirine zıt görünen bu gerçeklik aslında aynı Hakikatin farklı görünüşlerinden/tecellîlerinden başka bir şey değildir. Bunu idrâk etmenin yolu tenzih ile teşbîhter oluşan ahenkli bir tevhîd zevk ederek, Kesrette Vahdeti ve Vahdette Kesreti müşahede edebilmek, ya da Kesreti Vahdet ve Vahdeti Kesret olarak görebilmektir. Ancak bunu yapanlar ârif-i billâh yâni Hakkı tam doğru olarak bilen inşân olabilirler. Ve onlar hangi özel surete/libâsa girerse girsin sevgililerini tanırlar.
İşte bu kitapta yaşam tablosunun güçlü fırçaları olan peygamberlerin hayatından okuyuculara dört renk sunulmakta ve böylece zıtlıkların oluşturduğu Tevhide dikkat çekilmektedir.
Allah boyasını yaşadığımız âleme sonsuz renklerle/tecellîlerle vurmuş ve İdrâk etmek isteyenlerin önüne esmâül-hüsnâ tablolarını cömertçe sermiştir. Böylece Dipsiz Karanlıkta gizil bir hazine (Kenz-i Mahfî) olan ve bu varlık düzeyinde her şeyden aşkın olan Hakk, bilinmezliğini -dilediği ölçüde olmak kaydıyla- izhâr ederek inşânın fehminde ve idrâkinde sudur eden, blllnen-billnebilir bir tecellîye dönüşmüştür. Varlık âlemi maddî nesnelerden ve maddî olmayan ya da rûhânî varlıklardan ibarettir.
Bu her İki nevi de Hakkın büründüğü tecellî suretleridir. Böylece her şey, ister maddî isterse rûhânî olsun, kendine mahsus bir tarzda bu tecellîlerin ardındaki Hakk -nihaî Hakîkati- ifşa eder. içinde yaşadığımız âlem zıtların çakışmasından oluşan bir hayret âlemidir. Birbirine zıt görünen bu gerçeklik aslında aynı Hakikatin farklı görünüşlerinden/tecellîlerinden başka bir şey değildir. Bunu idrâk etmenin yolu tenzih ile teşbîhter oluşan ahenkli bir tevhîd zevk ederek, Kesrette Vahdeti ve Vahdette Kesreti müşahede edebilmek, ya da Kesreti Vahdet ve Vahdeti Kesret olarak görebilmektir. Ancak bunu yapanlar ârif-i billâh yâni Hakkı tam doğru olarak bilen inşân olabilirler. Ve onlar hangi özel surete/libâsa girerse girsin sevgililerini tanırlar.
İşte bu kitapta yaşam tablosunun güçlü fırçaları olan peygamberlerin hayatından okuyuculara dört renk sunulmakta ve böylece zıtlıkların oluşturduğu Tevhide dikkat çekilmektedir.