Modern İrlandacanın başyapıtlarından olan Máirtín Ó Cadhain’in davetkâr romanı Yeraltından Gevezelikler, vatandaşları Synge ve Beckett’ınkini andıran bir kara mizaha sahip. Diyaloglar halinde ilerleyen ve toprağın altında geçen metnin başkahramanları ise ölüler. Her bir yeni ölü, yeryüzündeki gelişmelere dair haberleri adeta toprağın altına indirmekle görevli. Dedikodunun, kan davasının, kuyu kazmanın ardı arkasının kesilmediği bir atmosferde, insan doğasının saçmalığını daha da anlamlı hale getiren Ó Cadhain, "ölümden sonraki hayat"ta da aynı yaşamın yaşanmaya devam ettiğini öne sürüyor. Dışa kapalı bir topluluğun acımasız ve komik bir portresini çizerken, insan davranışındaki anlamsızlığın ve İrlandalılara özgü kıvrak zekânın 20. yy.’daki usta bir örneğini sergiliyor.
Modern İrlandacanın başyapıtlarından olan Máirtín Ó Cadhain’in davetkâr romanı Yeraltından Gevezelikler, vatandaşları Synge ve Beckett’ınkini andıran bir kara mizaha sahip. Diyaloglar halinde ilerleyen ve toprağın altında geçen metnin başkahramanları ise ölüler. Her bir yeni ölü, yeryüzündeki gelişmelere dair haberleri adeta toprağın altına indirmekle görevli. Dedikodunun, kan davasının, kuyu kazmanın ardı arkasının kesilmediği bir atmosferde, insan doğasının saçmalığını daha da anlamlı hale getiren Ó Cadhain, "ölümden sonraki hayat"ta da aynı yaşamın yaşanmaya devam ettiğini öne sürüyor. Dışa kapalı bir topluluğun acımasız ve komik bir portresini çizerken, insan davranışındaki anlamsızlığın ve İrlandalılara özgü kıvrak zekânın 20. yy.’daki usta bir örneğini sergiliyor.