Yusuf Has Hacip, hem şair hem de mütefekkir bir şahsiyettir. Zaten onu asıl yücelten de tefekkürüdür. Tefekkürünün kaynağı ise İslamiyetin prensipleri ve Türk töresidir. Bu prensip ve töre sentezinden, ortaya ideal bir cemiyet düzeni, mesut bir hayat tarzı çıkmıştır. Yusuf Has Hacip Kutadgu Bilig (anlamı: Kutlu Bilgi) isimli eserinde Türk düşüncesi ve müesseselerini İslam prensipleri ile meczetmektedir. Örneğin, Türkün dünya görüşünü aksettiren, yaşayışının formülleri olan destanlarında bilginin, bilgili kimsenin önemi açıkça belirtilmiştir. Orhun Abidelerinde bilgisiz kağanşların Türk milletine felaket dolu günler yaşattığı belirtilir. Kutadgu Biligte yazar, acelecilik, alçak gönüllülük, açgözlülük, anlayış, asalet, cesaret, doğruluk, ibadet, hayat, öfke, ölüm, şükür gibi sayısız temaları işlemektedir.
Yusuf Has Hacip, hem şair hem de mütefekkir bir şahsiyettir. Zaten onu asıl yücelten de tefekkürüdür. Tefekkürünün kaynağı ise İslamiyetin prensipleri ve Türk töresidir. Bu prensip ve töre sentezinden, ortaya ideal bir cemiyet düzeni, mesut bir hayat tarzı çıkmıştır. Yusuf Has Hacip Kutadgu Bilig (anlamı: Kutlu Bilgi) isimli eserinde Türk düşüncesi ve müesseselerini İslam prensipleri ile meczetmektedir. Örneğin, Türkün dünya görüşünü aksettiren, yaşayışının formülleri olan destanlarında bilginin, bilgili kimsenin önemi açıkça belirtilmiştir. Orhun Abidelerinde bilgisiz kağanşların Türk milletine felaket dolu günler yaşattığı belirtilir. Kutadgu Biligte yazar, acelecilik, alçak gönüllülük, açgözlülük, anlayış, asalet, cesaret, doğruluk, ibadet, hayat, öfke, ölüm, şükür gibi sayısız temaları işlemektedir.