Tiyatro tarihinde bir dönüm noktası oluşturan Bertolt Brecht üzerine bu kitapta yer alan yazılar iki bölümde toplanıyor: İlk bölümde Brecht tiyatrosunun genel çizgileri üzerinde duruluyor ve özellikle Almanyada sergilenen oyunların sahne yorumları inceleniyor.
İkinci bölümde ise Türkiyede Brechtin nasıl alımlandığı üzerinde durularak Haldun Taner, Nazım Hikmet, Ferhan Şensoy gibi yazarlarımızı nasıl etkilediği irdeleniyor ve seksenli yıllarda bizde sahnelenen Brecht yorumlarından bir kaçı gündeme getiriliyor. Kitabın sonunda, Brechtin çeşitli oyunlarını oynamış ve sahnelemiş olan, bu açıdan bizde tanınmasını sağlayan Genco Erkalla yapılmış uzun bir söyleşi de yer alıyor.
Kitap, yüzyıl sonra Brecht tiyatrosuyla ilgili gerek metin, gerekse sahne alımlanması açısından ipuçları barındırıyor. Brecht tiyatrosunu yeterince tanımıyan bir okuyucu bu kitaptan çok yararlanabilir, tanıyan okuyucu ise kendi gözlemleri ve deneyimleriyle bütünleştirerek, gördüğü farklı sahne yorumlarıyla kıyaslama olanağı bulacaktır.
Tiyatro tarihinde bir dönüm noktası oluşturan Bertolt Brecht üzerine bu kitapta yer alan yazılar iki bölümde toplanıyor: İlk bölümde Brecht tiyatrosunun genel çizgileri üzerinde duruluyor ve özellikle Almanyada sergilenen oyunların sahne yorumları inceleniyor.
İkinci bölümde ise Türkiyede Brechtin nasıl alımlandığı üzerinde durularak Haldun Taner, Nazım Hikmet, Ferhan Şensoy gibi yazarlarımızı nasıl etkilediği irdeleniyor ve seksenli yıllarda bizde sahnelenen Brecht yorumlarından bir kaçı gündeme getiriliyor. Kitabın sonunda, Brechtin çeşitli oyunlarını oynamış ve sahnelemiş olan, bu açıdan bizde tanınmasını sağlayan Genco Erkalla yapılmış uzun bir söyleşi de yer alıyor.
Kitap, yüzyıl sonra Brecht tiyatrosuyla ilgili gerek metin, gerekse sahne alımlanması açısından ipuçları barındırıyor. Brecht tiyatrosunu yeterince tanımıyan bir okuyucu bu kitaptan çok yararlanabilir, tanıyan okuyucu ise kendi gözlemleri ve deneyimleriyle bütünleştirerek, gördüğü farklı sahne yorumlarıyla kıyaslama olanağı bulacaktır.