John R. Searle bu kitabında tüm felsefesinin adeta bir hülasasını sunmaktadır. Yirminci yüzyılın başlarında bilimdeki gelişmelerle Aydınlanma vizyonu derin bir sarsıntı yaşamıştı. Kuantum fiziği ve görelilik kuramının Newton fiziğinin hakimiyetine son vermesi ve Searleün tahripkar devrimci dediği Freudun bilinçdışını keşfi, bu sarsıntıyı başlatan devrimlerdi. Daha sonra postmodernistler bunlardan destek alan argümanlarıyla bilim de dahil tüm varlık alanlarında bir belirsizlik, kesinsizlik ortamı yaratmaya çalışmışlardır. Buna göre insanın genel-geçer hiçbir bilgisi, yargısı yoktur.Searle, kendisinin ifadesiyle felsefeye giriş niteliği taşıyan bu yapıtında safını baştan netleştirir. Eser bu açıdan, evrenin hem tamamıyla akledilir olduğu hem de bizim evrenin mahiyetin sistematik bir biçimde anlamaya muktedir olduğumuz şeklinde bir yaklaşım olarak tanımladığı Aydınlanma vizyonunun bir savunusu ve postmodernistlere bir cevaptır.
John R. Searle bu kitabında tüm felsefesinin adeta bir hülasasını sunmaktadır. Yirminci yüzyılın başlarında bilimdeki gelişmelerle Aydınlanma vizyonu derin bir sarsıntı yaşamıştı. Kuantum fiziği ve görelilik kuramının Newton fiziğinin hakimiyetine son vermesi ve Searleün tahripkar devrimci dediği Freudun bilinçdışını keşfi, bu sarsıntıyı başlatan devrimlerdi. Daha sonra postmodernistler bunlardan destek alan argümanlarıyla bilim de dahil tüm varlık alanlarında bir belirsizlik, kesinsizlik ortamı yaratmaya çalışmışlardır. Buna göre insanın genel-geçer hiçbir bilgisi, yargısı yoktur.Searle, kendisinin ifadesiyle felsefeye giriş niteliği taşıyan bu yapıtında safını baştan netleştirir. Eser bu açıdan, evrenin hem tamamıyla akledilir olduğu hem de bizim evrenin mahiyetin sistematik bir biçimde anlamaya muktedir olduğumuz şeklinde bir yaklaşım olarak tanımladığı Aydınlanma vizyonunun bir savunusu ve postmodernistlere bir cevaptır.