Bu çalışma ile gayemiz, son zamanlarda üzerinde birçok tartışmanın cereyan ettiği alevi kavramının aslı olan Şianın inanç esaslarını, elden geldiğine kendi kaynaklarına dayanarak tesbit etmek ve kendi bakış açımızdan tahlile tabi tutmaktır. Bunu yaparken, tarihte Şiaya atfedilen yanlış ve dindışı olduğu âşikar olan inançlara değinmemeye gayret göstermek istiyoruz. Çünkü gayemiz, asırların gerisinde kalmış olan yanlış inançlar canlandırmak veya unutulmuş ihtilafları yeniden körüklemek değil, bütün müslümanlar tarafından da kabul görmekte olan asli ittifak noktalarının neler olduğu tesbite çalışmaktır...
Bu çalışma ile gayemiz, son zamanlarda üzerinde birçok tartışmanın cereyan ettiği alevi kavramının aslı olan Şianın inanç esaslarını, elden geldiğine kendi kaynaklarına dayanarak tesbit etmek ve kendi bakış açımızdan tahlile tabi tutmaktır. Bunu yapa... tümünü göster
Delacroix ile Baudelaire, Leonardo ile Valéry, Chardin ile Diderot, Grünewald ile Huysmans, Villardde Honnecourt ile Mérimée, Vermeer ile Proust, Frogonard ile Goncourt Kardeşler sanat tarihinin yalnızca uzmanların tekelinde bir bilim dalı olmadığını göstermişlerdir. Şair, romancı ve düşünürlerin de bu konuda söyleyecek sözleri vardır: Birinin duyarlığı, ötekinin düşünsel yorumu, bir sanatçının dünyasını tanımamızda etkili olabilir. 1911de Barrésin kitabı ilk kez yayımlanıncaya kadar, modern dünya kültürü içinde El Greconun gerçek yeri tam olarak ortaya çıkmamıştı. Her basımı yeni bir ilgiyle karşılanan bu kitap, o zamandan bu yana, kendi türünün klasikleri arasına girmiştir. 1923teki son basıma göre yeniden düzenlenen yapıt, ilk kez El Greconun bütün yapıtlarının siyah-beyaz baskılarını içermekte ve İspanyanın gizemli kenti Toledo üzerine yazarın yorumlarını yansıtmaktadır.
Delacroix ile Baudelaire, Leonardo ile Valéry, Chardin ile Diderot, Grünewald ile Huysmans, Villardde Honnecourt ile Mérimée, Vermeer ile Proust, Frogonard ile Goncourt Kardeşler sanat tarihinin yalnızca uzmanların tekelinde bir bilim dalı olmadığını... tümünü göster
André Lhote adıyla, çağdaş Türk sanatındaki modernleşme süreci arasında yakın bir bağlantı var. 1920li yılların başında, Pariste Montparnasseda kendi adını taşıyan akademiyi kurmasından kısa bir süre sonra, Lhoteun öğrencileri arasına Türk ressamlardan da katılanlar olmuştu. Salt iyi bir sanat eğitimcisi olmasından kaynaklanmıyordu André Lhoteun ünü; aynı zamanda kübizmin kuramcısı olarak, verdiği konferanslar ve yazdığı kitaplarla, bu akımın, Cézanne sonrası dönemde yaygınlaşmasına, kimi kavramların anlaşılıp benimsenmesine yaptığı katkılarla da, sanat literatürünün önde gelen isimleri arasında yer almıştı. Ölümünden otuz yılı aşkın bir süre sonra da olsa, bu ünlü sanat düşünürünün görüşlerini, özgün yorumlarını içeren bir kitap dilimize kazandırılıyor.
André Lhote adıyla, çağdaş Türk sanatındaki modernleşme süreci arasında yakın bir bağlantı var. 1920li yılların başında, Pariste Montparnasseda kendi adını taşıyan akademiyi kurmasından kısa bir süre sonra, Lhoteun öğrencileri arasına Türk ressamlard... tümünü göster
Macar filozof ve yazarı olan György Lukacs Marksist estetik ve eleştirinin en önemli temsilcisidir. Çağdaş Gerçekçiliğin Anlamı adlı bu incelemesinde Lukacs, önce yenilikçi edebiyatın Kafka, Joyce ve Musilden, Beckett ve Faulknera uzanan temsilcilerini ele almakta ve bu akımı Balzac, Tolstoy ve Thomas Mann gibi yazarların temsil ettiği eleştirel gerçekçilik geleneğiyle karşılaştırmaktadır. Son bölümde ise toplumcu gerçekçilik akımının olumlu ve olumsuz yanlarını açıklayan yazar, bu anlayışın eleştirel gerçekçilikten alacağı derslere dikkati çekmektedir.
Macar filozof ve yazarı olan György Lukacs Marksist estetik ve eleştirinin en önemli temsilcisidir. Çağdaş Gerçekçiliğin Anlamı adlı bu incelemesinde Lukacs, önce yenilikçi edebiyatın Kafka, Joyce ve Musilden, Beckett ve Faulknera uzanan temsilcileri... tümünü göster
Osmanlı Tezyînatı, tezyinatta kullanılan malzemeyle birlikte asıl tezyinatı meydana getiren nakışları da etraflıca inceleyerek, Osmanlı sanatının esasını anlama hususuna önemli katkılar sağlıyor; kültür iklimimizde bir boşluğu dolduruyor.
Sanat tarihi sahasının uzmanlarından Dr. Aziz Doğanay; eserlerin mimarî plastik ve tezyinat özelliklerini, malzemesi, tekniği ve bezemeleriyle birlikte sunan eseri Osmanlı Tezyinatı: Klasik Devir Hanedan Türbeleri (1522-1604)nde, sahanın uzmanlarını olduğu kadar meraklılarını da Osmanlı sanatının klasik döneminde bir bilgi şölenine, bir renk cümbüşüne davet ediyor.
Osmanlı Tezyînatı, tezyinatta kullanılan malzemeyle birlikte asıl tezyinatı meydana getiren nakışları da etraflıca inceleyerek, Osmanlı sanatının esasını anlama hususuna önemli katkılar sağlıyor; kültür iklimimizde bir boşluğu dolduruyor.
Sanat tarih... tümünü göster
Süruri şu anda kitap okumuyor.