Abdulkerim B. İbrahim El - Cili
Hâl İlmine geçmek için idrâk’e erişmek gereklidir.. Bu ise TEVHÎD İLMÎ başlangıcı olan BESMELE ŞERIF hakkında bilgi sahibi olmakla, öğrenmekle ve de en önemlisi sevmekle mümkündür... PEYGAMBER EFENDİMİZ buyurmuştur ki;
www.kitaptakipcileri.com
“BESMELE ile başlamayan her iş noksandır!.”
“BESMELE, her kitabın anahtarıdır!”
Kitab-ı mübîn Besmele ile başlamaktadır. O kitabı okumak isteyenler öncelikle YARADANI sevmek zorundadırlar.
www.kitaptakipcileri.com
Çünkü, sevgi bilmeyi zorunlu kılmaktadır... İnsanoğlu bilmediği şeyi sevemez... Bilinmez daima korku verir... Bilmemek korkmayı dâvet eder, sevmeyi değil...
Zira, bilinmez karanlıktır.. insan karanlıkta korkuyorsa bunun sebebi; karanlık değildir.. karanlığın göze perde olmasıdır...
İşte bu sebepledir ki; Mümin kimse Cenab-ı Hakkı tanımak...bilmek...görmek ister ve bu ulvî istek nihayet karşılıksız kalmaz ALLAH (c.c) tanıdıkça sever... idrâk eder...
Nihayet öyle bir hâle gelir ki (Deylemi’den rivayeten) Peygamber efendimizin buyurduğu gibi:
“Kulum bana nafile ibadetleri yapmak suretiyle durmadan yakınlaşır. O kadar ki, onu severim, onu sevdiğim zaman da onun işiten kulağı ve gören gözü olurum.”
www.kitaptakipcileri.com
İşte bu Hak olan ilim; talepkâr ve nasipkâr olana verilir...
Hâl İlmine geçmek için idrâk’e erişmek gereklidir.. Bu ise TEVHÎD İLMÎ başlangıcı olan BESMELE ŞERIF hakkında bilgi sahibi olmakla, öğrenmekle ve de en önemlisi sevmekle mümkündür... PEYGAMBER EFENDİMİZ buyurmuştur ki;
www.kitaptakipcileri.com
“BES... tümünü göster
Abdulkerim B. İbrahim El - Cili
Hâl İlmine geçmek için idrâk’e erişmek gereklidir.. Bu ise TEVHÎD İLMÎ başlangıcı olan BESMELE ŞERIF hakkında bilgi sahibi olmakla, öğrenmekle ve de en önemlisi sevmekle mümkündür... PEYGAMBER EFENDİMİZ buyurmuştur ki;
www.kitaptakipcileri.com
“BESMELE ile başlamayan her iş noksandır!.”
“BESMELE, her kitabın anahtarıdır!”
Kitab-ı mübîn Besmele ile başlamaktadır. O kitabı okumak isteyenler öncelikle YARADANI sevmek zorundadırlar.
www.kitaptakipcileri.com
Çünkü, sevgi bilmeyi zorunlu kılmaktadır... İnsanoğlu bilmediği şeyi sevemez... Bilinmez daima korku verir... Bilmemek korkmayı dâvet eder, sevmeyi değil...
Zira, bilinmez karanlıktır.. insan karanlıkta korkuyorsa bunun sebebi; karanlık değildir.. karanlığın göze perde olmasıdır...
İşte bu sebepledir ki; Mümin kimse Cenab-ı Hakkı tanımak...bilmek...görmek ister ve bu ulvî istek nihayet karşılıksız kalmaz ALLAH (c.c) tanıdıkça sever... idrâk eder...
Nihayet öyle bir hâle gelir ki (Deylemi’den rivayeten) Peygamber efendimizin buyurduğu gibi:
“Kulum bana nafile ibadetleri yapmak suretiyle durmadan yakınlaşır. O kadar ki, onu severim, onu sevdiğim zaman da onun işiten kulağı ve gören gözü olurum.”
www.kitaptakipcileri.com
İşte bu Hak olan ilim; talepkâr ve nasipkâr olana verilir...
Hâl İlmine geçmek için idrâk’e erişmek gereklidir.. Bu ise TEVHÎD İLMÎ başlangıcı olan BESMELE ŞERIF hakkında bilgi sahibi olmakla, öğrenmekle ve de en önemlisi sevmekle mümkündür... PEYGAMBER EFENDİMİZ buyurmuştur ki;
www.kitaptakipcileri.com
“BES... tümünü göster
Chittickin bu eseri Tasavvufun ne olduğunu tanıtmanın yanında onu tattırıcı olmayı da hedef alan bir çalışmadır. Eser, Tasavvuf gerçeğinin ne olduğunu göz önüne sermek için, onun Kuran ve Hadiste yerini bulan dayanaklarıyla birlikte tarihsel süreç içindeki tezahürlerini sahih Tasavvuf metinlerinden bol bol alıntılar yaparak ortaya koymaya çalışır. Bu bakımdan, bu kitap bir tahlil ve değerlendirme olmaktan çok bir takdim, bir sunuştur. Hatta, daha da ileride, bu eser İbn Arabî okulu geleneği içinde yetişmiş muasır bir Sûfinin kaleminden çıkmış bir Tasavvuf metnidir. Bu durum eserin konumunu daha da ayrıcalıklı kılmaktadır. Kitabın başka bir özelliği de, belli bir eğitim düzeyinde olan herkesin rahatça anlayabileceği bir dille yazılmış olmasıdır. Kitapta, sıkıcı gelebilecek çoğu teknik terim ve ayrıntıya kaçabilecek irdelemelerden büyük ölçüde kaçınılmıştır. Bu yönüyle kitabın hem konunun uzmanlarına hem de tasavvufla ilgilenen genel okuyucuya aynı anda hitap ettiği söylenebilir.
Chittickin bu eseri Tasavvufun ne olduğunu tanıtmanın yanında onu tattırıcı olmayı da hedef alan bir çalışmadır. Eser, Tasavvuf gerçeğinin ne olduğunu göz önüne sermek için, onun Kuran ve Hadiste yerini bulan dayanaklarıyla birlikte tarihsel süreç iç... tümünü göster
Chittickin bu eseri Tasavvufun ne olduğunu tanıtmanın yanında onu tattırıcı olmayı da hedef alan bir çalışmadır. Eser, Tasavvuf gerçeğinin ne olduğunu göz önüne sermek için, onun Kuran ve Hadiste yerini bulan dayanaklarıyla birlikte tarihsel süreç içindeki tezahürlerini sahih Tasavvuf metinlerinden bol bol alıntılar yaparak ortaya koymaya çalışır. Bu bakımdan, bu kitap bir tahlil ve değerlendirme olmaktan çok bir takdim, bir sunuştur. Hatta, daha da ileride, bu eser İbn Arabî okulu geleneği içinde yetişmiş muasır bir Sûfinin kaleminden çıkmış bir Tasavvuf metnidir. Bu durum eserin konumunu daha da ayrıcalıklı kılmaktadır. Kitabın başka bir özelliği de, belli bir eğitim düzeyinde olan herkesin rahatça anlayabileceği bir dille yazılmış olmasıdır. Kitapta, sıkıcı gelebilecek çoğu teknik terim ve ayrıntıya kaçabilecek irdelemelerden büyük ölçüde kaçınılmıştır. Bu yönüyle kitabın hem konunun uzmanlarına hem de tasavvufla ilgilenen genel okuyucuya aynı anda hitap ettiği söylenebilir.
Chittickin bu eseri Tasavvufun ne olduğunu tanıtmanın yanında onu tattırıcı olmayı da hedef alan bir çalışmadır. Eser, Tasavvuf gerçeğinin ne olduğunu göz önüne sermek için, onun Kuran ve Hadiste yerini bulan dayanaklarıyla birlikte tarihsel süreç iç... tümünü göster
istanbuli şu anda kitap okumuyor.