İran Masalları, çeşitliliğiyle zengin, karmaşık ve büyülü bir kültürel yapıyı binlerce yıl boyunca korumayı başarmış topraklardan doğdu. Kaynağını Budizm, Hinduizm, İslam ve Zerdüştlük'ten alan bu masallar, İran’daki değişik inanç ve kültürlerin bin yıllar içinde nasıl iç içe geçtiğini ve ortaya biricik, özgün bir yaşayış çıkardığını gösteriyor.
İran masalları, yeniden yorumlanmış ya da bambaşka kurgulara adapte edilmiş halleriyle, zamanla bütün yeryüzünü dolaştı. Çağdaş edebiyatın fantastik unsurları bile varlığını büyük ölçüde, genellikle erdem ve bilgelik üzerine kurulu bu yalın anlatımlara borçlu.
İran Masalları, çeşitliliğiyle zengin, karmaşık ve büyülü bir kültürel yapıyı binlerce yıl boyunca korumayı başarmış topraklardan doğdu. Kaynağını Budizm, Hinduizm, İslam ve Zerdüştlük'ten alan bu masallar, İran’daki değişik inanç ve kültürlerin... tümünü göster
Türkiyenin evrensel yazarı Yaşar Kemal YKYde... Yaşar Kemal Anadolunun binlerce yıllık kültüründen beslenerek yazdığı büyük ve modern romanlarla, ABDden İngiltereye, İtalyadan Tunusa, Norveçten Kanadaya, dünyanın dört bir yanında tanındı. Yazdıkları doğu ile batı arasında köklü bir kültürün ve verimli bir coğrafyanın yarattığı, çağlar ötesi gür ses olarak kabul edildi, sevilerek okundu; okunuyor. 15 Ocakta okurla buluşacak 40 olağanüstü kitabın tasarımında Abidin Dinodan Avni Arbaşa, Turan Eroldan Bedri Rahmi Eyuboğluna kadar pek çok Türk ressamın resimleri ve Ara Gülerin fotoğrafları kullanıldı. Türkiyenin Evrensel Yazarı Yaşar Kemal tüm Yapıtlarıyla karşınızda. TADIMLIKOtuz iki yıllık bir zaman diliminde yazılan İnce Memed dörtlüsü, düzene başkaldıran Memedin ve insan ilişkileri, doğası ve renkleriyle Çukurovanın öyküsü. Yaşar Kemalin söyleyişiyle içinde başkaldırma kurduyla doğmuş bir insanın, mecbur adamın romanı.Öldürülen Abdi Ağanın yerini kardeşi Hamza alır. Memed, topraklarını ele geçirmek için Vayvay köylülerine zulmeden Ali Safa Beyi ve Hamzayı öldürür. Ancak köylüler için tam bir efsaneye dönüşmesine rağmen zulmedenlerin öldürmekle bitmeyeceği konusunda kuşku duymaya başlar. Abdi Ağa gitmiş, yerine Hamza gelmiştir, onun yerini de bir başkası alacaktır. Kalemi insanlığın hizmetinde bir yazar...Henry Lundström, Sundvalls Tidning, (İsveç)Yaşar Kemal, görkemli bir destan akıcılığı içinde, tüm ayrıntıları titizlikle yansıtarak dile getirmiş ülkesini.Paul Theroux, The New Yok Times, (A.B.D.)Korkusuz bir toplum eleştiricisidir Yaşar Kemal. Ve eşsiz bir şair.Dagens Nyheter, (İsveç) Bir gökkuşağı gibi, toprağa hiç dokunmadan bir ufuktan diğerine kayan büyük bir efsane geleneğine dayanıyor.Sunday Times, (İngiltere) Kemalin Hardy ve Tolstoy ile karşılaştırılmasına yol açan zengin üslup, konunun zenginliği ve çeşitliliği, sıradan insanların yaşamıyla insanlığın bağlantısı, insanı içine çeken bu romanda da aşikar.The Times, (İngiltere) Baş döndürücü bir hızla ilerliyor The Guardian, (İngiltere)
Türkiyenin evrensel yazarı Yaşar Kemal YKYde... Yaşar Kemal Anadolunun binlerce yıllık kültüründen beslenerek yazdığı büyük ve modern romanlarla, ABDden İngiltereye, İtalyadan Tunusa, Norveçten Kanadaya, dünyanın dört bir yanında tanındı. Yazdıkları ... tümünü göster
Zorba, Yunanlı ünlü yazar Nikos Kazancakis'in olgunluk dönemi ürünü (1946). Ağır ve suskunlukla yüklü geçen karanlık bir dönemin tadı buruk ilk meyvesi. Nikos Kazancakis, çağdaş Yunan edebiyatının ancak buzlucam ardından seçilebilen, tedirgin ve büyük kişiliklerinden biri olarak çok tartışıldı, yanlış bilindi, az sevildi. Zorba adlı bu romanı, onun kendisiyle giriştiği bir tür sessiz hesaplaşma sayılabilir. Geçmişin, elden kayıp giden zamanın ve insanın temel yanılgılarının bir kez daha gözden geçirilmesidir bu roman. Zorba aracılığıyla Kazancakis özyaşamının yenilgiler ve soru işaretleriyle dolu bir bilançosunu çıkarır. Bu bağlamda ele alınınca, bu roman, Zorba ile yazarın yaşam öykülerinin çizili sınırları arasında sonsuz atkı ve çözgülerle sokunmuş büyülü bir kumaştır, denebilir; baştan sona sürekli bir arayışı, sonu gelmez çabaları yansıtan bir kanaviçedir; insanı arayışın serüvenidir...
Zorba, Yunanlı ünlü yazar Nikos Kazancakis'in olgunluk dönemi ürünü (1946). Ağır ve suskunlukla yüklü geçen karanlık bir dönemin tadı buruk ilk meyvesi. Nikos Kazancakis, çağdaş Yunan edebiyatının ancak buzlucam ardından seçilebilen, tedirgin ve... tümünü göster
Yaz sonu sıcağı Bodrumu yakıp kavururken, cinsel açlıktan, toplumsal uzaklıklardan, kişisel sıkıntılardan kavrulanlardır kahramanlarımız. Bastırılmış, sıkıştırılmış, ezilmiş ya da ezenlerdir. Eksiklikleri ortadadır gün gibi, ama vurdumduymaz Bodrum havası esmektedir hepsinin çevresinde. Denizin mavisi, gökyüzünün sıcağı taşıyan o puslu grisi, hepsi üstüne vurmaktadır kahramanlarımızın. Usanmışlıktır üzerlerine sinen, aydın da olsa, alt sınıftan ya da sıradan insanlar sınıfından, hepsi yitip gitmiştir aslında. Belli bir düzen kuramamış, kaçmayı tercih etmişlerdir. Selim İlerinin ilk kez 1980 yılında yayımlanan romanı Cehennem Kraliçesi yeniden okuyucusuyla buluşuyor. Yazıldığı dönemin ve aydın kesimin çıkmazını güçlü bir şekilde yansıtan eser, İlerinin her zamanki duyarlı,sıcak ve sağlam anlatımını yansıtıyor. Kişisel acıların öne çıktığı, ancak tüm bu acıların ardında yatan toplumsal gerçeklerin de yadsınmadığı Cehennem Kraliçesi, cinselliğe ağırlık veren çarpıcı bir roman. Yani dışlanmaya, dışlamaya, sanat ile hayat arasındaki ilişkiye, hayata dair çarpıcı bir Selim İleri romanı daha.
Yaz sonu sıcağı Bodrumu yakıp kavururken, cinsel açlıktan, toplumsal uzaklıklardan, kişisel sıkıntılardan kavrulanlardır kahramanlarımız. Bastırılmış, sıkıştırılmış, ezilmiş ya da ezenlerdir. Eksiklikleri ortadadır gün gibi, ama vurdumduymaz Bodrum h... tümünü göster