Sinema ve medya üzerine 1977den bu yana en temel kaynak: Bir Film Nasıl Okunur? Yazar James Monaco, bu dinamik sanat biçiminin bütün boyutlarını, başlangıcından günümüze kadar bu kitapta bir araya getiriyor.Sinemaya pek çok farklı noktadan yaklaşan Bir Film Nasıl Okunur?, bu sanat biçimini hem bir sanat, hem bir zanaat, hem de duygu ve bilim, gelenek ve teknoloji olarak inceliyor. Filmin roman, resim, fotoğraf, televizyon ve hatta müzik gibi diğer anlatı biçimleriyle olan yakın bağını inceledikten sonra, filmin bir anlam iletmesini, daha da önemlisi filmin iletmeye çalıştığı mesajı fark etmemizi sağlayan unsurları da tartışmaya açıyor.Yedi ana bölümde bütün yedinci sanat: Bir Sanat Olarak Sinema...Teknoloji: Görüntü ve Ses... Sinema Dili: Göstergeler ve Sözdizimi...Sinema Tarihinin Biçimlenişi... Sinema Kuramları: Biçim ve İşlev...Medya: Her Şeyin Merkezinde... Multimedya: Sayısal Devrim...Ve görülmemiş uzunlukta bir kronoloji... daha önce toplanmamış büyüklükte okuma önerileri... Dört farklı alanda dizinler... Yüzlerce siyah beyaz fotoğraf ve ayrıntılı çizimler eşliğinde...Sinema öğrencileri, medya meraklıları ve gerçek sinemaseverler için temel başucu kitabı.
Sinema ve medya üzerine 1977den bu yana en temel kaynak: Bir Film Nasıl Okunur? Yazar James Monaco, bu dinamik sanat biçiminin bütün boyutlarını, başlangıcından günümüze kadar bu kitapta bir araya getiriyor.Sinemaya pek çok farklı noktadan yaklaşan B... tümünü göster
Dünyanın her köşesinde insanlar, yüzyıldan fazla bir süredir film seyretmeye gidiyor. Yaşamdakine benzer -ya da çok farklı- görüntülerin karanlık bir ortamda, beyaz perde üzerinde belirivermesi herkese cazip geliyor. İzleyicinin talebini ve beklentisini karşılamak üzere çok büyük yatırımlar yapılıyor, paralar harcanıyor, on binlerce sanatçı ve teknisyenin çaba-larıyla filmler çekiliyor. Sinema, dünyanın sayılı üretim sektörlerinden biri olurken, filmsel anlatım, film dili, film sey-retmenin etkileri, filmin taşıdığı anlamlar gibi konular birçok sanatçı ve düşünürün ilgisini çekiyor. Seyirciler ise, filmler-deki karakterlerin dünyasına katılıp eğleniyor, öğreniyor, duygulanıyor; bazen tarihin derinliklerine yolculuk yaparken, bazen günün farklı kültürleriyle tanışıyor; bazen hayvanlar âleminden uzayın sonsuzluklarına dek uzanan çeşitli mekân-larda maceradan maceraya koşarken, bazen kendi dünyalarını perdede görüyor, yaşamlarını sorguluyor, düşünüyor, etki-leniyor.
Dünyanın her köşesinde insanlar, yüzyıldan fazla bir süredir film seyretmeye gidiyor. Yaşamdakine benzer -ya da çok farklı- görüntülerin karanlık bir ortamda, beyaz perde üzerinde belirivermesi herkese cazip geliyor. İzleyicinin talebini ve beklentis... tümünü göster
sadecerkan şu anda kitap okumuyor.