Medes,
a. yılmaz soyyer isimli yazarın açıklamasını düzenledi
eski halini göster |
yeni halini göster |
değişimi göster
A. Yılmaz A.Yılmaz Soyyer, 1960'ta 1960 yılında Konya’nın Ereğli ilçesinde doğdu. Liseyi Konya, Karapınar Lisesinde bitirdi. 1986 yılında AÜ A.Ü. İlahiyat Fakültesi'nden Fakültesinden mezun oldu. Başbakanlık Devlet Arşivleri, Osmanlı Arşivi'nde Arşivi’nde uzman olarak dört yıl çalıştı. Sonra Harran Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’ne araştırma görevlisi oldu. 1992 yılında İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsünde “Şanlıurfa’nın Kısas Beldesi’nde Bir Toplumsal ve Kültürel Yapı Çözümlemesi” konulu tezle doktorasını tamamladı. 1989 1994 yılında Süleyman Demirel Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi Din Sosyolojisi A.B.D’na yardımcı doçent olarak atandı. Hâlâ bu görevi sürdürmektedir.
1989 yılından beri Alevi-Bektaşi geleneği Geleneği eksenli araştırmalar yapan Soyyer'in, 1996'da "Soyolojik Açıdan Alevi-Bektaşi Geleneği", 2002'de "Bir çalışmalar yapmaktadır. Çalışmalarına Bektaşilerin “Çelebiler” koluyla başlamış ve Doktorasını bu konu etrafında sonuçlandırmıştır. Sonra Bektaşiliğin kapatılış dönemi (1826) ne yönelmiş ve çağdaş bağlamda da “Babagan” kolu üzerinde çalışmalarına devam etmiştir.
İstanbul’da Osmanlı Döneminden kalmış hemen hemen bütün Bektaşî mezar taşlarını fotoğraflamıştır. Gerek Osmanlı Arşivinden fotokopi olarak alınmış Bektaşilerle ilgili belgeler gerekse İstanbul kütüphanelerindeki Bektaşi el yazmalarının “cd” şeklinde kopyalarından oluşan bir arşive de sahiptir.
KİTAPLAR
1-Türk Sosyolojisinin Başlangıcında Bedi Nuri, Kubbealtı Neşriyatı, İstanbul 1996
2-Sosyolojik açıdan Alevi Bektaşi Geleneği, Seyran Yayınevi, İstanbul 1996
3-Bir İdeolojinin İzdüşümü: Taliban" İzdüşümü Taliban, Fakülte Kitapevi, Isparta 2002
4-“19. Yüzyılda Yapılan Nasib/İkrar Ayini”, İsmail Engin, Havva Engin, Alevilik’in içinde, Kitap Yayınevi, İstanbul:2004
MAKALELER
1-XVIII-XIX. Yüzyıllarda Bektaşilik-Devlet İlişkileri, Arayışlar, sayı:1, 1999/1,s.75-96 [hakemli dergi]
2-Osmanlı Devleti’nin Son Yüzyılında Bektaşilik: Bektaşi Tekkelerinin Kapatılışı ve 2005'te "19. Yüzyılda Bektaşilik" adlı kitapları yayımlandı. "Çerağlar Uyanırken" yazarın Bektaşiliğin Yasaklı Yüzyılı, Arayışlar, Sayı:2, 1999/2, ss.35-66 [hakemli dergi]
3- Öğretmen Adayı Üniversite Öğrencilerinin Uygarlık Dairesi Tercihleri (PAÜ ve SDÜ Örneği/200-2001 Öğretim Yılı), Tabula Rasa, Yıl:1, Sayı:3, eylül-aralık 2001,ss.45-62 [hakemli dergi]
4- Soyutlanmış Topluluk Kavramı Üzerine Bir Deneme, Polemik, Sayı:8, s.19, Ankara 1993
5- Diren(emey)en Geleneğin İki Boyutu (Cami ve Cemevi)I,Yeni Harran Çevresi, Sayı:1, s.12-20, Şanlıurfa 1993
6- Diren(emey)en Geleneğin İki Boyutu (Cami ve Cemevi)II,Yeni Harran Çevresi, Sayı:2,s. Şanlıurfa 1993
7-Osmanlı Döneminde Kızılbaşlar, Kubbealtı Akademi Mecmuası, Yıl:28, Sayı:1,s.33
8-Öğretmen Adayı Üniversite Öğrencilerinin Laiklik Konusundaki Düşünceleri (SDÜ örneği/2000-2001 öğrenim yılı) Tabula Rasa, Yıl:2, Sayı:6, eylül-aralık 2002, s.39[hakemli dergi]
9-İki Bektaşi Ayin-i Cemi, Tabula Rasa, Yıl:3, Sayı:7, Ocak-Nisan 2003,ss.233-242 [hakemli dergi]
10-Bektaşilerin Caferiliği –Sosyolojik Bir Değerlendirme- , Tabula Rasa, Yıl:3, Sayı:9, eylül-aralık 2003,ss.147 [hakemli dergi]
11-Arşiv Belgeleri Işığında II. Meşrutiyet Döneminde Bektaşîlik, Tasavvuf, Yıl:5, Sayı:12, Ocak-Haziran 2004, s.97[hakemli dergi]
12- Ramazan Orucuyla İlgili Davranış ve Görüşler (2003 Ramazanı Isparta Merkez İlçe Örneği) Süleyman Demirel Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, yıl: 2004/1 sayı:12, s.43[hakemli dergi]
ÇEVİRİ MAKALE
1- Emile Durkheim,”Dini Sosyoloji ve Bilgi Sosyolojisi”, The Elementary Forms of the Religious Life’ın ilk romanıdır. bölümü, Yeni Harran Çevresi, Şubat-Mayıs 1995, s.12
A. Yılmaz Soyyer, 1960'ta doğdu. 1986 yılında AÜ İlahiyat Fakültesi'nden mezun oldu. Başbakanlık Devlet Arşivleri, Osmanlı Arşivi'nde uzman olarak dört yıl çalıştı. 1992 yılında doktorasını tamamladı. 1989 yılından beri Alevi-Bektaşi geleneği eksenli araştırmalar yapan Soyyer'in, 1996'da "Soyolojik Açıdan Alevi-Bektaşi Geleneği", 2002'de "Bir İdeolojinin İzdüşümü: Taliban" ve 2005'te "19. Yüzyılda Bektaşilik" adlı kitapları yayımlandı. "Çerağlar Uyanırken" yazarın ilk romanıdır.
A.Yılmaz Soyyer, 1960 yılında Konya’nın Ereğli ilçesinde doğdu. Liseyi Konya, Karapınar Lisesinde bitirdi. 1986 yılında A.Ü. İlahiyat Fakültesinden mezun oldu. Başbakanlık Devlet Arşivleri, Osmanlı Arşivi’nde uzman olarak dört yıl çalıştı. Sonra Harran Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’ne araştırma görevlisi oldu. 1992 yılında İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsünde “Şanlıurfa’nın Kısas Beldesi’nde Bir Toplumsal ve Kültürel Yapı Çözümlemesi” konulu tezle doktorasını tamamladı. 1994 yılında Süleyman Demirel Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi Din Sosyolojisi A.B.D’na yardımcı doçent olarak atandı. Hâlâ bu görevi sürdürmektedir.
1989 yılından beri Alevi-Bektaşi Geleneği eksenli çalışmalar yapmaktadır. Çalışmalarına Bektaşilerin “Çelebiler” koluyla başlamış ve Doktorasını bu konu etrafında sonuçlandırmıştır. Sonra Bektaşiliğin kapatılış dönemi (1826) ne yönelmiş ve çağdaş bağlamda da “Babagan” kolu üzerinde çalışmalarına devam etmiştir.
İstanbul’da Osmanlı Döneminden kalmış hemen hemen bütün Bektaşî mezar taşlarını fotoğraflamıştır. Gerek Osmanlı Arşivinden fotokopi olarak alınmış Bektaşilerle ilgili belgeler gerekse İstanbul kütüphanelerindeki Bektaşi el yazmalarının “cd” şeklinde kopyalarından oluşan bir arşive de sahiptir.
KİTAPLAR
1-Türk Sosyolojisinin Başlangıcında Bedi Nuri, Kubbealtı Neşriyatı, İstanbul 1996
2-Sosyolojik açıdan Alevi Bektaşi Geleneği, Seyran Yayınevi, İstanbul 1996
3-Bir İdeolojinin İzdüşümü Taliban, Fakülte Kitapevi, Isparta 2002
4-“19. Yüzyılda Yapılan Nasib/İkrar Ayini”, İsmail Engin, Havva Engin, Alevilik’in içinde, Kitap Yayınevi, İstanbul:2004
MAKALELER
1-XVIII-XIX. Yüzyıllarda Bektaşilik-Devlet İlişkileri, Arayışlar, sayı:1, 1999/1,s.75-96 [hakemli dergi]
2-Osmanlı Devleti’nin Son Yüzyılında Bektaşilik: Bektaşi Tekkelerinin Kapatılışı ve Bektaşiliğin Yasaklı Yüzyılı, Arayışlar, Sayı:2, 1999/2, ss.35-66 [hakemli dergi]
3- Öğretmen Adayı Üniversite Öğrencilerinin Uygarlık Dairesi Tercihleri (PAÜ ve SDÜ Örneği/200-2001 Öğretim Yılı), Tabula Rasa, Yıl:1, Sayı:3, eylül-aralık 2001,ss.45-62 [hakemli dergi]
4- Soyutlanmış Topluluk Kavramı Üzerine Bir Deneme, Polemik, Sayı:8, s.19, Ankara 1993
5- Diren(emey)en Geleneğin İki Boyutu (Cami ve Cemevi)I,Yeni Harran Çevresi, Sayı:1, s.12-20, Şanlıurfa 1993
6- Diren(emey)en Geleneğin İki Boyutu (Cami ve Cemevi)II,Yeni Harran Çevresi, Sayı:2,s. Şanlıurfa 1993
7-Osmanlı Döneminde Kızılbaşlar, Kubbealtı Akademi Mecmuası, Yıl:28, Sayı:1,s.33
8-Öğretmen Adayı Üniversite Öğrencilerinin Laiklik Konusundaki Düşünceleri (SDÜ örneği/2000-2001 öğrenim yılı) Tabula Rasa, Yıl:2, Sayı:6, eylül-aralık 2002, s.39[hakemli dergi]
9-İki Bektaşi Ayin-i Cemi, Tabula Rasa, Yıl:3, Sayı:7, Ocak-Nisan 2003,ss.233-242 [hakemli dergi]
10-Bektaşilerin Caferiliği –Sosyolojik Bir Değerlendirme- , Tabula Rasa, Yıl:3, Sayı:9, eylül-aralık 2003,ss.147 [hakemli dergi]
11-Arşiv Belgeleri Işığında II. Meşrutiyet Döneminde Bektaşîlik, Tasavvuf, Yıl:5, Sayı:12, Ocak-Haziran 2004, s.97[hakemli dergi]
12- Ramazan Orucuyla İlgili Davranış ve Görüşler (2003 Ramazanı Isparta Merkez İlçe Örneği) Süleyman Demirel Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, yıl: 2004/1 sayı:12, s.43[hakemli dergi]
ÇEVİRİ MAKALE
1- Emile Durkheim,”Dini Sosyoloji ve Bilgi Sosyolojisi”, The Elementary Forms of the Religious Life’ın ilk bölümü, Yeni Harran Çevresi, Şubat-Mayıs 1995, s.12