Incarceron (Incarceron, #1)
Bir hapishane hayal edin: Öyle büyük ki içinde hücreler ve koridorlar, ormanlar, şehirler ve denizler var. Bir mahkûm hayal edin: Belleği yok, Dışarıdan geldiğine emin, oysa Hapishane yüzyıllardır kapalı ve şimdiye kadar oradan kaçabilen yalnızca tek bir kişi var. Bir kız hayal edin: Bir malikânede, zamanın yasaklandığı bir toplumda yaşıyor; bilgisayarlarla yönetilen bir 17. yüzyıl dünyasına kapatılmış, istemediği bir evliliğe mahkûm, hem korktuğu hem de gerçekleşmesini arzuladığı bir suikast komplosuna karışmış. Biri içeride, diğeri dışarıda Ama ikisi de tutsak. Incarceronu hayal edin. Hem ürkütücü hem çok çekici ve bağımlılık yaratacak yeni bir serinin başlangıcı. Dikkat çekici bir fütürist roman, nefes kesici bir tempo, zekice kurgulanmış bir olay örgüsü ve her iki mekânın tasarımında harika detaylar... Zamanlaması mükemmel, şaşırtıcı olaylar ve muhteşem bir son. Kesinlikle okunmalı. -The Booklist
Baskılar5
Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.
Düzenleme Geçmişi
Yükleniyor...
Puanlama
Yorumlar(25)
Tüm puanları gör (127)Zorlama bir gizem. Tamamıyla zaman kaybiydi.ikincisini bitirmekte zorlanıyorum. Sırf başladığım için bitirmek zorunda hissediyorum kendimi.
Bekledigimden de iyi cikti. Yazarin hikayeyi kurgulayisina ve sectigi bu ilginc konuya bayildim. 2. Kitabi okumak icin sabirsizlaniyorum.
http://fairytaleess.blogspot.com.tr/2016/01/incarceron-kitap-yorumu.html Bir hapishane hayal edin ; öyle büyük ki içinde hücrelerle , koridorlar ; dağlar , denizler , ormanlar var. Kocaman bir hapishane düşünün , içinde koskocaman bir dünya var. Şimdi de o hapishaneye hapsedildiğinizi hayal edin ve kitaba esir olmaya hazır olun. Ama şunu da itiraf etmek gerekirse , başlarda yazarın üslubuna alışamadım. Yani oluşturulan dünyaya tam olarak adapte olamadım sanırım. Ama bu sadece birkaç bölüm sürdü. Sonrasında adeta ben de kitaba hapsoldum. Finn yıllar önce Incarceron'a hapsedilmiş biri. Geçmişine dair hiçbir şey hatırlamasa da dışarıdan geldiğine emin. O ve arkadaşları hapishaneden kaçmaya çalışıyorlar. Tabi canlı ve zekaya sahip bir yerden çıkmak ne kadar mümkünse. Claudia'ysa zamanın yasaklandığı bir dünyada , 17. yüzyıla hapsedilmiş bir prenses. Biri içeri girmeyi , diğeri dışarı çıkmayı arzuluyor. Ancak bu hengamede geçmişe dair sırlar da açığa çıkıyor. Daha önce böyle bir kurguya sahip bir kitap okumamıştım. Yazarın hayal gücünü gerçekten takdir ettim ve hayran kaldım. Kesinlikle önerebileceğim çok farklı bir kitaptı.
Bir solukta bitecek, biraz kafa karıştırarak okurken zevk almanızı sağlayacak.
Şuraya uzun uzun karaladım :) http://neshe.blogspot.com.tr/2014/06/incarceron.html
Kitap hakkında yapılan yorumları okuduğumda niye daha önce keşfetmemişim diye hayıflandım. Kitap elime geçtiğinde de sabırsızlıkla okumaya başladım. Kurgu mükemmeldi kesinlikle. Vampirler, periler, kurt adamlar, uzaylılar dışında tamamen daha farklı bi konuyu ele almış yazar. Hapishane. İlk sayfalar oldukça sıkıcıydı. Yarım bırakmayı bile düşündüm. Devam ettikçe güzelleşmeye anlaşılır olmaya başladı. Ama bişeyler eksikti. Yazar hapishaneyi yetersiz tasvir etmiş bence. Hayalimde canlandıramadım bi turlu. Entrikalar kusursuzdu. Kurgu gerçekten çok ıyıydı ama işleyiş bakımından bence eksikti bişeyler. Yine de okunmaya değer fantastik bir kitaptı..
Değerlendirme yazım için: http://kronikokur.blogspot.com.tr/2014/04/incarceron.html
Şöyle bir göz geçireyim nasıl bir kitap derken kendimi kitabı bitirmiş ve ikincisini merakla okumaya başlarken buldum...İlk başlarda Incarcerona kendimi adapte edemedim ama sonrası kendiliğinden geldi, kafamda yazarın kurgulamış olduğu dünyayı rahat bir şekilde hayal edebiliyordum bu da kitap okurken benim için önemli...Okumayanlara tavsiye edebileceğim bir kitap...
Yazarın harika bir hayal gücü var, paralel boyutların birinde bir dünya yaratmış adı Incarceron , milyonlarca insanın daha doğrusu milyonlarca mahkumun ve yarı insanlardan oluşan yaratıkların sefalet ve acı içerisinde yaşadığı canlı bir dünya. Nefes alıyor , konuşuyor, planlar yapıyor, kötü ve oldukça da zeki, içeridekilerin çıkış yolunu bulabilmeleri için hiç şansları yok gibi görünüyor .. Kitap Fantastik olmanın yanısıra birazda spiritüel diye düşünüyorum, zira kendi içimizde yarattığımız böyle bir dünyadan ve mahkumiyetten kurtulmanın yani gizli çıkış kapısını bulmanın tek yolu yine biziz mesajını veriyor Mahkumların dilinde iki sözcük var Dışarısı ve İçerisi ve hepsinin hayali yıldızları görebilmek .. Bence kitabın esas kahramanları Keiro ve Attia.. Finn ve Claudia ikilisinden daha çok sevdim onları özellikle Claudia' dan nefret ettim :)
Keşke sonsuz yıldız verebilme olsaydı.. bu kitap o kadar mükemmel ki..
bu kitaba çok bağlanmıştım harikaydı en iyi fantastik kitaplardan biri
Süper kitaptı ama yazar hapishaneyi tam tasvir edemediğinden dolayı sanki karanlık noktalar kalıyordu. Tam olarak hayal edilemiyordu
Çok merak ederek aldığım bir kitaptı ama tamamen hayal kırıklığı oldu. Aslında konu çok güzel, karakterler güzel ama nasıl bütün bunlar bir araya gelip de dünya sıkıcısı bir kitap meydana gelmiş merak konusu. Yazar o kadar vasat işlemiş ki bu unsurları bir türlü sarmıyor o kitap.
başlarda çok sıkıcı olsa sonlara doğru akıp gidiyor.
pek fazla fantastik okuyan biri değilim ama bu kitabı beğendim, gözünden su fıskırtan dilini burnuna değdiren acayip güçlü kahramanlar yok bu kitapta belki de o yüzden sevdim, kurgusu güzel her an şaşırtıcı ve farklı şeyler olabiliyor kitapta, dili sade okuması kolay bir kitap...
Başları sıkıcı olsada çok güzel bir kitap.
farklı konusu ve sürükleyiciliği açısından okunması gerekir diye düşünüyorum ama eksikleri de yok değil
Farklı konusuyla dikkati çeken güzel bir kitap. Yazarın sunumu her ne kadar orta seviye de olsa da fikrin güzelliği ve şaşırtıcı finali bu açığı kapatmaktadır. Çabucak bitirip hemen bir sonrakini okumak isteyeceksiniz.
İlgi çekici ve sayfalar akarken farkında olmuyorsunuz. Çünkü olay zinciri sizi içine hapsediyor. Karakterlerin yapısı tutarlı bir şekilde tasarlanmış fakat unutmadan ne olacağını genellikle yanlış tahmin ediyorsunuz. Çünkü içindeki gizem sizi şaşırtıyor. Belki de romanın çekiciliği bu noktada. Ayrıca dikkat edilesi noktalardan biri de daha önceden benzerini okumadığımız bir iskelete sahip. Daha önce karşılaşmadığım bir konu. Fantastik okuyuculardansanız kitaplığınızda bu kitaba yer açın…
http://kitapeylemi.blogspot.com/2013/01/5-incarceron-catherine-fisher.html











