Kirpinin Zarafeti
On üçüncü yaş gününde intihar etmeyi planlayan on iki yaşında, son derece zeki ve üstün yetenekli bir kız çocuğuyla, müzik, resim ve felsefe meraklısı, Rus edebiyatı ve Japon sineması tutkunu elli dört yaşında bir kapıcının, kibar bir Japon beyefendisi sayesinde gelişen sıra dışı dostluğunu anlatan Kirpinin Zarafeti, Fransada yayınlandığı 2007 yılında 1.100.000 adetlik baskı sayısına ulaşan, göze çarpmayan güzellikleri yücelten, sınıflar ve nesiller ötesi bir dostluğu konu edinen zarif ve etkileyici bir roman.Her şeyin, özellikle de hayata dair mutlak olguların ne kadar pamuk ipliğine bağlı olduğunu gösteren nefis bir kitap. Barbery hayatın küçük keyiflerini, her şeyin Marcel Proustun o sonsuz nostaljisi ile dengede olduğu muhteşem anları yakalamayı başarıyor.
Baskılar5
Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.
Düzenleme Geçmişi
Yükleniyor...
Puanlama
Yorumlar(15)
Tüm puanları gör (82)En sonunda başucu kitabım diyebileceğim bir kitabım oldu. Bir roman nasıl yazılır, nasıl olmalı ?işte böyle... Hiçbir kitapla bu kadar boğuşmamıştım içine çekmemişti beni. Ve ilk defa teslim olup okumaya devam ettim. Sonrasında birden ağzım kulaklarımda sevinç çığlıkları atarken beş sayfa sonra gözyaşlarına boğuldum iki sayfa sonra da dinginliğe çekti beni... Muazzam...
İyi BİR KİTABI ÜZÜLEREK İTİRAF EDEYIM ATLAYA ATLAYA OKUDUM BENCE SAHSI FIKRIM ÇEVİRİDE BİR SORUN VARDI ..
Kitabın başları felsefik yorumlardan dolayı biraz yavaş ilerliyor ama bir süre sonra da elinizden bırakamayacağınız bir hale geliyor.Eserin sonu da ilginç bitiyo
Oldukça donanımlı bir kitap. Bol bol sanat eleştirişi, felsefe ve çıkarımın olduğu hikayenin sizi sardığını kitap biterken anlayabilirsiniz.
Sakin bir kafayla oturup okunmayı hak eden naif ve etkileyici bir roman.
Keşke bu zarif kitabı okuyacak kadar Fransızcam olsaydı. Kitabı okumadan önce filmini izlemiştim ve filmi kesinlikle mükemmeldi. Çevirisinden olsa gerek kitap aynı mükemmel etkiyi yaratmadı bende.
Yazarın sahip olduğu kültür sanırım benimkine fazla geldi.Hiçbir şekilde beni esere bağlayan ortak bir nokta bulamadım ve yarım bıraktım.Kitabı anlamak için 10 yıla daha ihtiyacım var anlaşılan
yıllar sonra tekrar okunacak kitaplardan... http://kitapsevinci.blogspot.com.tr/2015/02/kirpinin-zarafeti-muriel-barbery.html
Bu derece asil ve nazik bir anlatıma daha önce rastlamamıştım. Sınıf farklılığı temelinde işlenen, insanı düşündüren, sorgulatan naif ve zarif bir hikaye. Çok beğendim, kesinlikle favori kitaplarım arasında artık.
hayatımda okuduğum en zarif kitaplardandı.derinliği olan karakterleri,düşünceleri ve hisleri arasındaki gel giti de güzel yansıtan cümlelerin kurgusu ve ahengi de kitabın içeriği kadar etkileyiciydi...
Yazarının felsefe profesörü olması nedeniyle sanırım, romanda yaşadığımız hayatı sorgulayan ve sorular sorduran bir yan var. Fakat bunu bol miktarda mizah unsuru ile yapıyor.
okudugum en iyi kitaplardan biri.Etkisi altinda kalmamak elde degil..yer yer gulduren,cokca dusunduren,sanatsal yani agir basan siir gibi bir roman..Harikaydi..
bitter çikolatayı bilirsiniz biraz daha acı biraz daha yoğun bi tadı vardır diğer çikolatalardan. bitter çikolatayı yavaş yavaş yersiniz bu sayede hem aldığınız zevki daha geniş bi zamana yaymış hemde tadında bırakmış olursunuz tadını lezzetini. kitap biraz bitter çikolata tadı bıraktı zihnimde yavaş yavaş özümseyerek okudum tabi sonunda üzüldüm bittiğine. kaliteli bişeyler okumak istiyosanız tereddüt etmeyin...
kitap mükemmel, çevirisi biraz daha özenli olsaydı














