Eser· Kitap

Opal (Lux #3)

8.8/10(167)

Hâlâ kendini beğenmiş öküzün teki olsa da artık Daemon’a direnmekten vazgeçtim çünkü, off… ona çılgınlar gibi âşığım. Daemon’ın duygularından bir türlü emin olamıyordum ama son günlerde hiç tahmin etmediğim kadar ciddi olduğunu kanıtladı. Birlikte akıl almaz tehlikelerden geçmiş ve bölük pörçük ilişkimizi bir araya getirmeye kendimizi öyle kaptırmıştık ki… şey… ah tamam, söylüyorum işte: O yanımdayken tüm bedenimin titremesini dindiremiyorum, birlikteyken adeta ateş alıyoruz. Ama bizim dışımızda bir sürü sorun var. Ne kadar uğraşırsa uğraşsın, ailesini koruyamıyor, ona yardım etmeliyim. Yaşadıklarımdan sonra artık eski Katy değilim. Bambaşka biriyim, geleceğim öyle belirsiz ki… Bizi sorunların çözümüne yaklaştıran her adım, aslında içinden çıkamayacağımız korkunç bir organizasyonun parçalarına götürüyor. Ölümler hâlâ acı veriyor, yardımlar en beklenmeyenden geliyor ve dostlar en ölümcül düşmanlara dönüşüyorlar ama biz geri adım atmayacağız. Sonunda dünyamız sonsuza kadar paramparça olsa bile. Birlikte güçlüyüz... ve onlar bunu biliyorlar. Kimse Daemon Black kadar baştan çıkarıcı olamaz! Lux serisi, OBSİDİYEN ve ONİKS’ten sonra OPAL ile ısınmaya devam ediyor!

Baskılar1

Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.

Opal (Lux #3)

Opal (Lux #3)

DEX

420 sayfa2013-07-01

Düzenleme Geçmişi

Yükleniyor...

Puanlama

8.8/ 10
167 puan
10
76
9
40
8
23
7
10
6
11
5
6
4
1
3
0
2
0
1
0
Iilkayzgr· Opal (Lux #3)
10/1013.09.2016

http://fairytaleess.blogspot.com.tr/2016/09/opal-kitap-yorumu.html Öncelikle şunu söylemeliyim. Kitabı sevdim. Hatta çok sevdim. Seriyi de genel olarak (şu an için ve muhtemelen sonrasında da) seveceğim. Ama bunun nedeni Daemon'un inanılmaz çekici, düşünceli, korumacı, komik, yakışıklı, yeşil gözlü falan olması değil. En azından tek neden bu değil. Kitap hakkında iç bayıcı ve yoğun hayranlık içeren bu yazıyı yazıyorum çünkü; 1. Şu an da acayip yorgun olmama rağmen kendimi tutamadığımdan klavyenin karşısındayım ve dolayısıyla düşüncelerime hakim olamıyorum. 2. Hadi ama kitap acayip akıcıydı!

CCkmksm· Opal (Lux #3)
9/1017.02.2015

Ben nasıl unutmuşum bu kitabın yorumunu yapmayı.Ancak Köken'i bitirmeye 50 sayfa kala aklıma gelebildi.Ne kadar da unutkanım...😒😞 Ama kitap hakkındaki düşüncelerimi,bana hissettirdiklerini unutmadım.Unutamam ki zaten.O son neydi öyle?!?!?O SON NEYDİ ÖYLE???? Beni sonuyla apıştırıp kaldıran kitaplar çok okudum.Ve galiba beni en çok etkileyen kitap sonlarında biriydi.Öbürlerini hatırlayamıyorum da daha doğrusu.Ne kadar da unutkanım (yine)... Kitabın ilk başlarından böyle bir son çıkacağını açıkcası beklemiyordum.Başları ikinci kitap gibi olmasa da azıcık,çook azıcık sıkıldım.😚 Ama bu kitabın gidişatını hiçbir şekilde etkilemedi. Blake,ahhh Blake.Sen gerçek hayatta olacaktın kiii,elime geçirip evire çevire yolardım seni.Öyle böyle kıl olmadım sana.😡😠😤👿 Genel olarak kitabı sevmişim ki hemen Köken'e başlayıp onu da bitirmişim.Bunun üstüne anlamamışım bile.😂 Tavsiye edilir.😍

Hhennamey· Opal (Lux #3)
9/1023.07.2014

SONUNDA,Kat ve Deamon beraber.Ah,sonunda,cidden.Nasıl rahatladım belli değil.Ve çok hoştu.Sonuna gelince..Bayılacağım sandım.Diğer kitabı beklerken ölebilirim ,benden söylemesi.

Ddoğa ece· Opal (Lux #3)
10/1010.06.2014

ağzımın suları aktı kitaba galiba bu nasıl harika bir kitap yahu nasıl insan böyle bişey yazmayı başarır deamon hayatımsın seni seviyorum !

EEBusraAy· Opal (Lux #3)
5/1026.05.2014

Opal'i Daemon'ın öküzlüklerini özlediğimden okudum. Daemon'ın Obsidiyen'deki Daemon'la alakası kalmamış onu da belirteyim. Ara sıra egosunu gösteriyor ama yine de ilk kitaptaki tadı alamadım. Bence yazar Opal'de kalemini bozmuş biraz..... http://kitaplarinsenfonisi.blogspot.com.tr/2014/05/opal-jennifer-l-armentrout-kitap-tantm.html

Kkokuluayraç· Opal (Lux #3)
10/1012.04.2014

serinin 3. kitabı opal hakkında yorumum çok olumlu yine heyecan dolu katy ve deamon vardı karşımızdaa :)

Ggonenmelek· Opal (Lux #3)
6/1009.02.2014

Obsidiyen serisini okuduğu fantastik kitaplar arasında en iyi yerlerden birine koyan biri olarak şunu söyleyebilirim ki; kitap güzeldi ama yazar öyle bir yerde bitiriyor ki son cümleyi okuduğunuz anda hareket edemeden dakikalarca kalıyorsunuz. Önceki iki kitapta bunu yapmayan yazar, Melez Sözleşmeleri serisinin ilk iki kitabında da bunu yapmamıştı. Bir noktadan sonra yazdığı tüm kitapları berbat bir şekilde bitirmeye başladı. Ama buna rağmen kitapları sürükleyici ve dili güzel. Rahatlıkla tavsiye ettiğim kitapların arasında.

Bbe9· Opal (Lux #3)
10/1030.01.2014

çok güzel ve etkileyici bir kitap ...bir uzaylı bu kadar mı yakışıklı olur.

BBelward· Opal (Lux #3)
8/1019.01.2014

Blake senin amk. Süperdi bea.

RReyhanirem· Opal (Lux #3)
10/1001.01.2014

Birlikte güçlüyüz.. Ve onlar bunu biliyorlar

HhAnAJks· Opal (Lux #3)
10/1031.12.2013

Jennifer L. Armentrout !!! Sen Nası bi Kadınsın ve Nasıl bir Hayal gücün var söyle bana ! Nası bi öküz yada Odun kendini bukadar sevdire bilir Yada Nası bi Öküz Bukadar fazla Seve bilir söylermisin ßana ? ! Kayt & Deamon !!! Ah Hanqimiz Kayt'in yerinde olupda bu Öküze Sahip olmak istemeyiz ki ? ! Kitabı ilk aldığımda yorumları çok hoşuma gittiği için almıştım . kitaba başladığımdaysa hah dedim kapaktaki söz ne kadarda doğru çekici karizmatik hoş ama Öküz ! Ama bu Öküzlüğünün altında öyle bir adam yatıyorki .! Kimse kendine engel olamıyor ona karşı ! ki bu benim içinde çok sevdiğim seriler arasına girmesinin başka bir sebebi Bayan Karakteri benimsemem olmuştu 2 kitap Haricinde ... Nası bi inatçılıktır o nasıl bir inkardır é! Ah Tanrım !!! Gelde delirme ! Kökenin çıkmasını tam tamına 7ay bekledim Yok böyle birsey resmen çıldırdım Şimdide 5 kitap için çıldırma noktasındayım Agustosa Kadar kim Dayana bilirki ya !!! Kendimi merakımım kontrol altında tuta bilmek için baştan baştan baştan Fetediyorum Lux'u ... ßu seri kesinlikle filmi çelicek bir seri fakat kesinlikde orjınal bir film olmalı baştan savma birşey kesinlikle olmamalı okuyucuların beklentılerı çok yuksek olucaktır ve bu beklentılere uygun bir film olması gerekmektedir. Kitap içinde alıntı yapmak yada çok fazla detaya girmek istemiyorum alıp okumanızı bunu heycanı kitabı okurken tatmanızı tavsiye ediyorum !!! Jennifer L. Armentrout Sen Harika bi yazarsın !!! Yeni seriside kesinlikle harika olucaktır ...

Hhilalll· Opal (Lux #3)
10/1008.12.2013

sonu nasıldı öylee yaaa

Bbookwormzombiie· Opal (Lux #3)
10/1023.11.2013

Serinin en iyi kitabıydı.Dawson olunca bir başka oluyormuş,cidden *-* Ama sonunda :(((((((

Sserpil· Opal (Lux #3)
7/1020.11.2013

Opal / Jennıfer L. Armentrout Lux serisinin üçüncü kitabınıda okudum çok şükür. Tabi sonunun öyle biteceğini bilseydim seri tamamlandıktan sonra bir kez daha el atardım o apayrı bir mesele. Neyse ki fuardan serinin dördüncü kitabı KÖKEN’ni aldım. Almıştım almasına ama aldığım duyumlara göre (biz buna spoiler diyoruz) onun sonu da pek içler acısı bitiyormuş… Şimdi ki tek temennim serinin bir an önce tamamlanmasından yana zira kalp dayanmaz beklemeye…. İlk kitap OBSİDİYEN de tescilli öküzümüz Deamon,lisanslı adını ONİKS de Katy ‘e devretmişti ve OPAL de gözümüz aydın ki ikisi de lakabın hakkını verdiler…. Ama yinede yazarın bu serisini seviyorum Arkadaş ! hayal alemine fantastik dünyaya hakkını vererek sürüklüyor okuyucuyu… Bu kitapta Deamonun kardeşi Dawson SD ve Daidalos’ın hapsinden salıveriliyor. Ama Dawson için mücadele bitmiş değildir ve ellerinde bulunan kız arkadaşı Beth’i kurtarmak için çılgınca şeyler yapmak üzeredir… Deamon buna izin vermez ve bir önceki kitapta düşmanı olan Blake ile plan yaparlar. Ya yakalanacaklar ve Daidalosun kucağına düşecekler yada Dawson’ı tek başına gönderecekler. Ama Blake’in elinde bu işi birlikte yapmak için başka bir koz vardır ve bunu sonuna kadar kullanmakta kararlıdır. ALLAH’ım inanın sonunda yaşadığım şoku,sözmelerimi,yazara kindarlğımı anlatmak anlatmak ve yine anlatmak istiyorum….. Bu yüzden lafı fazla uzatmadan okuyun efenim diyorum sadece… Tavsiyemdir…

EElysion· Opal (Lux #3)
10/1015.11.2013

öküz deamonn :) salak kayt :) sizi seviyorum.. :))

Kkugugukşu· Opal (Lux #3)
10/1013.11.2013

devamı için sabırsızlanan okuyucu :D

Mmaviucurum· Opal (Lux #3)
10/1004.10.2013

http://maviucurum.blogspot.com/2013/10/okudum-bitti-28-jennifer-l-armentrout.html

AANİTA · Opal (Lux #3)
10/1029.09.2013

Okudugum kitaplarda kötü sonlara alisik degilim devami var ama yinede cok etkilendim simdi bekle ki origin çıksın harika bir kitapti bu cabuk bitmesi haksizlik :(

II was a Cullen· Opal (Lux #3)
10/1010.09.2013

Ühü ühüüü ühüüü!!! Ya kitap böyle yerde bitirilir mii?!!! Offf hakkaten bi sonraki kitabı beklerken canım çıkacak!!!-yine- -Ah Daemon o aptal Blake'i o gün öldürmeliydin...

Zzeynep ceyda demirkan· Opal (Lux #3)
9/1027.08.2013

Kitap oldukça heyecan verici bir yerde bitti. Origin için sabırsızlanıyorum.

DDoğa Aydın· Opal (Lux #3)
10/1021.08.2013

Yorumun daha ayrıntılı orjinal versiyonu için: http://oburkitaplik.blogspot.com/2013... Ne zaman Jen'in bir kitabını okusam onun bir kitap olduğunu anında unutuyorum ve sanki olaylar gerçekten yaşanıyormuş ve ben de hikayenin bir parçasıymışım gibi hissediyorum. Bu yüzden de onun kitaplarını her zaman çok sevmişimdir. Bana göre genel olarak iki tip yazar vardır: (a) güzel bir konu ve içerik bulan ama bunu yansıtamayanlar, (b) saçmalığın dibine vursa da gerçekmiş gibi anlatabilenler... Jen kesinlikle b grubunda. O kadın chick-lit yazsa (ki o türden gerçekten nefret ederim) yine okutur. Bu açıklamaları yapıyorum çünkü kitaba aşık oldum ve bunun nedeninin bazıları gibi sadece Daemon veya "herkes iyi yorum yaptıysa ben de yapmalıyım" düşüncesi olduğunu düşünmenizi istemiyorum. Birazdan bu olgunca-ve-mantıklı-düşünen Doğa'dan, Daemon-takıntılı-fan-girl Doğa moduna geçtiğimde de bilin ki bu kadar iyi yorum yapma sebebim kitabın akıcılığı ve gerçek gibi anlatılmasıdır. NOT: Bu kadar gerçekçi anlatılan bir kitaba göre, hikayenin gerçek olma olasılığı epey düşüktür. Uzaylılar yüzünden değil, Daemon yüzünden -Bence dünyada Daemon kadar düşünceli bir erkek olmasındansa uzaylıların gerçek olma olasılığı daha fazla. Amma çok konuşmuşum, vay anasını o.O. Konuya gelelim. Sevimli, inatçı, zombi takıntılı ve kitap blogger'ı (oha kendimi tanımamış gibi oldum :D) Kedicik Kat'imiz, Oniks'in sonunda Daemon'a direnmeyi bırakmıştı ve Daemon'la Katy tek boynuzlu atlarının üstünde kumsalda günbatımına doğru ilerlemişlerdi (kumsalda günbatımına doğru ilerlemekle biten filmlerle dalga geçmekten asla sıkılmıcam -.-). Opal'de de doğal olarak aralarından su sızmıyor. Daemon yine çok öküz, ondan hiç eksilme olmamış bir kere, ama aynı zamanda tuhaf bir şekilde düşünceli de. Onun o korumacı ve kıskanç tavırlarına ve Katy'ye yaptığı sürprizlerine hastayım. Gerçi hiçbir şey yapmasa da sırf o "Kedicik" deyişiyle beni eritiyor ya, neyse. Aklıma gelmişken, çoğu kitapta erkek karakterin kız karaktere söylediği sevgi sözcükleri bir yerden sonra bayıyor. Mesela Usta serisindeki Valek'in ve Bana Dokunma serisindeki Warner'ın sürekli "aşkım" demeleri bana zamanla çok klişe gelmeye başlamıştı (Dalek'lerin her "exterminate" demesine karşılık adamların "aşkım" dediğini düşünün, öyle bir kabus). Ama Daemon'ın "Kedicik" deyişi asla sıkmaz. Jen onları tadında bırakmayı biliyor çünkü. Aynı şekilde Melez Sözleşmeleri serisinde Seth'in "meleğim" ve "minik tavşanım" deyişleri de hiç sıkmamıştı mesela (Minik Tavşan'dan nasıl sıkılabilirim ki zaten? :D). Konudan çok sapmışım ve şimdiden fazla konuştum, o yüzden genel olarak kitabın içindekiler şunlar: Daemon ve Katy, Blake'in yavşaklığı ve piçliği, Ash'in yavşaklığı ve piçliği, Daemon ve Katy, Katy ve Dee'nin arasındaki gerilim, Katy-Daemon-Dawson yakınlaşması, Ash-Andrew-Dee yakınlaşması, Daemon ve Katy, Dawson'ın Beth'i kurtarma çabaları, Daidalos'a hücumlar, Daemon ve Katy, ve Daemon, ve Katy, ve Daemon, ve Daemon, Daemon, Daemon, Daemon, Daemon, Daemon... Daemon'la ilgili üç saatlik doğaçlama sunum yapabileceğimden oldukça eminim ama bunu yapmayı düşünmediğime göre seriye henüz başlamayanları tehdit etmekten başka söylenecek başka bir şey kalmadı. BU. SERİYE. BAŞLAYIN. Başlamanız için size Daemon'ın harika olduğu veya serinin çok akıcı olduğu gibi klasik sebepleri sayabilirim tabii, ama bir de hepsinden önemli bir tanesi var... Zombi istilası olduğunda (itiraf: uzaylılara ve gelecekte bir tür virüs vs. yoluyla ortaya çıkacak olan zombilere inanıyorum) hepiniz yorganınızın altında korku içinde saklanırken korkusuz bir lider ortaya çıkacak (O BEN OLUYORUM) ve size doğru yolu gösterecek, bu tehditlerimi görmezden gelip de seriye inadına başlamayanları zombilerden korumayı düşünmüyorum, hatta sizi yem bile yapabilirim. Ölün siz. Saygılar.

Ffndkkk· Opal (Lux #3)
9/1021.08.2013

harikaydı ama çok kötü yerde bitti..serinin 4.kitabı origin çıkana kadar umarım meraktan ölmem.. :D

Bbuseholcay· Opal (Lux #3)
10/1014.08.2013

http://buyulukitaplik.blogspot.com/2013/08/kitap-yorumu-gibi-opal-jennifer-l.html Bu seri bana kötü şeyler yapıyor. Obsidiyen soluğumu kesmişti. Oniks beni bitirmişti. Opal ise kalbimi durdurdu. Ve galiba kalbi duran sadece ben değilim, Daemon karşısında Katy de pek kendinde değildi hani. Opal su gibi aktı. Kendini okutturdu ve okurken çok rahattım. Kalbimin gerekenden -çok daha fazla- hızlı atmasını saymazsak tabii. Hani, bazı kitaplar vardır. Okurken seni alır götürür. Çevrendeki tüm gürültüler, ses, görüntüler susar-solar. Geriye sadece kelimeler ve hayal gücün kalır. O kitaplar senin bir parçan olur. Opal de tam öyle bir kitaptı işte. Anlatabildim mi? Bu kitap beklentilerimi fazla fazla karşıladı. Klasik Jennifer işte, yaptı yapacağını; yine muhteşem bir kitap yazmış. Bu kadının hiçbir kitabı da mı çürük olmaz? Hayranım ya. Bildiğin hayranım. Opal'in ilk sayfalarını yavaş yavaş okudum. Sonrasından kendimi durduramadım. Uyumadım, gözümü kırpmadım; okudum. Zaten sonrasında bir baktım, kitap bitmiş! Kitabın sonuna doğru "Oh her şey yolunda, rahatla Kedicik" diyerek sırıtıyordum ki "Allons-y!". Jennifer da tam yerinde bitirmiş hani. Böyle yazarların karşısına geçip; psikopat bir sırıtma eşliğinde kaşlarımı oynatmak geliyor içimden. Hani, "uyurken dikkat et kendine, bakarsın bir daha uyanamazsın." şeklinde. *KutsalÇilek'in Karanlık Fantezileri Tiyatrosu* Tamam. Bu kadar gevezelikten sonra kitapta karşınıza çıkacakları maddeleyim: *Uyarı* Fazla Daemon ve Katy sahnesi olacak, Dee, Andrew ve Ash bir nevi "kanka" olacak kadar yakınlaşacak (Acıları ortak, onları yargılamayın. Yaşasın Andrew!) Lesa her zamanki Lesa, Carissa'ya dikkat edin, Dee ve Katy'nin arası limoni, Dawson, Katy ve Daemon üçgeni çok samimi, çok sevecen, çok yemelik, Dawson, Beth'i özlüyor, özlüyor, özlüyor, Beth geçen kitaba nazaran pek ortalarda görünmüyor, Yeni bir melez: Luc (kendisi bir velet, ama kabul edeyim akıllı bir velet, kitabın işleyişinde çok katkısı var, bu çocuk bir dahi) Herkesin nefret ettiği bir katil geri dönüyor (spoiler! öğrenmek istiyorsan; tırnak içini seç: "Blake") Matthew çok canayakın, HAYALET AVCILARI (tabii ki de olaya Hayalet Avcıları da katılmıyor. Bu kitap iki paranormal için çok düşük. Hayalet Avcıları sadece bir program) Katy'nin zombi fetişi olduğunu öğreniyoruz (Zombiler gerçektir! İnanmayanlar da zombi salgınında ilk ölecek olanlardır, onları zombilerin önüne atacağım "I am, I am, I am a zombie.") SD tuhaf bir şekilde sessiz, Bizimkiler Oniks ile çok haşır neşir olacaklar, Kitabın sonu çok iğrenç bitecek, kendinizi hazırlayın. ALINTILAR: - Dawson hakkında öğrendiğim tek şey defolu mal olduğuydu. (sayfa 6-Katy) - Daemon Noel kaktüsü gibi güzel ama dikenliydi (sayfa 11-Katy) - "İnsanlar her zaman ortadan kaybolur." (sayfa 14 -Dawson) - Daemon'ın dudakları haylaz bir tebessümle ağır ağır kıvrıldı. "Sakin ol Kedicik, yoksa sana oynaman için yumak yün getiririm." (sayfa 24) - Her şey birkaç ay içinde değişmiş, sonra da birkaç ay içinde tekrar değişmişti. Utangaç, kitap hastası Katy'den imkansız bir varlığa dönüşmüştüm, değişimi hücre seviyesiyle sınırlı kalmayan birine. (sayfa 28) - Andrew benden hiçbir zaman hoşlanmamıştı. Aslında genel olarak insanlardan Hoşlanmadığını düşünüyordum. Köpek yavrularından da. Jambondan da. (sayfa 39) - "...Nihayetinde insanlık gelmiş geçmiş en bencil yaşam formudur..." (sayfa 41-Andrew) - Sevdiğim bir kitaba inceleme yazısı yazmak iyi geliyordu ve daha çekici hale getirmek için tuhaf resimler bularak elimden geleni yaptım. Sevimli kedi yavrularını ve lamaları tercih ettim. Bir de Dean Winchester'ı. (sayfa 41) *Kutsal Çilek'in özel notu* Kim Dean Winchester'ı tercih etmez ki? (Tabii ben Cass aşığıyım ama. Boş versenize.) - "Zombi kıyameti olduğunda münettar olacaksın çünkü ben zombi fetişim yüzünden ne yapmam gerektiğini bileceğim." (sayfa 78-Katy) - Blake yakışıklı olduğunu hiç şüphe yoktu. Karmakarışık saçları ve altın rengi sörfçü çocuk cildiye ortalığı yakıyordu. Fakat o şen şakrak gülümsemenin altında bir cani gizleniyordu. (sayfa 90) - İnsanlar hep hata yapardı ancak bu hataların birçoğu birinin ölümüne yol açmazdı. Benimkiyse açmıştı. (sayfa 131) - "...Bazı şeyler kırıldığıyla kalır." (sayfa 132) - "...Hem tat olmadıktan sonra hayatın ne anlamı var? İşte bu benim hayat düsturum." (sayfa 137-Lesa) - Daemon tam bir pislikti ve onu seviyordum. (sayfa 277) - "İnsanlığın durumu bu Kedicik. İnsan tabiatı bilinmeyeni hoş karşılamaz. Onu kendinden uzaklaştırır. Tamamen değil ama her düşüncesine ve hareketine gölge düşürmeyecek kadar." (sayfa 306 -Daemon) *bence bunu Daemon'ın söylediğini yazmaya bile gerek yoktu aslında, başka kim Katy'e Kedicik der?!* - Dawson'ın diğer yarısı eksikti, o yarının adı da Beth'ti. (sayfa 372) - Çok boktan bir durumdu... Korsan kitapçılardan, en sevdiğin serinin bir sonraki kitabı için bir yıl beklemekten, kitabın en olmadık yerde bitmesinden bile boktandı hem de. (sayfa 406) Veeee huzurlarınızda kitabın son cümlesi: *davul efekti* - Daemon yoktu. (sayfa 419 -Katy)

Bbeyaz_whovian· Opal (Lux #3)
10/1011.08.2013

oha :O ağzım açık kaldı ya!! böyle bi son olabilir mi nasıl burda bırakır jen kitabı :O şimdi bide işim gücüm yok originin çıkmasını beklicem :'(

Mmercure· Opal (Lux #3)
6/1003.08.2013

Yorumum burda: http://sibelinkitaplari.blogspot.com/

Benzer Kitaplar