Eser· Kitap

Yalnızız

8.5/10(219)

Peyami Safa, bu eserinde insanlığı materyalizmin kör çenberini kırmağa, kendini kaybettiği ruhunu bulmaya çağırmaktadır. Asrımızda insanın bütün problemleri bu noktada düğümlenmektedir. Ve Allah ı bilmedikçe, insanlık buhrandan buhrana yuvarlanacak, huzur ve sükun bulamayacaktır.

Baskılar4

Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.

Yalnızız

Yalnızız

Beta Kitap

395 sayfaISBN 97860533393732017-08-01
Yalnızız

Yalnızız

366 sayfa
Yalnızız

Yalnızız

384 sayfaISBN 9789944148436
Yalnızız

Yalnızız

Ötüken

416 sayfa2020-04-01

Düzenleme Geçmişi

Yükleniyor...

Puanlama

8.5/ 10
219 puan
10
63
9
62
8
49
7
23
6
14
5
5
4
1
3
1
2
0
1
1
Llâlkalemâi· Yalnızız
10/1027.11.2020

Tavsiye edilir..

Hholstein· Yalnızız
7/1023.08.2019

olayların düğüm noktaları her çözümlendiğinde farklı bir düğüme yol açan her daim şüphe duygusunu hissettiğiniz bir kurgusu var kitabın. psikolojik tahliller güzel ve yerinde. edebi değeri de yüksek altını çizeceğiniz birçok cümle var. Proust esintileri hissedeceksiniz ve bunu sezenler için hoş bir sürpriz var kitapta :)

ŞŞah-Rû· Yalnızız
9/1011.03.2019

Peyami Safa’nın hem kendi eserleri içinde hem de psikolojik roman türünde zirveye oynadığı eseri. Edebi lezzeti, entelektüel donanımı ve analiz derinliği ile gerçekten usta işi bir kitap. Doğu-batı ve maddiyat-maneviyat çatışması üzerine kurulu kitabın en dikkat çekici yanı da Samim karakterinin muhteşem ruh tahlilleri. Zaten tamamen insani zaafların birer temsilcisi olan karakterleri de kitabın diğer başarılı yanı. Besim karakterinin psikolojik vaka olarak incelenebilecek yemek sevdasıyla gülümseten, mistizmin yoğunlaştığı sayfalarda ise gerçekten ürperten satırlar, Safa’nın insan psikolojisinin telleri ile ustaca oynayışının kanıtı adeta. Ayrıca Samim’in ütopik dünyası Simeranya’yı ayrı bir kitap olarak okumak isteği içimizde hep bir uhde olarak kalacak. “Herkes hafızasından şikayet eder, muhakemesinden şikayet eden yoktur.” S.280 “Hayranlık mağlup olmuş bir kıskançlıktır. Yani kıskançlık gıptaya, gıpta hayranlığa yerini verir. Dibinde kin vardır.” S.259

Ccaglayan45· Yalnızız
10/1029.06.2016

Ben kurgusuna, anlatımına bayıldım. tam puan verdim.

Oozmus· Yalnızız
8/1030.03.2016

İnanamayacağım kadar güzeldi, açıkçası bu kadarını beklemiyordum. Felsefe, psikoloji, ütopya, eleştiri, toplumsal tabular, ahlaki değerler vb. Peyami Safa neymiş meğer, ben bu kitabı tekrar okurum.

SSelcukberberoglu· Yalnızız
7/1006.09.2015

Peyami Safa'nın muhtesem otesi romani... Safa'nın hemen her kitabinda ustalikla gerceklestirdigi ruhsal tahlillerinin zirve yaptigi romanidir. aslinda okudugunuzda adeta asik olacaginiz "Samim" karakteriyle ve anlattigi simeranya hayaliyle buyuleyici bir etki yaratmasinin yani sira Safa'nın utopya tarzinda bir eser yazabileceginin de en buyuk gostergesi gibi.

Oonursan· Yalnızız
8/1031.03.2015

Harika bir ruh tahlili serisi. Evde denemeyin.

HHanife Dikbıyık· Yalnızız
9/1015.08.2014

Evet, doğru iki günde okudum...Samim karakteri çok güçlü, inanılmaz derin iç gözlemlemeleri psikolijiye ilgi duymayanları bayabilir...Simeranya ne muhteşem hayal...Ve Meral, elinde Samim gibi biri olmasına karşın değerlendirememesi üzücü sona götürdü onu...dışarıdan birisi bir yere kadar yardımcı olabilir esas olan kişinin kendi kendiyle barışıklığı...

Nnephtys· Yalnızız
6/1028.07.2014

peyami safa'dan okuduğum dördüncü kitap. dokuzuncu hariciye koğuşu'nun, sözde kızlar'ın, fatih-harbiye'nin kalitesini bulamadım açıkçası. yine de çok etkileyiciydi.

BBucanni· Yalnızız
8/1016.01.2014

Hep görünüşe bakarlar. Karının vizonu var, Packard'ı var, göğsü Cumhuriyet Bayramı'nda Taksim Meydanı gibi elmaslarla donanmış. Bizim valideyi söylemiyorum, herhangi bir kadın, evet, gördüler mi onu öyle, bahtiyar zanneder enayiler. Ayol, bütün o donanma, şatafat, karının kan ağlayan içini gizlemek için. Yoksa hakikaten bahtiyar insanın bahtiyar görünmek için o kadar gürültü patırtıya ne ihtiyacı var? ( Peyami Safa / Yalnızız syf:267 )

Kkurbicnvrı· Yalnızız
9/1008.01.2014

ütopya dünyasına bayıldığım kitaplardan biri

Mmeddah· Yalnızız
10/1029.11.2013

Her karakterin bütün insani zaaflarıyla devleştiği, inanılmaz bir kitap.

TTheVoice· Yalnızız
10/1021.11.2013

Matmazel Noraliya'dan hemen sonra okuduğum Peyami Safa kitabıdır. Samim'e hayran olmamak mümkün değildir gerçekten. Psikolojik yönden de ağır basan bu kitabın "sizde yanık kokusu alıyor musunuz?" kısmını hatırladığımda tüylerimin diken diken olmasına engel olamıyorum maalesef. Ne kadar da doğru ; "Simeranya" İnsan yalnız doğar ,yalnız yaşar ve yalnız ölür... -İçimizdeki sıkıntıları paylaşmadıkça , içimize attıkça olan yine bize olur .. Ve asıl yalnızlık bizim kendimize olan yalnızlığımızdır .... Feriha'nın günlüğündeki son cümle ; -Biz , hepimiz sadece kendimizi düşündüğümüz için yalnızız ve yalnız kalacağız..

GG_and_P· Yalnızız
1/1009.11.2013

Pek beğenmedim açıkçası. Beni sarmadı.

Iilletyus· Yalnızız
10/1023.09.2013

Çok kaliteli ancak gereğinden fazla uzun bir psikolojik roman. Bazı yerleri takip etmekte (anlamakta) zorlansam da okumaya değer. Bilinç, Altbilinç ve Üstbilinç arasındaki ilişki anlatılmaya çalışılmış. Arada bir ütopik alıntılar yapılması da cabası :)

Iicimdekisarki· Yalnızız
10/1014.08.2013

Peyami Safa kadar Yalnızız. Ama bunu onun kadar güzel yazamayız.

Nniler· Yalnızız
10/1018.07.2013

http://okunacakcokkitapvar.blogspot.com/2013/07/yalnzz.html

Kkitap eylemi· Yalnızız
9/1014.07.2013

http://kitapeylemi.blogspot.com/2013/06/59-yalniziz-peyami-safa.html

Mmesih· Yalnızız
9/1027.05.2013

derin psikolojik tahlilleri ile, insanı anlatıyor bence.

Kkıllanıcı adı· Yalnızız
9/1008.05.2013

'benim sihir dünyam simeranya'

Ccuneytcamgoz· Yalnızız
8/1029.03.2013

İnsanın ruh dünyasını çok iyi analiz ediyor...

Mmiraybutun · Yalnızız
9/1004.02.2013

Peyami Safa'nın en güzel eserlerinden birisi çok etkileyici karakterlere sahip ve sürükleyici.

Aasrevan· Yalnızız
10/1023.12.2012

başkaları gelmelidir.

Pprog_obs0· Yalnızız
8/1008.12.2012

Karakterler çok zengin, hele Samim karakteri büyüleyici. Aynı fikirleri paylaşmasak; düşünce sistemi çok sağlam.

Rrevolution1· Yalnızız
9/1027.11.2012

Psikolojik bir açılım bu roman. İnsan tasvirleri müthiş. yaşantımızdaki tanışıklarımız burada. Peyami SAFA nın klasiğidir.

Benzer Kitaplar