Harry Potter ve Felsefe Taşı (Harry Potter, #1)
Siradan bir çocuk gibi yasarken, kendini büyücülük dünyasinin içinde bulan Harry Potterin maceralarinin ilk bölümü, dünya yayincilik tarihinde en kisa sürede en çok satan kitap unvanina sahip Harry Potter ve Felsefe Tasi, Ülkü Tamerin çevirisiyle, Türkiyede.J. K. Rowlingin Harry Potter ve Felsefe Tasi adli kitabi, Yapi Kredi Yayinlarindan çikti.Harry Potter siradan bir çocuk oldugunu sanirken, bir baykusun getirdigi mektuplarla hayati degisir: Basvurmadigi halde Hogwarts Cadilik ve Büyücülük Okuluna kabul edilmistir. Burada birbirinden ilginç dersler alir, iki arkadasiyla birlikte maceradan maceraya kosar. Yasayarak ögrendikleri sayesinde küçük yasta becerikli bir büyücü olup çikar. J. K. Rowlingin zengin düsgücü, onu bebegiyle yalniz yasayan siradan bir anneden, kitaplari dünyada 100 milyondan fazla satan, 40tan fazla dile çevrilen parlak bir yazara dönüstürdü. Kitaplarin artik sanal ortamda okunmaya basladigi bir çagda, Harry Potter genç kusagi gerçek bir kitabin sayfalari arasinda yepyeni bir dünyayi kesfetmenin heyecaniyla tanistirdi. Bu heyecan daha da artacak: Çok yakinda Harry Potterin sinema filmi gösterime girecek.Rowling, Harry Potterin maceralarini 7 ciltlik bir dizi olarak planlamis. Bu dizinin ilk kitabi olan Harry Potter ve Felsefe Tasi, Ülkü Tamerin özenli çevirisiyle, Türk okuruyla bulustu. Dizinin ikinci kitabi Harry Potter ve Sirlar Odasi ile üçüncü kitabi Harry Potter ve Azkaban Tutsagi da 2001 yili içinde Yapi Kredi Yayinlarindan çikti. TADIMLIKHarry sanki Seytan Kapanina yakalanmis gibiydi. Tek kasini bile kimildatamiyordu. Tas kesilmisti sanki, Quirrellin sarigina uzanip onu çözmeye basladigini gördü dehsetle. Ne oluyordu? Sarik çözüldü. O olmayinca Quirrellin basi çok küçük duruyordu. Sonra agir agir döndü Quirrell.Harry çiglik atabilirdi, ama sesi çikmiyordu. Quirrellin basinin arkasinda bir yüz vardi, o güne kadar gördügü en korkunç yüz. Kipkirmizi gözleri olan tebesir beyazi bir yüz. Burun deliklerinin yerinde de, yilaninkiler gibi daracik yariklar.Harry Potter... diye fisildadi.Harry bir adim gerilemek istedi, ama bacaklari kimildamiyordu.Ne hale geldigimi gördün mü? dedi yüz. Gölgeden, buhardan baska bir sey degilim... Ancak bir baskasinin bedenini paylasirsam bir biçim alabiliyorum... ama beni yüreklerine, kafalarina almak isteyenler olmustur hep... Tek boynuzlu kani su son birkaç hafta güç sagladi bana... bana bagli Quirrellin Ormanda benim için kan içtigini gördün... Yasam Iksirini elime geçirince kendi bedenimi de yaratabilecegim... Simdi... cebindeki Tasi ver bakalim!Demek biliyordu. Bacaklarina ansizin bir dirilik gelen Harry hafifçe geriledi.Aptallik etme, diye homurdandi yüz. Kendi canini kurtar, benden yana olmaya bak... yoksa sonun annenle babanin sonu gibi olur... Kendilerine acimam için yalvararak öldüler...Ansizin, YALAN! diye bagirdi Harry.Quirrell, Voldemort Harryyi görebilsin diye, arka arka yürüyordu. Hain yüz gülümsüyordu simdi.Ne kadar dokunakli... diye tisladi. Cesarete her zaman saygim var... Evet, yavrum, annenle baban yürekliydi... Önce babani öldürdüm, kiyasiya dövüsmüstü benimle... ama annenin ölmesi gerekmezdi... seni korumak istiyordu... Simdi ver su Tasi, yoksa annen de bosu bosuna ölmüs olacak.HIÇBIR ZAMAN!Alevli kapiya firladi Harry, ama Voldemort, YAKALA ONU! diye bagirdi, Harry de o anda Quirrellin elinin bilegine yapistigini duydu. Alnina o biçak gibi sanci saplandi yine; kafasi sanki ikiye ayrilacakti; bütün gücüyle direnerek bagirdi, Quirrellin kendisini biraktigini saskinlikla gördü. Basindaki agri hafifledi - Quirrellin nereye gittigini anlamak için çilginca bakindi çevresine; onun ellerine bakarak aci içinde kivrandigini gördü - parmaklarinda kabarciklar beliriyordu.Voldemort, Yakala onu! YAKALA ONU! diye bagirdi yine; Quirrell atlayip yere yikti Harryyi, üstüne çullandi, iki elini onun boynuna doladi - Harrynin yara izi artik dayanilmaz bir aci veriyordu, ama Quirrell da sancilar içinde uluyordu.Efendimiz, onu tutamiyorum - ellerim - ellerim!Quirrell dizlerini dayadi Harryye, boynunu birakip saskinlik içinde kendi avuçlarina bakmaya basladi - Harry onun ellerinin kipkirmizi kesildigini gördü, yanmisti sanki, derileri soyulmustu, piril piril parliyordu.Voldemort, Öyleyse öldür onu, sersem, öldürsene! diye haykirdi.Quirrell bir ölüm laneti yagdirmak için elini kaldirdi, ama Harry içgüdüyle uzanip Quirrellin yüzüne yapisti -AAAAHH!Yere yuvarlandi Quirrell, yüzünde de kabarciklar belirmisti, Harry anladi: Quirrellin cildine dokunmak korkunç bir aci veriyordu ona - simdi tek sansi vardi: lanetlemesini önlemek için onu aci içinde kivrandirmak.Ayaga firladi Harry, Quirrellin koluna yapisip bütün gücüyle sikti. Quirrell çiglik atarak Harryyi itmek istedi - Harrynin basindaki agri daha da artiyordu - gözleri de göremiyordu artik - sadece Quirrellin korkunç çigliklarini, Voldemortun ÖLDÜR ONU! ÖLDÜR ONU! diye haykirmasini isitebiliyordu - baska sesleri de - belki kendi kafasinda yaratiyordu o sesleri... Harry! Harry!Quirrellin kolunun burkuldugunu duydu, her seyin bittigini anladi, bir karanliga düstü... düstü... düstü...
Baskılar10
Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.
Düzenleme Geçmişi
Yükleniyor...
Puanlama
Yorumlar(25)
Tüm puanları gör (901)Ne denilebilir ki yeterli olsun? Gerçek bir efsane. İnsanlar neden kitaplara sığınır, dünyayı arkasında bırakır başlı başına bir kanıt.
Harry Potter serisiyle tanıştım, baya sevdim sıradaki kitabı aldım okumak için bekliyorummm *-*
Mükemmel. Kesinlikle okunması gereken bir kitap serisinin kesinlikle okunması gereken bir kitabı.
Okuduğum ilk kitap olması açısından benim için çok ayrı bi yere sahip. :3
Kardeşime okutma bahanesi ile tekrar okudum, tekrar tekrar tekraaar okunur.
http://gokhantezcan.blogspot.com/2015/05/harry-potter-gec-kalnms-bir-okuma.html
Kütüphanemin, ve aslında çocukluğumun, tozlu raflarından çıkarıp Rowling'in muazzam hayal gücüyle hafızamı tazelemem lazımdı. Bir çırpıda da bitirdim zaten.
Bu yaşa gelip henüz bu seriyi okumamış olan bir ben varımdır herhalde dünya üzerinde. Gerçekten anlatıldığı kadar efsaneymiş, hakkını vermek lazım, bir solukta okunuverecek bir şaheser. Hatta bitince insan bitti diye üzülüyor, muhtemelen seri sonunda bu his daha yoğun olacak. Hakkaten 'okuyunuz, okutunuz' kitaplarından.
http://kronikokur.blogspot.com.tr/2015/09/harry-potter-ve-felsefe-tas-harry.html
Bu seriye karşı zaafım var :D Benim için her kitabı on puanlıktır. Öylesine bir evrendir ki sizi satırların içine çeker bir daha da bırakmaz. Her sene bütün seriyi en az iki kere aynı heyecanla tekrar okurum. Yeri apayrıdır, hep de öyle kalacaktır. Rowling'e hem bu kitaplar için minnet duyuyor, hem de katlettiği o güzelim karakterler yüzünden sonsuz bir kin besliyorum... Kitaba gelecek olursak hem karakterlerimizin yaşlarının küçüklüğü hem de hikayeye giriş niteliğinde olması yüzünden serinin en "olaysız" kitabıdır. Bu şaheserleri beğenmeyen insan evlatları da muhtemelen sadece ilk kitabı okuyup, çocuksu bulup eleştirmeye devam ederler. Pis mugglelar sagdjfajfgakhsgf
Dilinin basitliği tekrar okunabilirliği engelliyor. Ama o dönem bayıla bayıla okumuştum tabii.
süper bir kitap
kardeşime hediye diye alarak başladık ama bütün evi sardı bir anda. serileri o kadar hızlı okuduk ki biz bile şaşırdık. fantastik kitap severler için altın değerindeki kitaplardan.
Hayatımda okuduğum en güze kitap serilerinden biri
Çocukluğumda okumadığım için burukluk hissettiğim serinin ilk kitabı. Filmlerini izlemeden önce okumak isterdim. Bir kere içine girince kitabın, bitene kadar rahat edemiyorsunuz. Ya da okudukça o sihirli dünyada olduğunuzu hayal edip rahatlıyorsunuz. Okudukça Muggle olmak benim kaderimde olmamalıydı diyorsunuz. Üzerinde söylenebilecek çoğu şey belirtilmiş aslında. Çünkü her bir okuyucu için hissettirdikleriyle özel bir yere sahip oluyor bu kitap.
Gerçekten de güzel akıcı bir kitaptı. Neşeliydi de. Beklediğimden biraz daha az çocuksuydu bu yönüyle beni şaşırttı ama beklediğim gibi ciddiyet yoksunluğu da vardı. Ama benim gibi rahatlamaya kafa dağıtmaya ihtiyacınız olan bir dönemde okumanızı şiddetle tavsiye ederim. Resmen ilaç gibi geldi :)
Bir tane bile eksiği yoktur gözümde.Benim için sihirli bir kitaptır,farklı bir dünyaya attığım ilk adımlardır.Bir efsanedir.Harry Potter okuyup da yerde bir dal görünce alıp büyü yapmayan çocuk mu var? Bana kitap okumayı sevdiren seridir.Çoğu kitabın asla olamayacağı kadar özeldir yani.Okuyun,okutun.
Çok sevdiğim bir seri!
Tüm seriyi, filmini seviyorum zaten. Fantastik ve çocukların yetişkinler kadar güçlü olduğu bir dünya fikri fazla cazip.
Tabi ki de harika.
Neden daha önce okumadım bilmiyorum.Süperrrr
ilk kitap Rowling'inde belirttiği üzere çocuk romanına daha yakın.Ancak Ortaya koyduğu hayal alemi herkesin dikkatini çekti.
filminden çok daha başarılı çok olmadı okuyalı.... serinin tamamını okumak için heyecanlanıyorum :)
Bu kitap hayatımda rol almış en önemli kitaplardan ilki. :)
Benzer Kitaplar

Harry Potter ve Sırlar Odası (Harry Potter, #2)
Harry Potter ve Azkaban Tutsağı (Harry Potter, #3)

Harry Potter ve Ateş Kadehi (Harry Potter, #4)

Harry Potter ve Zümrüdüanka Yoldaşlığı (Harry Potter, #5)

Harry Potter ve Melez Prens (Harry Potter, #6)

Harry Potter ve Ölüm Yadigârları (Harry Potter, #7)

Ozan Beedle'ın Hikayeleri
Cephede Bayram (Çanakkale Destanı, #2)
Aynalar Pencereler ve Elmalar

KPSS Ölçme Değerlendirme








