Momo
Momo, karşısındakileri aptal insanların bile aklına parlak düşünceler getirtecek şekilde dinlerdi... Momo'nun yanında oynanan oyunlar başka hiçbir yerde oynanamazdı. Yaşanılan gün içinde çok büyük bir sır vardır; bu büyük sır, zamandır. Onu ölçmek için saatler ve takvimler yapılmıştır; ama bunlar hiçbir şey ifade etmez. Herkes çok iyi bilir ki bazen bir saatlik süre insana ömür kadar uzun gelirken, bazen de göz açıp kapayıncaya kadar geçip gider. Çünkü zaman, yaşamın kendisidir. Ve yaşamın yeri yürektir. Bu gerçeği hiç kimse "Duman Adamlar"dan daha iyi bilemezdi. Bir saatlik, bir dakikalık, hatta bir saniyelik yaşamın değerini hiç kimse onlar kadar iyi ölçemezdi. İnsanların zamanı üzerine planlar kuruyorlar: ince hesaplarla hazırlanmış planlar. Yaptıklarından kimsenin haberdar olmaması onlar için çok önemliydi. Büyük kente yerleşip halkın arasına karışırken hiç dikkat çekmemişlerdi. Hiç kimse farkına bile varmadan adım adım ilerliyor ve insanlara egemen oluyorlardı. Zamanınızı çalıyorlar sevgili dostlar, kendi istekleri uğruna sizi kandırıyor ve zamanınızı çalıyorlar... Ama Momo ve çocuklar sizi uyarıyor... Ey insanlık, dinle ve anla!.. On ikiye beş kaldı... Aç gözünü, tetikte ol!.. Hırsız çaldı zamanı. Okuyun ve anlayın... Zamanınızı çalıyorlar. Bitmeyecek Öykü ile çok sevilen Michael Ende'den efsaneleşmiş bir eser daha... Üstelik yine hem çocuklara hem de çocuk kalmaya uğraşan büyüklere...
Baskılar2
Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.
Düzenleme Geçmişi
Yükleniyor...
Puanlama
Yorumlar(25)
Tüm puanları gör (306)Birkaç yılda bir tekrar okunması gereken eserlerden. Bir masal-roman fakat yabana atılmayacak bir felsefe de içeriyor. Gerçekten düşündürücü, etkileyici ve bir o kadar sevimli bir hikaye. Momo’nun izinde “zaman nedir” sorusunun cevabını ararken, aradan zaman geçip tekrar okursanız her seferinde farklı bir cevap bulduğunuzu fark ediyorsunuz. “Ama ne yazık ki düzgün atmasını bildiği halde kör ve sağır olan nice yürekler vardır.” S.178 “İnsanlar kendilerini korkutan şeylere çok daha çabuk inanıyorlar.” S.179 “Hayatta en tehlikeli şey, gerçekleşmiş hayallerdir.” S.230
Şimdiye kadar okuduğum en güzel kitaplardan biri. Okumak için geç kalmışım ne yazık ki :(
Asla sadece bir çocuk kitabı olmayacak, büyülü bir anlatıma sahip, su gibi akıp giden, anlamlı bir eser.
???ZAMANIMIZ KİMLERİN ELİNDE???!! aşırı güzel kitap tam zamanında okumuşum daha önce okuyanların da tekrar okuması gereken bir kitap zamanımız şirketlerin ellerinde önce kendimize sonra sevdiklerimize vakit ayırıyor olalım canım momocuğum
Kitapta temel olarak iki unsur üzerinde durulmuş: dinlemek ve zaman kavramının önemi. 🗣🕐 Başkalarının verdikleriyle giyinen,eski bir tiyatroda sefil bir yaşam süren ama gönlü de bir o kadar zengin Momo'nun insana dair insanliga dair verdiği dersler okuyucuya en iyi sekilde yazar tarafindan tesir ettirilmiş, duygulandirmistir. 👍 Bulunduğu mahallede cereyan edenleri "dinleyerek" çözüme kavuşturan, iyilik tohumlari eken Momo. Dinlemenin sosyal yaşamda hep gözardı ettiğimiz ne kadar onemli bir iş oldugunu ne guzel de çarpmış yüzümüze. Dinlemeyi beceremiyoruz çünkü. Ve tabiki kitabin büyük çoğunluğuna hakim "zaman" kavraminin işlenişi. Zamanin kiymetini de bilmiyoruz. Aslinda sahip oldugumuz en degerli seylerin basinda geliyor zaman. Yitirip gidilmedikce de farkina varmiyoruz. Momo'nun zaman hirsizi duman adamlara karsi verdiği mücadele de bunun icin degil mi ? Insanlarin calinan zamanlari,kaybolan anlari. Zamanin kıymetini bilin diye haykırmıyor mu yüzümüze! 🕐🗣 Kitapta yer alan kaplumbaga Kassiopeia,insanlara zamanin paylasimini yapan ustun guclere sahip Hora usta,hep hikaye anlatan turist rehberi Gigi hosuma giden ve kitabi okurken renkli kilan karakterlerden. Tabiki Momo'nun mucadele ettigi ictikleri sigaradan güç alan ve insanlarin zamanini calan duman adamlar da yine masalsi kitabin renkli unsurlarindan. Momo'nun insan icin,zaman icin verdigi mucadele bize kaybetmeden degerini bilmemiz gereken hayatin onemini de vurguluyor aslinda.✅ Kesinlikle cocuklarimiza,buyuklerimize okumasi yonunde telkinde bulunmamiz gereken kitaplarin basında geliyor. Canayakin, samimi,insani uzen ve dusunduren bir eser. Cok hoş vesselam. ✌✔
İçinde gerçeklik payı olan ve biz büyüklere ders veren güzel bir masaldı.
"Daha çok para kazanıp, daha çok harcıyorlardı. Fakat yüzleri asıktı, yorgun ve keyifsizdiler, gözleri dostça bakmıyordu."
Ne söylesem, nereden başlasam? Momo, çocuk kitabı deyip geçiştirilemeyecek bir kitap. Yetişkin dünyasının ne kadar acımasız olduğunu gösteriyor. Momo, Beppo,Gigi, Hora Usta... Herbirinin farklı özelliklerine hayran oldum. Sık sık kendimi sorguladım. Ben bu yaşta Momo gibi dinleyemiyorum kimseyi. Zaman dediğimiz anlaşılmaz kavram iliklerimize kadar işledi artık. Gün içinde kaç kez "Zamanım yok." dediğimi düşünüyorum da durum vahim... Durup dinlenmek için enfes bir kitap Momo. Çocuk kitabı bu diye burun kıvıran çok şey kaybeder.
Hiç zamanımız yok, hiç bir şeye yetişemiyoruz derken Momo'yu okumak iyi geldi. Masal tadında yetişkinler için hoş bir hikaye. Bir çırpıda okunacak kitaplardan.. 📚 Alınacak çok mesaj var, keyifliydi.. . . . . . 🎈 "Bazen önüme upuzun bir yol çıkıyor. Oyle uzun ki insan bunun sonu gelmez sanıyor. O zaman acele etmeye başlıyorsun. Gittikçe daha da acele ediyor insan. Her önüne baktığında yolun hiç de kısalmamış olduğunu fark ediyorsun. Daha hızlı ve daha gayretli çalışıyorsun; sonunda nefesin kesilip güçsüz kalıyorsun ve cadde hala upuzun bir şekilde seni bekliyor. İnsan caddenin tamamına bakıp hemen bir karara varmamalı. Her zaman adım adım ilerlemeli. Sürekli olarak bir adım, sonra bir nefes, sonra süpürge.. İşte o zaman hayat zevkli olur. Önemli olan işini iyi yapmaktır... Oyle de olmalı..."
Daha önce okusam daha çok sevebileceğim bir kitap..fazla masalsı bir anlatımı var, karakterleri de yüzeysel buldum. Konusu mükemmel!..Zamanı sorgulatması, duman adamlar meselesi kitabı okunur kılıyor; ama onun dışında kitabı zor benimsedim.
Değeri bilinmeyen kitaplardan. Her çocuğun,gencin ve yetişkinin okuması gerek bence çünkü neler kaçırdığımızı zamanımızı nasıl çaldıklarını öğrenip onları durdurmalıyız. Momo lütfen kurtar bizi!
Ah momo.. O kadar beğendim o kadar etkilendim ki.. Masum bir çocuğun dilinden yazılmış duygusal bir hikaye.. Aslında güzel bir ironisi var. Zaman içinde kaybolan duygularımızın, anılarımız kıymetini bilmeden geçen güzel günlerimiz.. Özellikle Beppo ile karşılaşıp, beppodan tepki alamaması daha sonra bepponun düzelmesi ve ağlamaları kısmında çok etkilendim..
Gerçekten çok tatlı, çok sürükleyici ve oldukça ders verici bir kitaptı bayıldım :) Çocuk, büyük herkes okuyabilir, her yaşta farklı bir etki yaratacağını düşünüyorum. Ayrıca okurken filmi de olsa ne kadar güzel fantastik-bilimkurgu bir film olurdu diye düşündüm ve az önce gördüm ki filmi de varmış. İzleyeceğim en kısa zamanda
Insanlar zamandan tasarruf ettikce zamanlari azaliyordu. Zamansizliktan yakinanlara tek tek hediye etmek istiyorun bu kitabi. Basit bir dille anlatilmak istenen cok net anlatilmis. Kesinlikle favorilere girecek bir eser.
Bazı kitaplar için ne yazsam bilemiyorum o kadar güzeldi ki cumlelere dökmekte zorlanıyorum.Zamanımı nasıl kullandığım konusunda kendimi çok eleştirdim ama çocuklarla ilgili kısım hariç onlar asla ihmale gelmez çunku..Gunumun çoğu oğlumla oyun oynayarak geciyor..Çocuk depoları beni resmen dehsete düşürdü her ebeveyn okumalı bence.Kesinlikle okuyun okutun en azından ben oyle yapacağım
Küçük Prens kadar derinliği olmayan bir çocuk kitabı. Velhasıl mesajı net olan bir yapıt.
Aile içi yaşantı adına okunması gereken fantastik bir kitap. "Zaman" kavramı ve önemi süper işlenmiş.
Ne kadar çocuk kitabı olsada büyükleride içine çeken bir hikayesi var gerçekten ders alınacak bir kişisel gelişim kitabı olduğunu düşünüyorum
http://kitaplardansayfalar.blogspot.com.tr/2015/08/momo-kitap-yorumu.html
Hicbir zaman unutmak istemeyecegin bir kitap oldu benim icin
Momo çocuk kitabı ama çocukken gözardı edip yerine getirilmesi gereken sorumluluklarımızı yetişkinken daha iyi anlamamız noktasında insanlığa yardımcı bir kitaptır..












