Kelebek
İşlemediği bir cinayetten, müebbet kürek cezasına çarptırıldığı sıra, Henri Charrièrein özgürlük mücadelesinin bir ifadesi olarak doğdu Kelebek. Çok genç yaşında tutkunu olduğu idealleri ve gelecek arzusu onu insanca bir felsefe ve üstün bir uygarlıkla tanıştırdı: Modern sistemin kokuşmuş yolları yerine Kızılderililerin, cüzzamlıların, okuma yazma bilmeyen yoksul balıkçıların gerçek uygarlığıyla .Bir, iki, üç, dört, beş; bir, iki, üç, dört, beş. Ardı ardına sıralanan bu rakamlar aslında bir hücrenin uzunluğu: Bir uçtan bir uca beş adım. Tüm yaşamın göz önünden geçtiği beş adım. Hayallerle ve tutkularla atılan beş adım. Yargıçlara, mahkemeye ve insan kazanmak yerine kaybetmeye dayalı yargı sistemine atılan beş adım. Modern olarak nitelenen ülkelere atılan beş adım. Tüm duyguları iğdiş eden her türlü korkuyu insanın içine salan beş adım. Özgürlüğe ve geleceğe atılan beş adım.Kelebek bir özgürlük mücadelesi...
Baskılar4
Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.
Düzenleme Geçmişi
Yükleniyor...
Puanlama
Yorumlar(25)
Tüm puanları gör (318)Başlarda zorlandım sürekli bir tekrar halindeymiş gibi geldi ama sonra aktı gitti. İnsanlığın din,dil,ırk olarak ayrılmadığı o güzel yerleri okumak oralarda yaşamak gibiydi. Umudumuzu yitirmememiz gerektiğini gösteren güzel bir hikaye.
Kurgusal olarak güzel, otobiyografik olarak biraz inanılması güç ve çelişkili buldum kitabı. Yazınsal olarak ise beni tatmin etmedi. Aynı hikayeler, çok daha güzel bir dille kaleme alınabilirdi diye düşünmeden edemedim. Demek ki herkes roman gibi şeyler yaşayabilir ama başından geçenleri güzel anlatamayabilir diye de düşündüm. Çok fazla kişi betimlemesi vardı ve betimlenen kişilerin olaylarla alakasız geçmişleri hatta bazı yerlerde geleceği okuyucuya gereksiz yere veriliyormuş gibi hissettim.
Bu kitaba otobiyografik bakarsak tamamıyla palavra derim. Ama ben bu romanı kurmaca olarak nitelendirdiğimde, çok sürükleyici ve egzotik bir kitap olduğunu söyleyebilirim. Yaşanmamış olduğunu ise şuradan çıkartıyorum: Bir avuç suçluya bu kadar çok yardım eden çıkmaz. Hele hele devamlı ne kadar onurlu insanlar oldukları konusunda övgüler dizilmez. Ayrıca olaylar çok fazla Kelebek'in etrafında dönüyordu. Yemezler. Velakin çok güzeldi hikaye. Kapılıp gittim.
Facebook'ta kitap grubunda yorumları görüp aldığım bu kitabı keyifle ve büyük beğeniyle okudum. Kesinlikle sürükleyici ve macera dolu bir hikaye. Tropik adalarda geçen macera filmlerinin 10-15 katı bir macera ve heyecan olarak değerlendirebilirim. Kitabın hikayesi sürükleyici ve güzel ama tüm bunların bir insanın hayatının 13 yıllık bir bölümü olduğu ve yaşanmış olduğu yer yer rahatsız eden hissiyat uyandırmadı diyemem. Hikayesinin dışında bir insanın azminin zaferini gözler önüne seren güzel bir kitap. Sıkılmadan, heyecanla okunacak bu kitabı herkese tavsiye ederim.
9/10 Belki sevdiceğimin hediyesi olduğundan bu kadar sevmişimdir ben en iyisi yorumlarımla şişirmeyim burayı.
Cok sürükleyici bir kitap . inanılmaz bir kaçış öyküsü...
Askerde okuduğum ve unutmayacağım kitap. Benim de parmaklıklar ardında olmam daha da etkilenmemi sağlamış olabilir:) Müthiş bir azim, inat, kararlılık ve inanç filmi. Sonucun tekrar hapis olma ihtimaline karşın, ülkesine dönmeyi kafasına koymuş ve herşeyi buna feda edebilecek bir mahkum...
okuduğum en etkileyici sürükleyici ve duygularınızı yönlendiren kitaplardan biri. oldukça da dramatik. hapishanelerin suç işlemiş olsa da olmasa da mahkumlar için aşağılayıcı ve insanlık dışı yapılandırılması ve yönetmelikleri insanı çileden çıkarıyor. tüm eziyetlere rağmen yılmayan umudunu kaybetmeyen yaşamaktanj ve kaçmak idealinden bir kere bile vazgeçmeyen kahramanın inanılmaz özgürlük mücadelesine tanık oluyorsunuz. kesinlikle modern klasikler arasında yer almalı ve herkes tarafından okunmalı.özgürlük kadar önemli hiçbir şeyin olmadığını odamızda bilgisayar başında bu satırları yazmanın bile büyük bir rahatlık olduğunu daha iyi anlıyorsunuz.
Hayatim boyunca özgürlük denen kavramın kutsalligini senin verdigin mücadele ile hatirlayacam Kelebek.
Harika bir kitap.Kitapta özgürlüğün değerini,özgür yaşamak için çekilebilecek zorlukları,ve aynı zamanda intikam duygusunun nelere yol açabileceğini öğrenecikseniz.
Filmi epey övgüye mazhar olduğu için, açıkçası uzun zamandır filmini izlemeden önce okumayı istediğim bir kitaptı. Bugün nihayet kitabı bitirdim; üstüne büyük bir hevesle filmini seyrettim. Böylesine akıcı ve karakter odaklı bir kitabın, sadece hikayeye yüzeysel bir şekilde odaklanmış bir filme uyarlanmasının hayal kırıklığı içindeyim.
Harika!! Özgürlük insana neden lazım? Öleceksem özgür bir insan olarak ölmeliyim. Bir, iki, üç, dört, beş; bir, iki, üç, dört, beş.
Gerçek bir kaçış ve özgürlük öyküsü. .. Okuyanda derin izler bıraktığı su götürmez gerçek.
Mükemmel bi kitap yaşanmış olması da bir okadar tat katıyor okurken
harika bir hayat hikayesi.. her şey var acı, korku, heyecan, aşk... azim... süper.... gerçekten alınma tarzında bugune kadar okuduğum en iyi...
Özgürlük için yapılan herşey.Bu hikayenin gerçek olmasına inanamıyorum 9/10
Asla bitmeyen bir mücadele ve yaşama tutunmuş bir adamın özgürlük kavgası. Hayatın her döneminde umudun hiç bitmemesi gerektiğini vurguluyor bize. Dönemin başarılı kitaplarından. Yer yer bazı anlatılanlar biraz abartı ya da kurgu gibi gelse de genel olarak sürükleyici.
2 kere okudum ve her defasında da daha çok sevdim.tavsiye ederim
Harika bir macera ve mücadele kitabı.2 defa okudum.













