Eser· Kitap

Veda

7.8/10(484)

Ayşe Kulin, Osmanlı İmparatorluğu'nun son günlerinde, işgal altındaki İstanbul'da bir konakta yaşananları anlatıyor bu kez. Son Maliye Nazırı ve ailesi aracılığıyla o dönemin resmini çizen Veda, çökmekte olan bir tarih ile yeni bir gelecek arayan Milliciler arasında sıkışan o dönem Osmanlı aydınının da öyküsünü dile getiriyor. Ayşe Kulin'in her zamanki ustalıklı ve sürükleyici üslubu ile okurlarının elinden bırakamayacakları bir kitap bu. Günümüz Türk edebiyatında neredeyse eşsiz olan, biyografik veriler ile roman tekniğini birleştirmekteki ustalığını bir kez daha sergileyen Kulin, bu kez bir İstanbul öyküsü bir imparatorluk tarihini birlikte ele alıyor

Baskılar5

Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.

Veda

Veda

387 sayfa

Veda

Veda - Esir Şehirde Bir Konak (1918-1924)

everest yayınları

485 sayfaISBN 97897528950962008-01-01

Veda

Veda

Veda

387 sayfaISBN 9789752894402

Düzenleme Geçmişi

Yükleniyor...

Puanlama

7.8/ 10
484 puan
10
79
9
88
8
124
7
95
6
53
5
28
4
11
3
6
2
0
1
0
8/1029.04.2017

İŞGAL İSTANBUL'UN DA BİR OSMANLI NAZIRININ KONAĞINDA GEÇEN AŞK HİKAYESİ ,VE KURTULUŞ İÇİN VERİLEN MÜCADELE ANLATILIYOR.ANLATILAN AİLE YAZARIN AİLESİ. YANİ GERÇEK BİR AİLE KURGU DEĞİL.

7/1019.12.2016

Ayşe Kulin yazmışsa okurum, memnun da kalırım :) Gözlerimi dolu dolu eden romanlardan biri...

6/1007.10.2016

Çok sıkı bir kitap değil...çerezlik ama hislendim..ağladım..

Ccertolek· Veda
7/1006.04.2015

beğenerek okuduğum bir kitaptı. yazar derin karakter tahlillerine, uzun tasvirlere girmemiş ama okuyucunun ilgisini sürekli üzerinde tutmayı başarmış bence. http://herkitapayribirdunyadir.blogspot.com.tr/2015/03/veda-ayse-kulin.html

Bbetfln· Veda
6/1018.02.2015

Okunur bir kitap ama fazla abartılmaya değer bir şey yoktu bence

Ddanydarco· Veda
8/1011.02.2015

Milli mücadeleye İstanbul gozuyle bakis.

10/1005.12.2014

Hani dizinin bir sonraki bölümünde ne olacak merakı vardır ya işte kitabı okumaya ara verdiğim anlarda bu duyguyu hissettim. Etkileyici anlatımı ve konunun cezbedici tesiri sayesinde karakterler gözümde canlanır gibi oldu. Baştan sona zevk alarak okudum.Ayşe Kulin Türk yazarları arasında favorilerim arasında bu kitabında da hayranlığımın boşuna olmadığını anladım.

9/1001.08.2014

Ayşe Kulin in yine diline ve anlattığı olaya hayran kaldığım kitap. Okunmaya değer, çok beğendim

8/1029.05.2014

İmparatorluğun son günlerinde işgal altındaki İstanbul' un yaşantısını anlatıyor.Son maliye nazırı ve ailesinin yaşamını konu alan hikayede imparatorluğun çöküşü sürecinde Millicilerle saltanat yönetimi arasında bocalayan bir avuç Osmanlı aydınının buhranlarını, acılarını, hayal kırıklıklarını anlatıyor. Kitapta aynı zamanda Ruslarla savaş halindeki Almanlara yardımcı olmak için Doğuda da yeni bir cephe açma düşüncesi ile Enver Paşa'nın askerlerimizi nasılda bir serüven uğruna helak olmasına neden olduğuna da kısaca değinilmiş. Eşsiz biyografik verilerle Tarihe de ışık tutan roman okumaya değer.

Hhalil46· Veda
9/1020.05.2014

Osmanlı'nın son 6 yılını (1918-1924) Esir Şehir İstanbul'da Maliye Nazırı Ahmet Reşat Paşanın konağından anlatmış. Sadece anlatmamış hem duygusal olarak etkileyici bir üslup kullanmış hem de tarihi gerçekleri cesur yürekle ortaya koymuş. Allah bir daha esir düşürmesin bu milleti ve devletimizi.

Kkamino· Veda
9/1029.03.2014

Osmanlının son günleri İstanbul... Şahane bir kitaptı.

8/1003.02.2014

Çok beğendim

Ggoknil· Veda
7/1006.01.2014

sürükleyici bir roman kesinlikle. elimden düşüremedim bir kaç günde okudum. anlatımı yalın ve güzel. bir dönemi güzel bir kurguyla anlatmış. okunası bir kitap.

Yyasminov· Veda
8/1022.11.2013

ayşe kulin klasıklerınden

KKibele· Veda
7/1002.09.2013

Sürükleyici, Ayşe Kulin den alışıla gelmiş bir üslup, ayrıca yormadan bilgilendirici yönü olan bir romandı.

Aantalya· Veda
7/1030.08.2013

aşk ve tarihi karısık bir kitap film gibi..

Mmineelif· Veda
5/1023.08.2013

Vasat bir kitap :)

8/1020.06.2013

severek okuduğum bir kitap

ŞŞah-Rû· Veda
6/1026.05.2013

Romanda Osmanlının son günleri bir konak ahalisinin yaşamı eşliğinde anlatılıyor. Gerçek kişiler ve olayları anlatıyor olması açısından ilgi çekici olsa da çok objektif davranıldığı söylenemez. Bu tür tarihi romanlar daima eleştiriye açıktır. Akıcı ve güzel bir roman olmasına karşın belki bu yönde yazılmış benzer romanlar olduğundan ötürü çok etkileyici olduğunu iddia edemiyorum. Hemen ilk aklıma gelenler arasında "İsyan Günlerinde Aşk" ve "Leyla'nın Evi" romanları da farklı zamanları ve değişik yan hikayeleri içeriyor olsalar da temelde "Veda" ile aynı konuyu ele alıyorlar. Yine de okunmaya değer güzel bir roman.

Iirem2· Veda
10/1007.05.2013

Kemal'in ölmesine üzüldüm fakat salak mehpareye çok iyi oldu

Nnurcan· Veda
10/1012.04.2013

Çok güzel çooook

TTenTen· Veda
6/1003.04.2013

Ağır bir kitaptan yeni mi çıktın!?Tamam işte bu kitap tam gerginliğini alıyor başka açıklaması yok !

Kkarnimac· Veda
5/1011.02.2013

Ayşe Kulin nin en zayıf Kitabı

Ddamlakrkc· Veda
7/1008.02.2013

ilk başlarda sıkıcı geldigini düşünsemde kitabı bitirince ne kadar yanlış düşündügümü anladım.

10/1025.01.2013

Osmanlı'nın çöküşünden yeni bir rejime, dolayısıyla yeni bir yaşam tarzına uzanışın öyküsü.. Hem siyasi, hem maddi, hem ailevi değerlerin değişiminin, nesiller arası çatışmaların, bakış açılarının incelikleri bu kitapta.. Ayşe Kulin'in yalın anlatımıyla hoş bir dönem kitabı, tavsiye ederim..

Benzer Kitaplar