Eser· Kitap

Germinal

8.6/10(143)

Doğal (Natüralist) Edebiyatın en usta yazarı olan Emile Zola 1840-1902 yılları arasında yaşadı. İnsan iradesinin önemsizliğini, yaşamı asıl belirleyenin doğa ve toplumsal çevre olduğunu savunan Zola, tüm yapıtlarında bu görüşünü kanıtlamaya çalıştı. Kitle hareketlerini ve kitlenin ruhsal durumlarını, ele aldığı çeşit çeşit tiplerle aktaran Zola, 1885te yazdığı Germinalde yeraltından kömür çıkaran işçilerin zorlu yaşamını olağanüstü bir başarıyla anlatıyor ************ Germinal: Ter, kan, açlık ve gözyaşıyla yoğrulmuş insanların evrensel çilesini destansı boyutlara ulaştıran bir edebiyat doruğu... Germinal: İnsanı öfkelendirecek kadar güzel bir kavga romanı... Germinal: Okumuş olmakla kıvanç duyulacak bir başyapıt... ******

Baskılar10

Bu eserin yayımlanmış baskıları. Bir baskıya tıklayarak yayınevi, ISBN, sayfa sayısı ve basım bilgilerini görebilirsiniz.

Germinal

Germinal

500 sayfa
Germinal

Germinal

Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları

556 sayfaISBN 97899448893842013-05-01
Germinal

Germinal

Morpa Kültür Yayınları

390 sayfa1999-12-31
Germinal

Germinal

524 sayfa
Germinal

Germinal

556 sayfa
Germinal

Germinal

Germinal

Germinal

Can Yayınları

616 sayfaISBN 97897507415002022-12-01
Germinal

Germinal

Can Yayınları

613 sayfaISBN 97897507127842011-02-01
Germinal

Germinal

Yordam Kitap

214 sayfaISBN 97860548366282015-10-01

Düzenleme Geçmişi

Yükleniyor...

Puanlama

8.6/ 10
143 puan
10
48
9
32
8
36
7
15
6
7
5
3
4
0
3
2
2
0
1
0
OOkyanus16· Germinal
10/1012.04.2018

Kitap, özellikle belli bi kısımdan sonra bırakamadığımız bir oturuşta bir sezon bitirdiğimiz diziler gibi hissettirmeye başladı.

TTuncer Şengöz· Germinal
9/1018.09.2017

19. yüzyıl sonu Fransası... Maden işçilerinin ilkel mekanizmalarla indikleri kömür madenlerinden kazma kürekle kömür çıkarttıkları, 25-30 meteliğe en ağır işleri yaptıkları, artık çok gerilerde kalmış bir dönem. Korkunç bir sefalet, yoksulluk, özel yaşamın söz konusu olmadığı, insan yaşamlarının kazanç uğruna hiçe sayıldığı zamanlar... Ve Zola'nin son derece canlı roman karakterleri. İyi roman, iyi edebiyat...

Hhaktan84· Germinal
6/1010.06.2016

Madencilerin yaşadığı zorlukları anlatan güzel bir kitap.Ancak hikayede çok fazla karakter var.Bazen kimin kim olduğu anlaşılmıyor.Yine de okunabilir.

Aahmetnurhak· Germinal
9/1014.03.2016

Her İşçi okumalı.

IIşılBulut· Germinal
10/1021.01.2016

1800'lü yıllarda yazılmış bu başyapıtı 2016 senesinde büyük bir zevkle okudum. Yüzyıllar geçse de emeği sömürülen insanlar, dünyanın adaletsizliği, açlık, adaletli bir dünyaya beslenen umutlar bitmiyor. Zola bunu öyle güzel ve başarılı bir şekilde anlatmış ki romanı okumadım, resmen yaşadım. Elimden bırakamadım, son 30 sayfada ise koltuğa bile oturamadım heyecandan..Can Yayınlarının çevirdiği kitabı tavsiye ediyorum..

HHypatia ronî· Germinal
10/1018.12.2015

natüralizmin lezzetini veren en güzel roman...

Ggüzyagmuru· Germinal
10/1027.07.2015

Okuduğum yayın evinin (İlya) çevirisinin berbatlığına ve imla hatalarına rağmen Suç ve Ceza'dan sonra okuduğum en güzel klasik. Kitap, Etienne adındaki bir gencin kasabaya gelmesiyle başlıyor. Diğer işçilerle beraber madene inip kısa zamanda Maheu ile yakınlık kuruyor. Bu esnada da madencilerin yaşamının zorluğuna yakından tanık olabiliyoruz. Bu sefil hayat ve Etienne'in kafasında filizlenen sosyalist fikirler sonucunda büyük bir grev G. Zola, tüm bu süreci o kadar gerçekçi anlatıyor ki geceleri kendimi aç yatmışım gibi hissetmekten alıkoyamadım. Madendeki göçük ise Soma olaylarının tekrar hatırlatıp canımı daha da yaktı zira okurken bile kendimi orada boğuluyor gibi hissettim. Ve yüzyıllardır değişen hiçbir şey yok! Aynı acıları yaşayıp duruyoruz. "Ölüm lambaya üflüyor işte."

Aaoozkul· Germinal
9/1014.12.2014

madenciler için yazılmış bir şaheser..

Ddenizarici· Germinal
10/1009.08.2014

en sevdiğim kitap!

Mmehmet.yavuz· Germinal
9/1024.07.2014

100 yıl önce yaşananlar hala devam ediyor Türkiye'de. #Soma

10/1025.06.2014

Herkesin en azından bir kere okuması gereken büyük bir eser Germinal. http://sakizcevizdeniz.blogspot.com/2014/06/germinal-emile-zola.html

BBeylerbeyi· Germinal
10/1021.06.2014

http://kitaptankaleler.blogspot.com/2014/06/germinal-emile-zola.html

Ssevidetuncay· Germinal
10/1011.06.2014

yorumum blogda http://egemvekitaplarim.blogspot.com.tr/2014/06/germinal.html

Mmerthinyo· Germinal
10/1005.12.2013

Daha önceden niye okumadım ki diye sorup duruyorum kendime

Kkelebek etkisi· Germinal
10/1031.08.2013

gerçekten bir şaheser

HHsann· Germinal
8/1027.08.2013

Yazar, maden işçilerinin, hayatlarını, çok güzel tasvir etmiş. Gerçekten okurken onların yaşam öykülerine hüzünleniyorsunuz. Okumanızı tavsiye ederim. Pişman olacağınızı düşünmüyorum.

Rrdmrc· Germinal
7/1024.07.2013

Emile Zolaya beni hayran ettiren kitap.Yazar yaşadığı dönemi çok iyi tahlil edebilmiş ve bunu kitabına çok iyi yansıtmış.

Nniler· Germinal
10/1007.06.2013

Bayat diye yemediğim ekmeğin kıymetini bu kitabı okuduktan sonra anladım...

Öözly· Germinal
3/1006.06.2013

.......

Bblueyes· Germinal
10/1027.05.2013

emeğin ve direnişin öyküsü

DdePROFUNDIS· Germinal
9/1016.05.2013

Zola'nın 20 ciltlik serisinin şaheseri. Tabi ki Nana ve Meyhane ile beraber okunması çok daha anlamlı olacaktır.

Bbilgecahit· Germinal
9/1015.03.2013

derin bi sol ideoloji bilgisiyle okununca tadından yenmez

Ppassio-n· Germinal
3/1001.03.2013

bu kitaba çok şans verdim okumak için kaç kez denedim ama yok hiç bir çekiciliği kitabın.

Aacaliskan· Germinal
5/1013.01.2013

Anlayamadım. İki sefer denedim olmadı.

Iilkeryus· Germinal
9/1027.11.2012

Karamsarlık, gerilim, mücadele, sıkışmışlık hissi... Ama Zola edebi tadıyla okutuyor, her zamanki gibi.

Benzer Kitaplar