Türk edebiyatının kısa öyküde direnen ender yazarlarından Tomris Uyar, bir söyleşide Katherine Mansfieldin bir öyküsünden söz ederken şöyle der: Çocuk, Hayat ne kadar şey, değil mi? der kardeşine. Şey. Ne olduğunu söyleyemez de... O şeylerdir öyküyü yapan. Katherine Mansfieldin incelikle işlenmiş öykülerindeki örtülü çekiciliğin sırrı, Tomris Uyarın bu yalın açıklamasındadır belki de. Gözlem derinliğiyle Çehovun mirasçısı gibi görünen Mansfield, şiirsel öğelerle süslü, bambaşka üslubuyla, kısa öykünün bir edebiyat türü olarak gelişmesine büyük katkılarda bulunan yazarlardandır. Virginia Woolf, Mansfieldin öldüğünü duyduğunda, Onun üslubunu kıskanıyordum, şimdiye dek kıskandığım tek üslup! diye yazmıştı. Daha önce güncelerini Bir Hüzün Güncesi adıyla yayınladığımız Mansfieldin öykülerinden bir güldesteyi Ah Bu Rüzgâr adıyla sunuyoruz. Şadan Karadenizin seçkisi ve çevirisiyle...KAPAK RESMİ: ALEXEY VON JAWLENSKY
Türk edebiyatının kısa öyküde direnen ender yazarlarından Tomris Uyar, bir söyleşide Katherine Mansfieldin bir öyküsünden söz ederken şöyle der: Çocuk, Hayat ne kadar şey, değil mi? der kardeşine. Şey. Ne olduğunu söyleyemez de... O şeylerdir öyküyü yapan. Katherine Mansfieldin incelikle işlenmiş öykülerindeki örtülü çekiciliğin sırrı, Tomris Uyarın bu yalın açıklamasındadır belki de. Gözlem derinliğiyle Çehovun mirasçısı gibi görünen Mansfield, şiirsel öğelerle süslü, bambaşka üslubuyla, kısa öykünün bir edebiyat türü olarak gelişmesine büyük katkılarda bulunan yazarlardandır. Virginia Woolf, Mansfieldin öldüğünü duyduğunda, Onun üslubunu kıskanıyordum, şimdiye dek kıskandığım tek üslup! diye yazmıştı. Daha önce güncelerini Bir Hüzün Güncesi adıyla yayınladığımız Mansfieldin öykülerinden bir güldesteyi Ah Bu Rüzgâr adıyla sunuyoruz. Şadan Karadenizin seçkisi ve çevirisiyle...KAPAK RESMİ: ALEXEY VON JAWLENSKY