Aşkın Halleri'nde, tasavvufî aşkın boyutları şiirsel bir üslupla anlatılır. Müellifin üzerinde durduğu konu, nefsin birleştirici gerçekliği olarak aşktır. Aşkın mâverâi mahiyeti, sevginin ilâhî nitelikleri ve âşığın psikolojik durumları sembolik bir dille ifade edilen bu eser, daha sonra yazılacak olan çok sayıda şiir ve yazıya da ilham kaynağı olmuştur. Ahmed Gazzâlî, okuyucuyu kimi zaman âşık, kimi zaman da maşukun içlenmeleriyle ya da mahrem konuşmalarıyla baş başa bırakır:
Belâdır aşk; çekinmem üstüne üstüne varırım Hatta uyuyacak olursa onu ben uyarırım
Kurtul şu belâdan diyor dostlar bana
Belâ gönüldür gönülden nasıl uzak dururum
Çiçeğe durmuş aşk ağacı kalbimin tam ortasında Susuz kalınca onu gözyaşımla sularım
Aşk hoş da acısı hoş değilse eğer Hoştur bu bana ikisini birbirine kararım
Aşkın Halleri'nde, tasavvufî aşkın boyutları şiirsel bir üslupla anlatılır. Müellifin üzerinde durduğu konu, nefsin birleştirici gerçekliği olarak aşktır. Aşkın mâverâi mahiyeti, sevginin ilâhî nitelikleri ve âşığın psikolojik durumları sembolik bir dille ifade edilen bu eser, daha sonra yazılacak olan çok sayıda şiir ve yazıya da ilham kaynağı olmuştur. Ahmed Gazzâlî, okuyucuyu kimi zaman âşık, kimi zaman da maşukun içlenmeleriyle ya da mahrem konuşmalarıyla baş başa bırakır:
Belâdır aşk; çekinmem üstüne üstüne varırım Hatta uyuyacak olursa onu ben uyarırım
Kurtul şu belâdan diyor dostlar bana
Belâ gönüldür gönülden nasıl uzak dururum
Çiçeğe durmuş aşk ağacı kalbimin tam ortasında Susuz kalınca onu gözyaşımla sularım
Aşk hoş da acısı hoş değilse eğer Hoştur bu bana ikisini birbirine kararım
Karton Cilt, 112 sayfa
Ekim2004 tarihinde