Üç Kitap İçin Bir Önsöz, s. 7-11 Söz konusu bu üç kitap, Dört Kişilik Bahçe, Dağınık Yatak ve Başkasının Hayatıdır.Bir zamanlar yazmış olduklarınızı, günün birinde nasıl bir araya getirirsiniz? Nasıl bir düzenleme yaparak okur karşısına çıkarırsınız? Sanırım yalnızca benim değil, farklı yazı türlerinde ürün vermiş, sanatın ve yazının çeşitli serüven kollarını denemiş, benzer kaygılar taşıyan birçok sanatçı için yakıcı önemde bir soru bu.Farklı nedenlerle birçok kez dile getirdiğim, beni yakından izleyenlerinse, haklı olarak biraz sıkılmış olabilecekleri, kendim için seçtiğim bir doğruyu, ne yazık ki burada bir kez daha yinelemek zorundayım: Benim için kitap, her zaman mimari bir bütünlük, bir proje tutarlılığı demektir. Farklı da olsa parçaların aynı yapı içinde örtüşmesi, aynı çatı altında yan yana ... Devamını okumak için bkz. Dağınık Yatak İçin Birkaç Söz, s. 13-22Dağınık Yatakın birkaç kaynağı var: İlki, yazarlığımın vazgeçilmez kaynağı olan hayat. Yaşadıklarım, tanıklıklarım, gözlemlerimle biriktirdiğim hayat. Çevresinde sürekli gezindiğim temel izleklerimi taşıyan yüzüyle bana kendini gösteren hayat... Aşk ve ihanet, seks ve intikam, seçmek ve seçilmek üzerine söylenebilecek sözlerimin alanı... Sonra gördüklerim, bildiklerim, duyduklarım ve okuduklarımdan yaptığım yazılı hayat. Sonrası, yüzlerce yıl surete ve söylentilere âşık olmuş toplumsal bir gelenekte, Dünya Güzeli Züleyha suretinde cisimleşen geleneksel ikona günümüzde geçen bir hikâye çerçevesinde bir karşılık arayışı belki... Benli Meryem gibi bir karakteri yazarken, 1980li yılların Müjde Arının Türk Sinemasındaki ikonografik değerinin buna uygun düştüğü kanısındaydım. Hem bir biçimde Yeşilçam Sinemasının izini sürmek, hem biraz Venedikte Ölüm, biraz Tennessee Williams dünyası, dışavurumcu yanıyla Fassbinderyen bir yaklaşımla, melodramın temel malzemesine ... Devamını okumak için bkz.
Üç Kitap İçin Bir Önsöz, s. 7-11 Söz konusu bu üç kitap, Dört Kişilik Bahçe, Dağınık Yatak ve Başkasının Hayatıdır.Bir zamanlar yazmış olduklarınızı, günün birinde nasıl bir araya getirirsiniz? Nasıl bir düzenleme yaparak okur karşısına çıkarırsınız? Sanırım yalnızca benim değil, farklı yazı türlerinde ürün vermiş, sanatın ve yazının çeşitli serüven kollarını denemiş, benzer kaygılar taşıyan birçok sanatçı için yakıcı önemde bir soru bu.Farklı nedenlerle birçok kez dile getirdiğim, beni yakından izleyenlerinse, haklı olarak biraz sıkılmış olabilecekleri, kendim için seçtiğim bir doğruyu, ne yazık ki burada bir kez daha yinelemek zorundayım: Benim için kitap, her zaman mimari bir bütünlük, bir proje tutarlılığı demektir. Farklı da olsa parçaların aynı yapı içinde örtüşmesi, aynı çatı altında yan yana ... Devamını okumak için bkz. Dağınık Yatak İçin Birkaç Söz, s. 13-22Dağınık Yatakın birkaç kaynağı var: İlki, yazarlığımın vazgeçilmez kaynağı olan hayat. Yaşadıklarım, tanıklıklarım, gözlemlerimle biriktirdiğim hayat. Çevresinde sürekli gezindiğim temel izleklerimi taşıyan yüzüyle bana kendini gösteren hayat... Aşk ve ihanet, seks ve intikam, seçmek ve seçilmek üzerine söylenebilecek sözlerimin alanı... Sonra gördüklerim, bildiklerim, duyduklarım ve okuduklarımdan yaptığım yazılı hayat. Sonrası, yüzlerce yıl surete ve söylentilere âşık olmuş toplumsal bir gelenekte, Dünya Güzeli Züleyha suretinde cisimleşen geleneksel ikona günümüzde geçen bir hikâye çerçevesinde bir karşılık ... tümünü göster
172 sayfa