1861 doğumlu Fransız yazar Édouard Dujardin iç monolog veya bilinç akışı tekniğinin mucidi olarak bilinir. Joyce’un, Ulysses’te sık sık kullandığı bu tekniği ondan aldığı düşünülür. Umberto Eco da, Düşman Yaratmak adlı kitabında bu konudan şöyle bahseder: “Joyce'un tek yaptığı, mütevazı Dujardin'in icat ettiği iç monoloğu bir kelime ishaline çevirmiş olmak.”
Paris’te bir akşamüstü. Uçsuz bucaksız bir gökyüzü. Telaşlı kalabalıklar, sesler, gölgeler, hüzünlü bir adam… Bir opera şarkısı: Defneler kesildi, artık gitmeyeceğiz ormana.
Defneler Kesildi, altı saatlik bir zaman diliminde geçiyor. Dujardin bu büyüleyici romanda bir aktrise âşık olan üniversiteli bir gencin zihninden geçenleri anlatıyor. İnsanın beynini yiyip bitiren olasılıklar, ikilemler, hesaplaşmalar ve umutlar durmadan kendini doğuruyor.
Mallarmé de "birinin aniden gırtlağınıza yapışması" olarak tanımlıyor kitabı.
1861 doğumlu Fransız yazar Édouard Dujardin iç monolog veya bilinç akışı tekniğinin mucidi olarak bilinir. Joyce’un, Ulysses’te sık sık kullandığı bu tekniği ondan aldığı düşünülür. Umberto Eco da, Düşman Yaratmak adlı kitabında bu konudan şöyle bahseder: “Joyce'un tek yaptığı, mütevazı Dujardin'in icat ettiği iç monoloğu bir kelime ishaline çevirmiş olmak.”
Paris’te bir akşamüstü. Uçsuz bucaksız bir gökyüzü. Telaşlı kalabalıklar, sesler, gölgeler, hüzünlü bir adam… Bir opera şarkısı: Defneler kesildi, artık gitmeyeceğiz ormana.
Defneler Kesildi, altı saatlik bir zaman diliminde geçiyor. Dujardin bu büyüleyici romanda bir aktrise âşık olan üniversiteli bir gencin zihninden geçenleri anlatıyor. İnsanın beynini yiyip bitiren olasılıklar, ikilemler, hesaplaşmalar ve umutlar durmadan kendini doğuruyor.
Mallarmé de "birinin aniden gırtlağınıza yapışması" olarak tanımlıyor kitabı.
96 sayfa
Konu Kitap tarafından yayınlandı