Felsefe tarihindeki tüm paradigmatik kopuşlar radikal bir eleştirinin sonucudur. Nitekim Marxın felsefesi için de böyle olmuştur. Onun felsefi girişimi kendisinden önceki tüm felsefi kavrayış biçimine yönelik bir eleştiriyle başlar ve yeni bir felsefenin ilanıyla kendisini sunar.
Genellikle felsefe olmayan bir felsefe olarak tanımlanagelen ya da Marxın ünlü 11. Tezde ifade ettiği gibi, insanın yaşamını anlayan değil, onu değiştirecek bir teorinin -ya da pratiğin- ortaya konulması amacında olan bu yeni felsefe, o halde, insanı ve yaşamını yeniden tanımlayacak, olanı ve olması gerekeni tespit edecek ve böylece geçmişi ve geleceği yeniden kuracaktır. Marxın felsefi kopuş ilanı genel olarak tüm felsefe tarihine yönelik olsa da özel olarak modern düşünceyi hedef almaktadır; yani Descartesla başlayan, insan-doğa ilişkisini bir tahakküm ilişkisi olarak tanımlayan ve dış dünyayı bilincin özel tasarımı olarak gören modern felsefenin öznelciliğini
Felsefe tarihindeki tüm paradigmatik kopuşlar radikal bir eleştirinin sonucudur. Nitekim Marxın felsefesi için de böyle olmuştur. Onun felsefi girişimi kendisinden önceki tüm felsefi kavrayış biçimine yönelik bir eleştiriyle başlar ve yeni bir felsefenin ilanıyla kendisini sunar.
Genellikle felsefe olmayan bir felsefe olarak tanımlanagelen ya da Marxın ünlü 11. Tezde ifade ettiği gibi, insanın yaşamını anlayan değil, onu değiştirecek bir teorinin -ya da pratiğin- ortaya konulması amacında olan bu yeni felsefe, o halde, insanı ve yaşamını yeniden tanımlayacak, olanı ve olması gerekeni tespit edecek ve böylece geçmişi ve geleceği yeniden kuracaktır. Marxın felsefi kopuş ilanı genel olarak tüm felsefe tarihine yönelik olsa da özel olarak modern düşünceyi hedef almaktadır; yani Descartesla başlayan, insan-doğa ilişkisini bir tahakküm ilişkisi olarak tanımlayan ve dış dünyayı bilincin özel tasarımı olarak gören modern felsefenin öznelciliğini