Nesnelere yaklaşmak gerektiğinde Giacomettinin önce gözü, sonra da kalemi, kölemsi nitelikte her çeşit kasıtlı hazırlıktan arınıyor. Yüceltme, ya da günümüz modası uyarınca, aşağılama bahanesiyle Giacometti nesnenin üzerine ister incelikli, ister zalim, ister gergin olsun en ufak bir insani iz düşürmeyi reddediyor...Ne kadar saygı duyuyor nesnelere. Her nesnenin kendine has bir güzelliği var; çünkü her nesne, kendisi olma edimi içinde, yalnız; her nesnenin içinde, yeri doldurulamayacak bir şey var. Jean Genet
Nesnelere yaklaşmak gerektiğinde Giacomettinin önce gözü, sonra da kalemi, kölemsi nitelikte her çeşit kasıtlı hazırlıktan arınıyor. Yüceltme, ya da günümüz modası uyarınca, aşağılama bahanesiyle Giacometti nesnenin üzerine ister incelikli, ister zalim, ister gergin olsun en ufak bir insani iz düşürmeyi reddediyor...Ne kadar saygı duyuyor nesnelere. Her nesnenin kendine has bir güzelliği var; çünkü her nesne, kendisi olma edimi içinde, yalnız; her nesnenin içinde, yeri doldurulamayacak bir şey var. Jean Genet