Güzelin Güncelliği, Gadamerin 1974te Salzburgda verdiği ve sonradan gözden geçirdiği konferanslarına dayanır. Düşünü, burada öncelikle sanatın temellerini araştırır ve bunu da oyun gücüne ait dürtülerde bulur. İkinci kavram sembol ise Yunan geleneğine dayanır. Eski Yunanda misafirleri hatırlamak için vedalaşırken onlara kırık parçalar verilirdi. Hatırlama, kendiliğindenlik ve başarıyla doldurulmuş bir edimdir. Bu edim, sanat karşısında gözlemcinin katılmasıyla eserde kendini kanıtlamadır. Üçüncü kavram olan festival ise kendi zamanını yani iletişimsel nitelikleri yok eden zamanı oyuna dahil eder. Geblenin Zamanın İmgelerinden bu yana felsefe ile uğraşan akademik çevrelerde, 19. ve 20. yüzyıldaki sanatsal değişim olgusuna, diğer bir ifadeyle eski estetiği özellikle Kant ve Hegelin anladığı anlamda idealist estetiği aşan olgu konusunda, bu kadar büyük bir özen ve dikkatle kültür zenginliği ve yenilikle pek az şey yazıldı.
Güzelin Güncelliği, Gadamerin 1974te Salzburgda verdiği ve sonradan gözden geçirdiği konferanslarına dayanır. Düşünü, burada öncelikle sanatın temellerini araştırır ve bunu da oyun gücüne ait dürtülerde bulur. İkinci kavram sembol ise Yunan geleneğine dayanır. Eski Yunanda misafirleri hatırlamak için vedalaşırken onlara kırık parçalar verilirdi. Hatırlama, kendiliğindenlik ve başarıyla doldurulmuş bir edimdir. Bu edim, sanat karşısında gözlemcinin katılmasıyla eserde kendini kanıtlamadır. Üçüncü kavram olan festival ise kendi zamanını yani iletişimsel nitelikleri yok eden zamanı oyuna dahil eder. Geblenin Zamanın İmgelerinden bu yana felsefe ile uğraşan akademik çevrelerde, 19. ve 20. yüzyıldaki sanatsal değişim olgusuna, diğer bir ifadeyle eski estetiği özellikle Kant ve Hegelin anladığı anlamda idealist estetiği aşan olgu konusunda, bu kadar büyük bir özen ve dikkatle kültür zenginliği ve yenilikle pek az şey yazıldı.