Bu söyleşiler toplamı Türk sinemasının çok yönlü ismi Halit Refiğin sinemaya olduğu kadar hayata ilişkin görüşlerini de içermekte. Refiğin askerliğini yaptığı Korede çektiği belgesellerle başlayan sinema hayatı sinema eleştirmenliğiyle devam etti; Yaşamak Hakkımdır filminde Atıf Yılmaza asistanlık yaparak profesyonelliğe adım attı ve günümüze kadar devam etti. Film yapabilmenin maddi koşulların ilerisinde film yapabilmeye çalıştı. Halk sineması ve ulusal sinema kavramlarını gözeten bir sinema yapan Refiğ, bu hassas dengeyi ne kadar kurulabileceğini sorguluyor. Edebiyatta Kemal Tahir, müzikte Adnan Saygun ve mimarlıkta Sedad Hakkı Eldem ile olan ilişkileri, uluslararası festivaller ve ortak yapımlar, Aşk-ı Memnu, Yorgun Savaşçı ve çekimi bir türlü başlamayan Devlet Ana gibi büyük projeler... Türk sinemasının tarihine birinci elden büyük bir katkı.
Bu söyleşiler toplamı Türk sinemasının çok yönlü ismi Halit Refiğin sinemaya olduğu kadar hayata ilişkin görüşlerini de içermekte. Refiğin askerliğini yaptığı Korede çektiği belgesellerle başlayan sinema hayatı sinema eleştirmenliğiyle devam etti; Yaşamak Hakkımdır filminde Atıf Yılmaza asistanlık yaparak profesyonelliğe adım attı ve günümüze kadar devam etti. Film yapabilmenin maddi koşulların ilerisinde film yapabilmeye çalıştı. Halk sineması ve ulusal sinema kavramlarını gözeten bir sinema yapan Refiğ, bu hassas dengeyi ne kadar kurulabileceğini sorguluyor. Edebiyatta Kemal Tahir, müzikte Adnan Saygun ve mimarlıkta Sedad Hakkı Eldem ile olan ilişkileri, uluslararası festivaller ve ortak yapımlar, Aşk-ı Memnu, Yorgun Savaşçı ve çekimi bir türlü başlamayan Devlet Ana gibi büyük projeler... Türk sinemasının tarihine birinci elden büyük bir katkı.