Hayran Olunası Casanova

Çağdaş Fransız edebiyatının yenilikçi ve putkırıcı yazarlarından Philppe Sollers, Hayran Olunası Casanova başlıklı bu ilginç çalışmasında, XVIII. yüzyılın adı dillere destan olmuş en renkli kişiliklerinden birini, yani Giacomo Casanovayı, anılarından yola çıkarak, yepyeni bir bakış açısıyla irdeliyor. Kökleşmiş ve yüzeysel bilgilerimizle sadece çapkınlığın bir timsali olarak göregeldiğimiz, ancak yaşamının ardındaki feylesofça derinlikten pek haberdar olmadığımız ünlü Seingalt Şövalyesini her şeyden önce yazar olarak yeniden ele alıp, bu serüvenci ve uçarı adamın ruh derinliklerine nüfuz ediyor. Sollers, Casanovanın bir yazar olması istenilmedi. Ondan bir gösteri hayvanı yaratıldı. Onun sahte bir imgesi sunulmaya çaba harcanıyor. Üzerine filmler yapan sinema yönetmenleri onu sağı solu belli olmayan bir adam, bir aşk makinesi, neredeyse bunak ya da gülünç bir kukla gibi tanıttılar, diye yazarak, bir yazar olarak hakkının fazlasıyla yendiğini düşündüğü Casanovaya, hem duygudaşlıkla yaklaşıyor, hem de onu derinlikli bir kültürel donanımın verileri içinde değerlendirmeye çalışıyor.Sollerse göre, üzerinde durulması gereken gerçek sorun, Casanovayı, gizlemeye saklamaya gerek duymadan okuyup okuyamayacağımızı, ya dadaha kötüsü, anlattığı her şeyi bayağı buluyormuş gibi okuyup okuyamayacağımızı bilmektir.Yazarın, kitabında, biz XXI. yüzyıl okurlarına yönelttiği en can alıcı soru, bu ilginç XVIII. yüzyıl adamını okuyacak kadar özgür olup olmadığımızdır. Çünkü Sollerse göre, Giacomo Casanova, her şeyden önce ve özellikle, geleceğe ait bir adamdır.Aklı hakikat yoluna çağırabilmek için işe onu aldatmakla başlamak gerektiğini öğretmeyi seviyorum. Karanlıklar herhalde ışıktan önce vardıGiacomma Casanova

Çağdaş Fransız edebiyatının yenilikçi ve putkırıcı yazarlarından Philppe Sollers, Hayran Olunası Casanova başlıklı bu ilginç çalışmasında, XVIII. yüzyılın adı dillere destan olmuş en renkli kişiliklerinden birini, yani Giacomo Casanovayı, anılarından yola çıkarak, yepyeni bir bakış açısıyla irdeliyor. Kökleşmiş ve yüzeysel bilgilerimizle sadece çapkınlığın bir timsali olarak göregeldiğimiz, ancak yaşamının ardındaki feylesofça derinlikten pek haberdar olmadığımız ünlü Seingalt Şövalyesini her şeyden önce yazar olarak yeniden ele alıp, bu serüvenci ve uçarı adamın ruh derinliklerine nüfuz ediyor. Sollers, Casanovanın bir yazar olması istenilmedi. Ondan bir gösteri hayvanı yaratıldı. Onun sahte bir imgesi sunulmaya çaba harcanıyor. Üzerine filmler yapan sinema yönetmenleri onu sağı solu belli olmayan bir adam, bir aşk makinesi, neredeyse bunak ya da gülünç bir kukla gibi tanıttılar, diye yazarak, bir yazar olarak hakkının fazlasıyla yendiğini düşündüğü Casanovaya, hem duygudaşlıkla yaklaşıyor, hem de onu derinlikli bir kültürel donanımın verileri içinde değerlendirmeye çalışıyor.Sollerse göre, üzerinde durulması gereken gerçek sorun, Casanovayı, gizlemeye saklamaya gerek duymadan okuyup okuyamayacağımızı, ya dadaha kötüsü, anlattığı her şeyi bayağı buluyormuş gibi okuyup okuyamayacağımızı bilmektir.Yazarın, kitabında, biz XXI. yüzyıl okurlarına yönelttiği en can alıcı soru, bu ilginç XVIII. yüzyıl adamını okuyacak kadar özgür olup olmadığımızdır. Çünkü Sollerse göre, Giacomo Ca... tümünü göster


Değerlendirmeler

değerlendirme
Filtrelere göre değerlendirme bulunamadı

Baskı Bilgileri



ISBN
975-539-365-x

Etiketler: roman

Benzer Kitaplar

Şu An Okuyanlar

Şu anda kimse okumuyor.

Okumuşlar

eldanar SerkeS
2 kişi

Okumak İsteyenler

kaptankirk
1 kişi

Takas Verenler

Takas veren bulunamadı.
Puan : hepsi | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10
Değerlendirme Zamanı: en yeni | en eski